• Naar de opleiding communicatie als je deze tekst las?
    Wat vinden jullie hier goed aan en wat vinden jullie minder goed?='D


    ik heb genoeg feedback, thanks!(:

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 18:40 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Het staat boordevol taalfouten dus nog eens goed nakijken. (:
    Zelf vind ik het, maar dat is mijn persoonlijke mening, te informeel, de jongerentaal zorgt dat het niet serieus genoeg overkomt en als ik voor een opleiding kijk, dan wil ik wel dat het kwaliteit en niveau afstraalt. Nu ja, dat klinkt misschien wat verkeerd, niet dat je geen kwaliteit en niveau zou hebben, dus ik hoop dat je hier geen aanstoot aan neemt, het gaat meer om ''indruk'', dat een bepaald taalregister een bepaalde indruk opwekt. Ik zou het een klein beetje serieuzer maken.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 16:29 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Het is over het algemeen goed in elkaar gezet. Maar ik vind het wat vervelend dat ze verder niet uitwijken over wat de opleiding 'communicatie' nu verder betekend. Er staat alleen dat het alle kanten op kunt, maar verder is er geen enkele benadrukking met wát het nou is. Het wordt meer gefocust op de omgeving dan de opleiding zelf. Er staan ook wat taal -en grammaticafouten in, dus dan haak ik automatisch af.

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 16:38 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Histoire schreef:
    Het staat boordevol taalfouten dus nog eens goed nakijken. (:
    Zelf vind ik het, maar dat is mijn persoonlijke mening, te informeel, de jongerentaal zorgt dat het niet serieus genoeg overkomt en als ik voor een opleiding kijk, dan wil ik wel dat het kwaliteit en niveau afstraalt. Nu ja, dat klinkt misschien wat verkeerd, niet dat je geen kwaliteit en niveau zou hebben, dus ik hoop dat je hier geen aanstoot aan neemt, het gaat meer om ''indruk'', dat een bepaald taalregister een bepaalde indruk opwekt. Ik zou het een klein beetje serieuzer maken.


    Argh, dyslexie is killing me ;-;
    Ik heb die tekst al zó vaak doorgelezen.:\ Mind telling me wat er niet klopt?


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik voel me bij die tekst niet zo aangespoord om te gaan kijken eigenlijk. Je zegt over de opleiding zelf alleen waar de campus is en dat het veel jobs biedt/je veel kanten uit kan; en het maakt me persoonlijk ook niet echt nieuwsgierig naar de opleiding. Vooral de omgeving waar je campus ligt, wat (in ieder geval voor mij) eigenlijk ook compleet niet belangrijk is voor een opleiding. I don't know, de focus ligt compleet verkeerd, vind ik. Plus de taalfouten waar Histoire het al over had, storen me.


    Ex astris, sciencia

    Shit, denk je (komma)
    Plezier hebben, zeg je (twee werkwoorden na elkaar = komma)
    Sommigen (n)
    Concertgebouw (één woord)
    Uitmaken (de tweede keer staat het gesplitst)
    Jouw weg (bezittelijk dus jouw ipv jou)

    Dit is het zowat, tenzij dat ik ergens overheen gekeken heb, dan zal iemand anders me wel nog aanvullen. (:

    [ bericht aangepast op 29 okt 2016 - 16:54 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Shit, denk je (komma)
    Plezier hebben, zeg je (twee werkwoorden na elkaar = komma)
    Sommigen (n)
    Concertgebouw (één woord)
    Uitmaken (de tweede keer staat het gesplitst)
    Jouw weg (bezittelijk dus jouw ipv jou)

    Dit is het zowat, tenzij dat ik ergens overheen gekeken heb, dan zal iemand anders me wel nog aanvullen. (:



    Oh volgens mij had ik de verkeerde versie geplaatst dan want uitmaken en concertgebouw staan in mijn document wel goed.
    Die eerste twee en die laatste had ik echt niet opgemerkt, die sommigen twijfelde ik heel hard over.=') In ieder geval bedankt!;3


    You were born original, don't die as a copy.

