• Hoi Lezertjes,

    heb van de zomer 4 skinny jeans gekocht in mijn maat.
    zelf draag ik echt al een paar jaar los zittende jogging/vrije tijds broeken
    als ik de skinny jeans aan heb voel ik me een rollade in een verpakt netje.
    mezelf in de spiegel wil ik niet zien.
    het maakt mij diep ongelukkig van binnen.
    omdat mijn collega's mij graag zien in een gewone broek.
    ik kan het niet, echt niet.
    heb het zo vaak al geprobeerd maar altijd tevergeefs.
    is het nu raar dat ik huilbuien heb ??

    (huil)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Ik heb een vraagje. Als je - je niet fijn voelt in skinny's, waarom koop je ze dan? Zelf ben ik de afgelopen maanden aangekomen. Ik voelde me niet mooi meer in skinny's en heb toen iets losser zittende (dat de broekspijpen recht vallen en niet super strak zitten) broeken gehaald met high-waist. Ik heb het er nog best moeilijk mee. Pas heb ik ook mijn kledingkast uitgezocht en kwam tot de conclusie dat de helft niet meer paste. Dat deed pijn, maar ik leer het te accepteren. Het is menselijk om het moeilijk te hebben met kleding en bijkomende onzekerheden.


    26 - 02 - '16

    Erlebnis schreef:
    Ik heb een vraagje. Als je - je niet fijn voelt in skinny's, waarom koop je ze dan? Zelf ben ik de afgelopen maanden aangekomen. Ik voelde me niet mooi meer in skinny's en heb toen iets losser zittende (dat de broekspijpen recht vallen en niet super strak zitten) broeken gehaald met high-waist. Ik heb het er nog best moeilijk mee. Pas heb ik ook mijn kledingkast uitgezocht en kwam tot de conclusie dat de helft niet meer paste. Dat deed pijn, maar ik leer het te accepteren. Het is menselijk om het moeilijk te hebben met kleding en bijkomende onzekerheden.


    ik weet zelf niet meer zo goed waarom ik ze heb gekocht.
    1 grote miskoop eigenlijk (!)
    zelf ben ik erg onzeker, ook al kom ik stoer over.
    het is een mooi masker wat ik draag.

    ik twijfel heel erg, ik heb een trauma van al het broeken passen door de jaren heen.
    ik voel me het fijnst wat ik draag, lekker ruim maar toch mooi (voor mijn doen dan)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Waarom draag je iets voor anderen? Je moet dragen wat je zelf lekker vind zitten. Ik ga toch ook geen crop tops dragen, omdat dat nu zo 'hip' is. Daar voel ik me dus niet goed in, dus dan doe ik dat ook niet.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Het is ook niet raar dat je je zo ongemakkelijk voelt want je gaat immers van een jogging/vrijetijds broeken direct naar een skinny. Dat is echt zo van het ene uiterste, naar het andere :'D

    Ik heb tot zeker mijn 16de alleen maar trainingsbroeken en oversized kleren gedragen omdat dat echt in m'n comfortzone lag en ik m'n lichaam totaal niet wilde laten zien. Ik heb langzaam die overstap gemaakt en ik kan dus echt meepraten over dat ongemakkelijke gevoel.

    Zelf vond ik het alleen echt tijd worden om die overstap te maken, ik wilde me 'vrouwelijker' kleden en tja, joggings zijn dat gewoon totaal niet :'D
    Maar wel omdat ik het zelf wilde, niet omwille van wat een ander dacht. In dat opzicht kan je je ook alleen maar over dat ongemakkelijke gevoel zetten als je er zelf achter sta, want wij kunnen wel zeggen van gewoon dragen en het komt wel goed, jij zit met dat ongemakkelijke gevoel en jij bent degene die moet doorzetten.

    Het is misschien cru gezegd, maar het zit vooral tussen de oren. In dat opzicht als je op voorhand al denkt dat het je niet staat en niet bij je past, dan voelt dat ook zo van zodra je het past/draagt.
    Ik heb die overstap dit jaar bijvoorbeeld gemaakt met kleedjes. Ik heb mezelf echt jaren verteld dat kleedjes niks voor mij zijn omdat ik me schaamde voor m'n lichaam en in het idee was er gewoon het figuur niet voor te hebben, en dit jaar heb ik dan toch vol zelfvertrouwen een nieuw kleedje gekocht (met bloemenprint en al, wat ik dus eigenlijk echt nooit zou kopen) en het staat me onwijs goed. In het begin was het gewoon wennen en was ik heel onzeker, maar nu verkies ik dat kleedje boven m'n jeans.

    Waarom begin je bijvoorbeeld niet met een bootcut jeans, in plaats van een skinny? Die zitten van onder rond je benen ook al veel losser, dat doet misschien al veel, idk?


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    dank jullie wel voor de goede meningen.
    ik ga eerst eens proberen een maatje kleiner te kopen met mijn joggingbroeken, dit een een stapje vooruit vindt je niet ??
    misschien is deze maat mij toch iets te groot geworden ;)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Als je gewent bent aan jogging/vrije tijds broeken dan zullen skinny jeans inderdaad niet lekker zitten. Dat is best een grote stap om te nemen, ik kan snappen dat je het niet fijn vindt.

    Ik raad aan broek te kopen met een andere vorm. Je hebt veel verschillende soorten, zoals straight, slim en boodcut. Bootcut jeans raad ik niet aan, want dat ligt aan je lichaamstype of het staat of niet. Een straight zit losjes om de benen en valt wat 'rechter', dus die zullen wel fijner voor jouw zitten. Slim is wat strakker, maar zeker niet zo strak al skinny jeans. Slim is ook handig als je wat meer van je figuur wilt laten zien, maar niet een te strakke broek aan wilt hebben. Kijk of ze broeken hebben met stretch. Niet iedereen vindt stretch spijkerbroeken fijn, maar vaak zitten ze wat minder strak dan niet-stretch broeken.
    Ik raad aan om een winkel in te lopen en advies te vragen aan de medewerkers daar. Zij kunnen je goed op weg helpen!


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    Als je gewent bent aan jogging/vrije tijds broeken dan zullen skinny jeans inderdaad niet lekker zitten. Dat is best een grote stap om te nemen, ik kan snappen dat je het niet fijn vindt.

    Ik raad aan broek te kopen met een andere vorm. Je hebt veel verschillende soorten, zoals straight, slim en boodcut. Bootcut jeans raad ik niet aan, want dat ligt aan je lichaamstype of het staat of niet. Een straight zit losjes om de benen en valt wat 'rechter', dus die zullen wel fijner voor jouw zitten. Slim is wat strakker, maar zeker niet zo strak al skinny jeans. Slim is ook handig als je wat meer van je figuur wilt laten zien, maar niet een te strakke broek aan wilt hebben. Kijk of ze broeken hebben met stretch. Niet iedereen vindt stretch spijkerbroeken fijn, maar vaak zitten ze wat minder strak dan niet-stretch broeken.
    Ik raad aan om een winkel in te lopen en advies te vragen aan de medewerkers daar. Zij kunnen je goed op weg helpen!


    wauw, wat veel advies !!
    dankje en ik ga binnenkort de stappen is ondernemen :)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    _Electricity_ schreef:
    (...)

    wauw, wat veel advies !!
    dankje en ik ga binnenkort de stappen is ondernemen :)

    Graag gedaan c:. Ik werk in een kledingwinkel, dus vragen over spijkerbroeken komen regelmatig voor. Als je vragen hebt over kleding mag je het altijd vragen ^^!


    Seasons will change, but I shall remain

    Slotje op aanvraag


    in love with the fictional characters, I'm sorry