• Oké dit is het verhaal.
    Ik ging zaterdag uit en had wat teveel op. Ik kwam toen een jongen tegen die bevriend was met m'n broer. We raakten aan de praat en het was best wel gezellig maar hij wou duidelijk meer. Hij was ook best wel dominant en raakte me steeds aan enzo als ik ook bij andere jongens was. Dat vind ik persoonlijk ook wel wat hebben alleen verder dan een paar kussen op de wang zijn we niet gegaan omdat de vorige keer dat ik een jongen zoende die bevriend was met m'n broer het best wel kut is gegaan. Hij had blijkbaar van tevoren gezegd dat hij met mij zou zoenen tegen m'n broer om hem boos te maken en ik wist dit niet dus heb met hem gezoend en voelde me daarna echt dom. Maar goed met die andere jongen heb ik niet gezoend maar ik had duidelijk het idee dat hij mij wel zeg zitten zeg maar niet alleen voor 1 avondje. Hij gaf me zijn nummer alleen als we dan praatten via app reageert hij pas twee uur later terwijl hij het wel leest of hij reageert helemaal niet, maar ik sprak een vriend van hem en hij vertelde dat die jongen al wel een keer eerder m'n instagram account had laten zien. Ik moet steeds aan hem denken en wil eigenlijk wel wat afspreken maar hij reageert zo droog of niet op app. En op die avond was hij ook nog nuchter want hij was met de scooter gekomen.
    ik weet echt niet wat ik moet doen.

    FIuttershy schreef:
    (...)

    Ze bedoelde gewoon dat wij een paar woorden hebben die jullie niet gebruiken en omgekeerd. Ik heb wel vaker aan de hand dat ik Nederlandse televisie kijk en een aantal woorden totaal niet begrijp (: muilen is hier eerder een dialectisch woord, in sommige delen van België wordt het nooit gebruikt dus zou het goed kunnen dat dit in Nederland ook het geval is.

    Ik snap wel hoe zij het bedoeld, hehe. Mijn vraag was meer bedoeld in de richting van: Waarom zouden wij (Nederlanders) het niet snappen, als er net zo goed mensen verband zijn (in wat voor reden dan ook, zoals familie, vrienden, e.d.) met Belgen die zoiets zeggen/uitleggen en het internet er ook nog is? Daarbij zie ik niet dat alleen Belgen dat gebruiken, want hier in Nederland ben ik het ook weleens gewoon tegengekomen. Voor mij is het gewoon een soort synoniem ervoor. Als je echt heel logisch nadenkt.

    [ bericht aangepast op 30 okt 2016 - 16:16 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.