• Hey Lieve Q,

    Mijn passie voor schrijven is lang geleden al ontstaan, maar na-mate ik ouder word krijg ik steeds meer interesse om verhalen te vertellen via beeld. Nu ik aan mijn MBO opleiding ben begonnen, heb ik bepaalde vakken die ook met sociaal-media te maken hebben. Nu moet ik zelfs mijn eigen vlog gaan maken en gaan strijden om de meeste likes. Maar dat is even niet de belangrijkste informatie.
    Het lijkt me erg leuk om te gaan vloggen, niet alleen voor school, maar ook thuis. Zoals vakanties. Ik ga binnenkort namelijk een klein tochtje maken door Ierland en wil dit ook graag vast leggen op camera voor later.
    Nu kan ik natuurlijk kiezen om de camera van iemand te lenen, maar ik heb besloten dat ik mijn eigen camera wil. Nu heb ik niet veel verstand van camera's, maar ik heb wel een paar eisen waar mijn nieuwe camera aan moet voldoen. Nu is mijn vraag of hier een paar mensen zijn die een beetje weten waar ik op moet letten bij het kopen van zo'n ding.

    Wat ik vooral belangrijk vind is dat het camera licht is, en makkelijk in je hand te houden is. Ook moet het tegen regen kunnen en waai-buien. Het moet ook een beeldscherm hebben die ik zo kan draaien dat ik mezelf kan zien als ik mezelf film. En hij moet tegen handtrillingen kunnen, niet dat dan meteen het beeld verprutst is.

    Dus, iemand suggestisch...? Kvind het al heel knap dat je het af hebt gelezen xD

    X-Jes xPaperPlane


    ~My Mind Is Free~

    Een Go Pro misschien? Die zijn volgens mij klein en kunnen heel goed beeld hebben. Die kunnen volgens mij ook heel goed tegen bewegingen en ze zijn klein en licht. Ik weet niet of die een draaibaar scherm kunnen hebben.

    Je zou ook naar verschillende elektronica winkels kunnen en even om advies vragen (:

    [ bericht aangepast op 29 sep 2016 - 18:11 ]

    Het ligt een beetje aan hoeveel geld je eraan wil uitgeven.
    Als je voor een goedkopere optie wil gaan raad ik je de Samsung NX3300 aan (al weet ik niet of die nog leverbaar is, ik had hem iig van de Media Markt), die gebruik ik zelf ook en is perfect voor vloggen ^^
    Als je er iets meer voor over hebt dan raad ik je de Canon Powershot G7x aan, maar dan zit je al snel rond de 500-600.
    Het beste is om langs een winkel te gaan zodat je daar professioneel advies kan krijgen en de camera's uit kan proberen. Leg uit wat je eisen zijn en ik weet zeker dat ze je kunnen helpen (:


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Mumei schreef:
    Het ligt een beetje aan hoeveel geld je eraan wil uitgeven.
    Als je voor een goedkopere optie wil gaan raad ik je de Samsung NX3300 aan (al weet ik niet of die nog leverbaar is, ik had hem iig van de Media Markt), die gebruik ik zelf ook en is perfect voor vloggen ^^
    Als je er iets meer voor over hebt dan raad ik je de Canon Powershot G7x aan, maar dan zit je al snel rond de 500-600.
    Het beste is om langs een winkel te gaan zodat je daar professioneel advies kan krijgen en de camera's uit kan proberen. Leg uit wat je eisen zijn en ik weet zeker dat ze je kunnen helpen (:


    Thanks, hier heb ik wel wat aan. Ik zou graag onder de 400 blijven denk ik.


    ~My Mind Is Free~