Het is ook niet raar dat je je zo ongemakkelijk voelt want je gaat immers van een jogging/vrijetijds broeken direct naar een skinny. Dat is echt zo van het ene uiterste, naar het andere :'D
Ik heb tot zeker mijn 16de alleen maar trainingsbroeken en oversized kleren gedragen omdat dat echt in m'n comfortzone lag en ik m'n lichaam totaal niet wilde laten zien. Ik heb langzaam die overstap gemaakt en ik kan dus echt meepraten over dat ongemakkelijke gevoel.
Zelf vond ik het alleen echt tijd worden om die overstap te maken, ik wilde me 'vrouwelijker' kleden en tja, joggings zijn dat gewoon totaal niet :'D
Maar wel omdat ik het zelf wilde, niet omwille van wat een ander dacht. In dat opzicht kan je je ook alleen maar over dat ongemakkelijke gevoel zetten als je er zelf achter sta, want wij kunnen wel zeggen van gewoon dragen en het komt wel goed, jij zit met dat ongemakkelijke gevoel en jij bent degene die moet doorzetten.
Het is misschien cru gezegd, maar het zit vooral tussen de oren. In dat opzicht als je op voorhand al denkt dat het je niet staat en niet bij je past, dan voelt dat ook zo van zodra je het past/draagt.
Ik heb die overstap dit jaar bijvoorbeeld gemaakt met kleedjes. Ik heb mezelf echt jaren verteld dat kleedjes niks voor mij zijn omdat ik me schaamde voor m'n lichaam en in het idee was er gewoon het figuur niet voor te hebben, en dit jaar heb ik dan toch vol zelfvertrouwen een nieuw kleedje gekocht (met bloemenprint en al, wat ik dus eigenlijk echt nooit zou kopen) en het staat me onwijs goed. In het begin was het gewoon wennen en was ik heel onzeker, maar nu verkies ik dat kleedje boven m'n jeans.
Waarom begin je bijvoorbeeld niet met een bootcut jeans, in plaats van een skinny? Die zitten van onder rond je benen ook al veel losser, dat doet misschien al veel, idk?
“If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”