Skrivbar schreef:
Ehm, nee. Ik zou me a) niet echt serieus genomen voelen en b) weet nu nog steeds helemaal niets over de inhoud. Het is belangrijk om de campus en de faciliteiten te betrekken, maar in eerste instantie komen mensen af op op de studie zelf; niet alles daar omheen. Daarnaast (even terugdenken aan hoe ik was in 6 VWO) zou ik al afhaken bij de benoeming van 'nog steeds geen opleiding gevonden'. Er zal een deel zijn dat denk: ja, dat ben ik! Maar is ook een deel dat al wel aan het oriënteren is geslagen en zich vanaf dat moment totaal niet meer met je stukje kan identificeren.
Persoonlijk zou ik het zo doen meer doen:
Een studie... Boeken, docenten, nieuwe mensen, keuzes... Wanneer je gaat kiezen voor een nieuwe opleiding komen er talloze aspecten op je af. Waar ga je wonen, waar ga je leven, hoe ziet de stad en hoe ziet je studentenleven eruit? Maar belangrijker nog: wat ga je eigenlijk studeren? Heb je je altijd al afgevraagd hoe je een effectieve brochure moet ontwerpen? Of juist hoe je een succesvolle Facebook campagne op zet? Onder ander dát kun je leren bij de opleiding Communicatie in Eindhoven. Eindhoven? Wat je daar nu precies moet zoeken? Het zou je verbazen. Eindhoven staat bekend om de Dutch Design Week, het lichtfestival Glow en het bruisende stadsleven. Misschien moet je gewoon eens een kijkje komen nemen op onze open dag. Etc.
Misschien geeft het je nieuwe ideeën (:
Groot gelijk, maar staat ook een foutje in... Haha.
Wat ik ook op moet merken is dat ik ook dit begin heel artificieel aan vind doen - zo geprobeerd en nep. Daarbij komen later dezelfde vragen, dus krijg je onnodige herhaling. Als je begint vanaf "wanneer..." trekt het mij al meer.
Wanneer je gaat kiezen voor een nieuwe opleiding komen er
talloze aspecten allemaal nieuwe dingen op je af. Waar ga je wonen,
(= zelfde als: ) waar ga je leven, hoe ziet de stad eruit en waar kan ik de student uithangen?
Maar veel belangrijker nog: wat ga je eigenlijk studeren?
Heb je je altijd al afgevraagd hoe je een effectieve brochure moet ontwerpen? Of juist hoe je een succesvolle Facebook campagne op moet zetten? Dát leer je
(onder andere) bij de opleiding Communicatie in Eindhoven.
Eindhoven klinkt niet direct zo spetterend als Amsterdam, maar deze stad zal jou verbazen. Eindhoven staat bijvoorbeeld bekend om de Dutch Design Week, het lichtfestival Glow en het bruisende stadsleven!
Kom kijken in Eindhoven en proeven van de studie op onze open dag - en wie weet, tot volgend jaar!
- Dingen als misschien eruit laten, want dat wekt twijfel. Wees zeker van jezelf en je studie. Je bent hier aan het verkopen, niet voorzichtig een idee aan het uitleggen.