    Ehm, nee. Ik zou me a) niet echt serieus genomen voelen en b) weet nu nog steeds helemaal niets over de inhoud. Het is belangrijk om de campus en de faciliteiten te betrekken, maar in eerste instantie komen mensen af op op de studie zelf; niet alles daar omheen. Daarnaast (even terugdenken aan hoe ik was in 6 VWO) zou ik al afhaken bij de benoeming van 'nog steeds geen opleiding gevonden'. Er zal een deel zijn dat denk: ja, dat ben ik! Maar is ook een deel dat al wel aan het oriënteren is geslagen en zich vanaf dat moment totaal niet meer met je stukje kan identificeren.

    Persoonlijk zou ik het zo doen meer doen:
    Een studie... Boeken, docenten, nieuwe mensen, keuzes... Wanneer je gaat kiezen voor een nieuwe opleiding komen er talloze aspecten op je af. Waar ga je wonen, waar ga je leven, hoe ziet de stad en hoe ziet je studentenleven eruit? Maar belangrijker nog: wat ga je eigenlijk studeren? Heb je je altijd al afgevraagd hoe je een effectieve brochure moet ontwerpen? Of juist hoe je een succesvolle Facebook campagne op zet? Onder ander dát kun je leren bij de opleiding Communicatie in Eindhoven. Eindhoven? Wat je daar nu precies moet zoeken? Het zou je verbazen. Eindhoven staat bekend om de Dutch Design Week, het lichtfestival Glow en het bruisende stadsleven. Misschien moet je gewoon eens een kijkje komen nemen op onze open dag. Etc.

    Misschien geeft het je nieuwe ideeën (:

    Skrivbar schreef:
    Ehm, nee. Ik zou me a) niet echt serieus genomen voelen en b) weet nu nog steeds helemaal niets over de inhoud. Het is belangrijk om de campus en de faciliteiten te betrekken, maar in eerste instantie komen mensen af op op de studie zelf; niet alles daar omheen. Daarnaast (even terugdenken aan hoe ik was in 6 VWO) zou ik al afhaken bij de benoeming van 'nog steeds geen opleiding gevonden'. Er zal een deel zijn dat denk: ja, dat ben ik! Maar is ook een deel dat al wel aan het oriënteren is geslagen en zich vanaf dat moment totaal niet meer met je stukje kan identificeren.

    Persoonlijk zou ik het zo doen meer doen:
    Een studie... Boeken, docenten, nieuwe mensen, keuzes... Wanneer je gaat kiezen voor een nieuwe opleiding komen er talloze aspecten op je af. Waar ga je wonen, waar ga je leven, hoe ziet de stad en hoe ziet je studentenleven eruit? Maar belangrijker nog: wat ga je eigenlijk studeren? Heb je je altijd al afgevraagd hoe je een effectieve brochure moet ontwerpen? Of juist hoe je een succesvolle Facebook campagne op zet? Onder ander dát kun je leren bij de opleiding Communicatie in Eindhoven. Eindhoven? Wat je daar nu precies moet zoeken? Het zou je verbazen. Eindhoven staat bekend om de Dutch Design Week, het lichtfestival Glow en het bruisende stadsleven. Misschien moet je gewoon eens een kijkje komen nemen op onze open dag. Etc.

    Misschien geeft het je nieuwe ideeën (:


    Daar kan ik zeker wat mee, had ook niet anders verwacht van jou feedback.=P


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb nu nogsteeds geen idee waarom ik zou moeten kijken? Ik lees vooral over Eindhoven, baangarantie en dat je alle kanten uitkunt? Alle kanten is voor mij van metselaar tot hersenchirurg en van putjesschepper tot zakenman.

    Ik heb zelf 4 jaar in Eindhoven gestudeerd. maar heel eerlijk, op de verplichte dingen na, kwam ik er nooit.

    Als ik bijvoorbeeld kijk naar jou kerstkaartenswap, dan krijg ik meteen zin om mee te doen! Je schrijft uitnodigend en gezellig! Ook als ik je op andere plaatsen tegenkom op het forum geef jij me datzelfde gevoel.
    Misschien kun je dat enthousiasme ook stoppen in dit stuk tekst. Waarom vind jij dit leuk? Wat maakt het voor jou speciaal? Wat moet je doen? Voor een opleiding wil ik namelijk vooral weten wat ik moet doen, niet hoe de stad eruit ziet. De meeste opleidingen zijn namelijk op meerdere plaatsen te doen en de meeste mensen kiezen toch voor de afstand vanaf huis.

