• Hallo,

    Ik kom maar meteen terzake: ik zit momenteel in het tweede middelbaar en moet nog steeds 90% halen. Zo niet, moet ik met de Kerstexamens naar de studie en mijn gsm etc. worden afgepakt :c
    Ik snap mijn ouders wel, want ik doe niet al te veel voor school, maar 90% vind ik nog steeds heel veel. En mijn broertje, die in het 6de zit, moet 80% halen. (Ik weet dat hij minder goed kan leren, maar ik zou graag willen dat mijn minimumpercentage ook 80 was.)


    Dit zijn momenteel mijn punten...

    Vak
    Grieks
    aardrijkskunde
    Nederlands
    wiskunde
    Engels
    natuurwetenschappen
    godsdienst
    Latijn
    Frans
    geschiedenis
    Punten (op 80!)
    64,5
    68
    66,5
    65,5
    77
    67
    76
    53! (telt mee voor 4 uur)
    77
    65


    Wat vinden jullie?


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    JDM schreef:
    (...)

    Nee, dat is waar, maar ik zeg ook niet dat het eerlijk of realistisch is. Misschien gewoon een wake-up call en blijkt straks dat ze enkel willen dat Glasgow gewoon wat harder werkt. Als mijn ouders tegen mij zeiden van 'je moet een 8 halen' dan werkte ik daarvoor. Maar als ze zeiden 'we zijn ook blij met een voldoende' dan ging ik echt niet blokken. Meer zoiets, snap je? En dan het verhaal met de gsm als een soort stok achter de deur. Zo kan het misschien ook zijn.
    Maar als het écht zo is dat ze 90% moet halen anders volgt die straf, dan is dat inderdaad niet realistisch en ligt die lat veel te hoog. Ik probeer er alleen even wat anders tegenaan te kijken (:


    Uhm ja, dat laatste is dus het geval, maar ik hoop dat ze volgend trimester inzien dat ik het niet haal als ik mijn best doe.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    GIasgow schreef:
    (...)

    Uhm ja, dat laatste is dus het geval, maar ik hoop dat ze volgend trimester inzien dat ik het niet haal als ik mijn best doe.


    Dan is het kut ):
    Ik had gehoopt dat het zo'n ''ouderdreigdingetje'' was.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik zou mezelf niet gek laten maken door die 90% en doordat je ouders misschien je telefoon in beslag nemen als je die 90% niet haalt voor school, maar ik zou goed studeren voor die toetsen zodat je trots kan zijn op jezelf. Als je zélf betere cijfers wil halen voor je proefwerken voor school is dat vaak een veel krachtiger motivatie dan ouders die dreigen je telefoon af te pakken. En als je tijd steekt in studeren zien je ouders ook dat je niet zit te neuspeuteren, én je kan trots zijn op jezelf als je echt goeie cijfers voor die toetsen hebt gehaald.

    [ bericht aangepast op 23 okt 2016 - 13:49 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Firgun schreef:
    (...)

    Mijn excuses, maar negentig procent haal je niet zonder dat je hele leven rond school draait. Het is surreëel hoog en praktisch gewoon niet haalbaar.


    Bwa, dat is niet volledig waar. Ik ben in het tweede Grieks-Latijn afgestudeerd met 90%, maar mijn leven draaide om veel meer dan school. ^^ Ik heb dat jaar denk ik geen enkele zwemtraining gemist, ook niet bij examens of iets anders. En 't is ook niet dat het niveau op mijn school laag lag ofzo. Maar ik ken ook iemand die in het zesde is afgestudeerd met 90%, en die haar leven draaide/draait wel om school. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Firgun schreef:
    (...)

    Ze is ouder dan hem, niet jonger. Haar broertje zit in het zesde jaar van de basisschool en zij in het tweede van het middelbaar. (:

    Owwwww. Verkeerd begrepen.

    GIasgow schreef:
    (...)

    Ik ben ouder dan mijn broer.

    Ik vrees dat dat dan voor het volgende trimester gaat zijn. Eerst zeiden ze dat ze zich er niet mee zouden bemoeien - maar na mijn buis op Latijn moest ik toch 90% halen. Ja, ik heb het een beetje kunnen ophalen, maar 90% lukt natuurlijk niet meer. Ik word dus sowieso gestraft. Ik vind het niet eerlijk dat ze die regel hebben opgesteld terwijl ze wisten dat ik het niet ging halen. "Een goede les," zoals mijn moeder het zei.


    Dat is wel balen. Dat je nu sowieso gestraft wordt voor iets wat je niet meer kan veranderen. Kan je dat niet aan je ouders duidelijk maken? Dat je dit semester de 90% niet meer kan halen?

    Salaryman schreef:
    Ik zou mezelf niet gek laten maken door die 90% en doordat je ouders misschien je telefoon in beslag nemen als je die 90% niet haalt voor school, maar ik zou goed studeren voor die toetsen zodat je trots kan zijn op jezelf. Als je zélf betere cijfers wil halen voor je proefwerken voor school is dat vaak een veel krachtiger motivatie dan ouders die dreigen je telefoon af te pakken. En als je tijd steekt in studeren zien je ouders ook dat je niet zit te neuspeuteren, én je kan trots zijn op jezelf als je echt goeie cijfers voor die toetsen hebt gehaald.


    Ja. Ik denk dat dat ook is wat je ouders willen. Dat je je best doet. Voor jezelf. Ze hebben er nu alleen een percentage op geplakt om het te kunnen meten.
    Trots zijn op je eigen cijferlijst is echt heel leuk (:

    Slotje op aanvraag


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.