FeorgeWeasley schreef:
Het nare is dat ik een tijdje geleden geaccepteerd heb dat ik introvert was en er best wel oké mee was, soms is het fijn om introvert te zijn, maar de laatste tijd word ik er steeds mee geconfronteerd en ik vind het gewoon lastig omdat veel mensen niet snappen dat het voor mij een hele uitdaging is om iemand überhaupt al aan te spreken. Ik ga het inderdaad blijven proberen, hopelijk lukt het wel. Thanks!
Wees blij dat je introvert bent. Ik heb er laatst een TEDxtalk over gezien, en het is zo dat introverte mensen zeer goede kwaliteiten hebben, maar dat dat niet geaccepteerd is in deze maatschappij. Ikzelf ben ook introvert, en ik heb me zodanig weten aan te passen dat ik uiteindelijk toch redelijk goed mee kan. In die zin dat ik geen problemen ermee ervaar. En ik schep mezelf ook geen problemen. Als ik niet naar buiten wil, dan ga ik niet naar buiten. Op school heb ik een klein groepje vrienden, en mijn leeftijdsgenoten ken ik ook, dus daar is geen probleem mee. En het rare is dat ik op mijn werk juist wel heel open en toegankelijk ben, dus dat is ook fijn voor mij.
Je moet er gewoon mee leren omgaan, en zelf je weg bouwen, want de maatschappij doet dat niet voor jou. Het zal misschien even duren, maar je zult wel een baan vinden waarbij jouw introverte karakter juist gewenst is.
You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt