Hmm, dit is een goede discussie.
Ik zat een keer met mijn vader in de auto toen de CDA via de radio liet weten dat ze voor de militaire dienstplicht zijn. Direct begon een discussie waarbij al snel duidelijk werd dat mijn pa en ik het beide eens zijn. Ondertussen woon ik al een tijdje op mezelf en werk ik in de zorg.
Vaak genoeg zie ik jongelui (tieners) langskomen waarvan ik denk; jemig, als er ooit oorlog uitbreekt is Nederland reddeloos en hopeloos verloren, wat een watjes tegenwoordig zeg. Ik kan nog beter zelf de wapens oppakken.
Dus de dienstplicht leek me best handig. Tegenwoordig (kijk bv. naar Zaandam met die gekke jongelui) is wat discipline geen slecht idee. Leer de ongecontroleerde lui (ik scheer écht niet iedereen over één kam, voel je niet direct aangevallen) wat discipline. Ze kunnen er niet slechter op worden. Velen beginnen maar met een studie en vallen na een jaar uit omdat ze niet weten wat ze willen. Dus een jaartje dienstplicht is niet verkeerd. Gewoon na de middelbare direct een jaar de dienstplicht in en als je daarna niet weet wat je wilt met je leven, gewoon nog een jaar in de dienstplicht. En ook als je een dubbele nationaliteit hebt. Juist, omdat als je gebruik maakt van onze gastvrijheid en onze vrijheid en rechten, je mee mag vechten met de rest van de Nederlanders. We zijn immers allemaal gelijken van elkaar in dit land.
MAAR! (jaja, hier komt ie)
Ik heb met collega's over "vroegaaa" gesproken en de dienstplicht die er toen was. Blijkt: je zat een jaar lang wat geintjes uit te halen in het leger en echte discipline leerde je niet. Dus mijn idee om de zwakkelingen wat ruggengraat te geven blijkt dus ook een beetje zinloos. Hahahhaaa.
Mocht de nieuwe regering in 2017 het invoeren, dan zou ik het niet zo heel erg vinden. Maar als het niet gebeurd, evenmin. Het is handig om de voor en tegens te horen, dan kan je een goede objectieve keuze maken.
En tsja, ik zit best wel feministisch in elkaar dus hoppa, de vrouwen ook in het leger wanneer de dienstplicht wordt ingevoerd. We willen stemrecht, gelijke lonen en een algemene gelijke behandeling, dus dan moeten we ook in het leger. En hallo, als wij vrouwen kinderen kunnen baren zijn we sowieso sterker dan de mannen hahaaha. ![;) ;)](/images/smilies/knipoog.jpg)
Nou, da's dus mijn visie op deze hele discussie. Goed dat erover wordt gesproken, hierdoor gaan mensen erover nadenken. Top! Ik ben sterk tegen een volgzaam volk wat ieder bevel van de regering opvolgt, kunnen we net zo goed onze democratie direct opgeven. En ik hou van mijn democratisch recht <3
Toedelsss, fijn weekend allemaal!