• Ik heb net van mijn uitgever te horen gekregen dat er slechts 20 exemplaren zijn aangeschaft door bibliotheken. En in de uitgeverswereld is dat echt héél weinig (100 is ongeveer normaal). Ik baal dus echt als een stekker. Op de uitgeverij begrijpen ze het ook niet, want ik had een goede Biblion-recensie gekregen (waarop bibliotheken hun aankoop baseren). Dus meeeh ik voel me nu heel sad. Bij volgende boeken kijken ze namelijk ook vaak naar de afname van je vorige boek, dus dit is echt niet goed :/.

    Dus I don't know. Mochten jullie lid zijn van een bibliotheek, dan zou het heel lief zijn als jullie mijn boek aanvragen, zelfs als jullie het niet lezen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zodra ik weer eens bij onze bieb ben, zal ik ernaar vragen ^^


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Closeph schreef:
    Ik kom echt nooit naar de bibliotheek. De laatste keer dat ik in een bibliotheek kwam, was samen met mijn oma en ik kon toen zelf amper lezen volgens mij. Ik was een tijdje lid, maar was telkens te lui om boeken terug te brengen, dus ben ik al snel gestopt met een lidmaatschap. Maar wellicht dat het daar aan ligt. Misschien zijn er meer mensen die je boek gewoon liever willen kopen, in plaats van het te huren? Ik was van plan ook je boek te lezen, maar dan ga ik hem kopen bij Bol, en niet in een bibliotheek. Wellicht dat je meer kopers als huurders krijgt, is dat dan niet gunstig? ;o

    Kopen is altijd leuker haha (mocht je hem echt willen kopen, zou je hem dan misschien bij www.zilverbron.nl willen aanschaffen in plaats van Bol? Bol is echt de bloedzuiger in de boekenwereld haha. Je hebt hem dan evengoed de volgende dag en zonder verzendkosten^^). Maar de bieb is wel dé manier om onbekenden kennis met je werk te laten maken, gezien maar weinig mensen boeken van onbekende schrijvers kopen. c;


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben nog niet langs mn bieb geweest, maar als ik er ben zal ik het zeker doen :')

    Maar ik weet mischien ook iets waar het aan zou kunnen liggen, al kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Zover ik weet is jouw boek alleen in paperback uitgebracht, toch? Het valt mij op dat mijn bieb alleen maar hardcovers in de collectie heeft, iig zover ik heb gezien. Dus misschien wilt een bieb jouw boek niet aanschaffen, omdat het een paperback is en ze anders bang zijn dat het boek gauw kapot gaat?

    [ bericht aangepast op 24 sep 2016 - 11:23 ]


    Stenenlikker

    Ik heb nu veel zin om er twee te kopen en eentje ervan naar de bib te brengen :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Histoire schreef:
    Dat is niet leuk voor je. Ik koop mijn boeken meestal dus ik kan je verder niet helpen, maar krijg je ook een reden waarom die mensen je boek niet willen toevoegen aan hun collectie? Of kun je daarnaar informeren? Dat kan de teleurstelling enerzijds verlichten, want misschien lag het helemaal niet aan jou. Anderzijds kun die informatie dan aanwenden wanneer je zelf bibliotheken contacteert. Dan ben je ze een stapje voor als het ware.

    Nee, daar is niet echt een pijl op te trekken. Het trekt mensen aan of het trekt ze niet aan. Ze kopen het op basis van één korte recensie en die van mij was vrij gewoontjes, niet positief en ook niet negatief.

    Ahavah schreef:
    Ik ben naar de bib geweest en heb een formuliertje meegenomen, maar ik moet het nog terugbrengen. (Ik wist de ISBN namelijk niet van buiten. :'D)

    Aah top. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    WingedHussar schreef:
    Ik ben nog niet langs mn bieb geweest, maar als ik er ben zal ik het zeker doen :')

    Maar ik weet mischien ook iets waar het aan zou kunnen liggen, al kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Zover ik weet is jouw boek alleen in paperback uitgebracht, toch? Het valt mij op dat mijn bieb alleen maar hardcovers in de collectie heeft, iig zover ik heb gezien. Dus misschien wilt een bieb jouw boek niet aanschaffen, omdat het een paperback is en ze anders bang zijn dat het boek gauw kapot gaat?

    Nee ze krijgen een hardcover. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Shintarou schreef:
    Ik heb nu veel zin om er twee te kopen en eentje ervan naar de bib te brengen :'D

    Hahah ahh. <3


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik weet niet of hier mensen zijn die lid zijn van bibliotheken in Groningen (volgens mij zowel provincie als stad)? Op die site kun je een suggestie doen voor aan te kopen boeken, maar ik ben geen lid, dus ik kan het niet doen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dratini schreef:
    Ik weet niet of hier mensen zijn die lid zijn van bibliotheken in Groningen (volgens mij zowel provincie als stad)? Op die site kun je een suggestie doen voor aan te kopen boeken, maar ik ben geen lid, dus ik kan het niet doen


    Zou je mij die link kunnen sturen? Ik ben zelf ook geen lid, maar misschien kan ik het lidmaatschap van mijn broertje wel even "lenen".


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Tracker schreef:
    (...)
    Luotisade: Schaduwen der Verdoemenis


    Ik ga eens kijken bij mijn bib hoe het zit, maar ik ben Belgisch dus ik weet niet of het zal lukken :p


    falling doesn't feel this bad when i know you've fallen this way too.

    Dat is waarom ik dus geen neiging voel om naar een uitgever te stappen. De enige mensen die dat zouden lezen, zijn mijn familieleden (en mijn vrienden en en mijn kennissen). Kortom, iedereen die ik liever niet in mijn 'intieme space'' zie. Ik schrijf alleen graag voor vreemden, als dat anonieme er niet is, vind ik dat te persoonlijk, te confronterend worden. Ik hoef echt niet iedereen die ik ken in mijn innerlijke leefwereld binnen te laten als een exhibitionist. Ik heb er echt zoveel bewondering voor dat jij dat zo goed kan. Ik wou dat ik ook zo open kon zijn. Oké. Terzijde. Jammer dat er geen andere reden was waarom ze het niet gekocht hebben, maar het belangrijkste is dat ze je boek niet gelezen hebben en met vooroordelen zitten. Geef de moed niet op! Het commentaar van mensen die echt je werk gelezen is hetgeen dat belangrijk is. Dat is waar je echt belang aan hechten moet!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ik heb nu trouwens een overzicht van de biebs waar ze het boek wel hebben:
    Alkmaar
    Almere
    Amsterdam
    Arnhem
    Assen
    Boxmeer
    Delft
    Den Haag
    Dordrecht
    Eersel
    Emmen
    Enschede
    Epe
    Gemert
    Gieten
    Haelen
    Hoogeveen
    Meppel
    Rotterdam
    Werkendam
    Zaandam
    Zoetermeer


    Every villain is a hero in his own mind.