    Deze feedback komt misschien (een beetje) afkrakend over, maar zo bedoel ik het absoluut niet. Ik weet alleen niet hoe ik het minder hard kan verwoorden... Je komt op de app, online en op de Utrechtmeeting over als een lief, vrolijk en enthousiast persoon. Misschien komt het gewoon omdat ik deze beoordeling van je heb en daardoor de tekst met een gekleurde bril lees.

    (en hier zitten ook spelfouten in,, ik ben al in de NaNo mood.. Schrijven zonder echt te checken hoe je het schrijft. Ik heb dus je tekst niet op spelfouten gelezen..Sorry)


    The thing you do mean something to people -Ncis

    Skrivbar schreef:
    Ehm, nee. Ik zou me a) niet echt serieus genomen voelen en b) weet nu nog steeds helemaal niets over de inhoud. Het is belangrijk om de campus en de faciliteiten te betrekken, maar in eerste instantie komen mensen af op op de studie zelf; niet alles daar omheen. Daarnaast (even terugdenken aan hoe ik was in 6 VWO) zou ik al afhaken bij de benoeming van 'nog steeds geen opleiding gevonden'. Er zal een deel zijn dat denk: ja, dat ben ik! Maar is ook een deel dat al wel aan het oriënteren is geslagen en zich vanaf dat moment totaal niet meer met je stukje kan identificeren.

    Persoonlijk zou ik het zo doen meer doen:
    Een studie... Boeken, docenten, nieuwe mensen, keuzes... Wanneer je gaat kiezen voor een nieuwe opleiding komen er talloze aspecten op je af. Waar ga je wonen, waar ga je leven, hoe ziet de stad en hoe ziet je studentenleven eruit? Maar belangrijker nog: wat ga je eigenlijk studeren? Heb je je altijd al afgevraagd hoe je een effectieve brochure moet ontwerpen? Of juist hoe je een succesvolle Facebook campagne op zet? Onder ander dát kun je leren bij de opleiding Communicatie in Eindhoven. Eindhoven? Wat je daar nu precies moet zoeken? Het zou je verbazen. Eindhoven staat bekend om de Dutch Design Week, het lichtfestival Glow en het bruisende stadsleven. Misschien moet je gewoon eens een kijkje komen nemen op onze open dag. Etc.

    Misschien geeft het je nieuwe ideeën (:


    Groot gelijk, maar staat ook een foutje in... Haha.
    Wat ik ook op moet merken is dat ik ook dit begin heel artificieel aan vind doen - zo geprobeerd en nep. Daarbij komen later dezelfde vragen, dus krijg je onnodige herhaling. Als je begint vanaf "wanneer..." trekt het mij al meer.

    Wanneer je gaat kiezen voor een nieuwe opleiding komen er talloze aspecten allemaal nieuwe dingen op je af. Waar ga je wonen, (= zelfde als: ) waar ga je leven, hoe ziet de stad eruit en waar kan ik de student uithangen?
    Maar veel belangrijker nog: wat ga je eigenlijk studeren?
    Heb je je altijd al afgevraagd hoe je een effectieve brochure moet ontwerpen? Of juist hoe je een succesvolle Facebook campagne op moet zetten? Dát leer je (onder andere) bij de opleiding Communicatie in Eindhoven.
    Eindhoven klinkt niet direct zo spetterend als Amsterdam, maar deze stad zal jou verbazen. Eindhoven staat bijvoorbeeld bekend om de Dutch Design Week, het lichtfestival Glow en het bruisende stadsleven!
    Kom kijken in Eindhoven en proeven van de studie op onze open dag - en wie weet, tot volgend jaar!

    - Dingen als misschien eruit laten, want dat wekt twijfel. Wees zeker van jezelf en je studie. Je bent hier aan het verkopen, niet voorzichtig een idee aan het uitleggen.

    Puellae schreef:
    (...)

    Groot gelijk, maar staat ook een foutje in... Haha.
    Wat ik ook op moet merken is dat ik ook dit begin heel artificieel aan vind doen - zo geprobeerd en nep. Daarbij komen later dezelfde vragen, dus krijg je onnodige herhaling. Als je begint vanaf "wanneer..." trekt het mij al meer.

