• Hi, hi!

    Lang geleden was ik erg fanatiek en actief op Quizlet, maar ik ben hier al lange tijd niet meer op geweest. Nu heb ik jullie hulp nodig!

    Voor school moet ik een kort verhaal (ong. 50 pagina's) schrijven, alleen ik ben zó barslecht in het verzinnen van goede onderwerpen. Vaak verzin ik wat en na twee pagina's denk ik: holy shit, hier kan ik nooit 50 pagina's over schrijven. Aangezien jullie allemaal schrijftalenten zijn, vroeg ik me af of jullie een goed onderwerp weten. Ik hou erg van realistische verhalen met een fantasy/science fiction twist.

    Help a woman out! :D

    Je kan bijvoorbeeld een populair manga idee pakken, het in een spel vast komen te zitten-idee? Daar kan je gemakkelijk 50 pagin's mee vullen! Dat is sci-fy en je kan het vullenmet fantasymonsters wat je wil ^^


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    ik heb voor een schrijfopdracht op de middelbare school een verhaal geschreven genaamd 'Dagboek van een all-round call girl' over een meisje dat haar uiterlijk kon aanpassen.
    Misschien kan je iets in de richting schrijven van doctor who? Tenminst iets met het concept tijdreizen heb ik het dan over, niet the-mad-man-and-his=box, maar meer het achterliggende idee van actuele en realistische geschiedenis met een sci-fi twist.
    Weer een totaal andere richting is horror/thriller, over een monster dat een jongen/meisje zijn/haar nachtmerries terroriseert wat zich uit in het echte leven? Zoek je iets specefieks? Een bepaald genre dat je graag schrijft binnen 'realistische verhalen', bepaalde vlakken waar je geïnteresserd in bent?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Waarom had ik nooit zo'n opdracht...
    Oké, ik heb één keer zo'n opdracht gehad, maar het mocht maar drie blaadjes lang zijn, jammergenoeg, kun je niet veel op doen. Nu moet je al echt een constructie gaan bouwen en kan je veel meer écht tonen wat je kan. Hetgeen wij moesten doen was een personage verzinnen en daarover een verhaal maken. Ik ga niet zeggen wat ik gedaan heb want mijn dingen zijn behoorlijk uniek en origineel. Al zeg ik het zelf. Naar mijn weten schrijf je altijd veel betere dingen als het uit jezelf komt. In tegenstelling tot waarover een ander zegt dat jij moet schrijven. Neem desnoods een oud idee en werk het goed uit.

    [ bericht aangepast op 20 sep 2016 - 8:30 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Waarom heb ik nooit zo'n leuke opdrachten? D:
    Maar ik ben persoonlijk van mening dat een concept van jezelf moet komen. Ik kan je heel wat plots geven, maar ik denk dat je alleen echt gemotoveerd kunt zijn om een plot te schrijven dat je zelf hebt verzonnen. Iets wat misschien kan helpen, is kijken naar een serie of film die je leuk vindt en je verhaal daar een beetje op baseren^^


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Misschien iets post-apocalyptisch?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.