    Wanneer je gaat kiezen voor een nieuwe opleiding komen er talloze aspecten allemaal nieuwe dingen op je af. Waar ga je wonen, (= zelfde als: ) waar ga je leven, hoe ziet de stad eruit en waar kan ik de student uithangen?
    Maar veel belangrijker nog: wat ga je eigenlijk studeren?
    Heb je je altijd al afgevraagd hoe je een effectieve brochure moet ontwerpen? Of juist hoe je een succesvolle Facebook campagne op moet zetten? Dát leer je (onder andere) bij de opleiding Communicatie in Eindhoven.
    Eindhoven klinkt niet direct zo spetterend als Amsterdam, maar deze stad zal jou verbazen. Eindhoven staat bijvoorbeeld bekend om de Dutch Design Week, het lichtfestival Glow en het bruisende stadsleven!
    Kom kijken in Eindhoven en proeven van de studie op onze open dag - en wie weet, tot volgend jaar!

    - Dingen als misschien eruit laten, want dat wekt twijfel. Wees zeker van jezelf en je studie. Je bent hier aan het verkopen, niet voorzichtig een idee aan het uitleggen.


    Ja, het was ook maar even een vluchtig geschreven opzetje om SPECS een idee te geven van hoe het ook kan; als het mijn eigen opdracht was geweest had ik het anders gedaan. Het begin is bedoeld om de lezer in 'stel je voor dat'-situatie te verplaatsen en zo de betrokkenheid en motivatie voor het verwerken van de tekst te vergroten. Het mag denk ik wel wat losser, ik zit een beetje vast in mijn academische stijk soms D:
    Ik heb altijd geleerd dat het goed is om wel met ''misschien" te werken omdat het een keuze voor de lezer impliceert en deze zich dan minder snel verzet tegen de boodschap. Maar jouw zin (die is ook anders) is zeker sterker dan mijn einde. Yet again, het was maar een snelle draft. Ging ervan uit dat dit HW was namelijk en wilde het niet voor SPECS gaan zitten maken, haha

    @tubbietoost: Wel het probleem is misschien dat ik nog niet volledig op mijn plek ben gekomen in deze opleiding. Ik twijfel nog heel erg en dan is liefde en enthousiasme ergens voor uiten nogal lastig haha. Maar je hebt zeker gelijk, de feedback die ik nu krijg van jullie is echt nuttig!(:
    @Puellae&Skrivbar: Bedankt voor de feedback! En ja het is een opdracht die ik uiteindelijk moet inleveren, maar zonder feedback heb je sowieso een onvoldoende dus vandaar dat ik het hier vraag haha.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Ja, het was ook maar even een vluchtig geschreven opzetje om SPECS een idee te geven van hoe het ook kan; als het mijn eigen opdracht was geweest had ik het anders gedaan. Het begin is bedoeld om de lezer in 'stel je voor dat'-situatie te verplaatsen en zo de betrokkenheid en motivatie voor het verwerken van de tekst te vergroten. Het mag denk ik wel wat losser, ik zit een beetje vast in mijn academische stijk soms D:
    Ik heb altijd geleerd dat het goed is om wel met ''misschien" te werken omdat het een keuze voor de lezer impliceert en deze zich dan minder snel verzet tegen de boodschap. Maar jouw zin (die is ook anders) is zeker sterker dan mijn einde. Yet again, het was maar een snelle draft. Ging ervan uit dat dit HW was namelijk en wilde het niet voor SPECS gaan zitten maken, haha


    Ja begrijp ik! Maar ik wilde toch even reageren om te laten zien dat niet alles van jouw voorbeeld beter hoeft te zijn (dit is geen aanval).

    Wel op zich is het idee ervan wel leuk, tenmiste hoe ik het interpeteer. Maar zoals boven al gezegd het beanwoord niet de vragen die ik nu zou hebben.
    Wat kan ik met de opleiding, waarom moet ik die opleiding kiezen volgens jullie, Wat houd de opleiding zelf in enz.

    maar het idee vind ik wel leuk maar ik zou zelf er niet snel op af stappen. Ik zou eerder willen zien wat heeft dan de toekomst, wat bieden zij mij aan, wat moet ik al kunnen, wat ga ik hier leren enz.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan