• Gewoon omdat het kan.
    Het valt me nogal op dat veel mensen niet echt begrijpen hoe het is om met autisme te leven. Sommige vinden dat je - je erachter verstopt, het als excuus gebruikt. Sommige mensen vinden autisme iets dat je gestempeld krijg als je wat vreemd doet. Nou nee, dus niet. Oftewel, onbegrip.

    Meld je gerust aan als je autistisch bent, maar als je dit niet bent mag het ook. Stel gerust vragen, antwoorden komen wel als de zin er is. Oh, en wij zijn niet bot als er geen smileys worden gebruikt. Als we daar geen zin in hebben doen we dat niet.

    En ik vind dat het meer bespreekbaar moet worden gemaakt en dit is niet om onderscheid te maken tussen users. Voor je dat denkt.

    Autisten;
    MonChevy - ASS(Asperger)& ADD
    Erlebnis - ASS (PDD-nos)
    Litten - ASS (MCDD) & ADHD
    Lolicia - n.v.t
    Nieuwsgierigen:


    Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    Omdat het kan.
    Nee, ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben. Deal with it.

    Links
    Autisme bij volwassenen

    [ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 21:00 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Heeft iemand weleens problemen met het willen zeggen van dingen, maar dat het totaal anders klinkt dan dat het in je hoofd gevormd is (en anderen het vaak verkeerd opvatten)? Hoe gaan jullie hiermee om met je autisme (en die van anderen)?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    ^ Yup vaak klap ik dan dicht en is het ineens stil waardoor ik me nog ongemakkelijker ga voelen


    26 - 02 - '16

    Wat ik heb is dat ik inderdaad dichtklap als ik iets moet uitleggen of moet herhalen wat ik zojuist gelezen heb.
    In mijn hoofd weet ik het perfect, maar het komt er gewoon niet uit...
    Inclusief de handelingen. Ik word dan een levend standbeeld.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Soms stamel ik gewoon een beetje over bepaalde woorden en dingen. Ik denk dat ze het dan niet snappen, ik het niet goed uitleg of dat ze denken dat ik 'rare' woorden gebruik. :'D Ik vind het echt verdomde vervelend.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    pdd nos is te genezen 1 op de 5 kinderen geneest ervan!


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Flowerpowers schreef:
    pdd nos is te genezen 1 op de 5 kinderen geneest ervan!

    Eh, dat lijkt me sterk dat het écht genezen is. Het klinkt net alsof het een ziekte is, terwijl het dat niet is en gewoon een autisme is. Het is een deel van jezelf en genezen.. Ik vind het er beter bijpassen dat je zelf trucjes leert om ermee om te gaan, wat met de meeste/alle autisme-soorten is.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Flowerpowers schreef:
    pdd nos is te genezen 1 op de 5 kinderen geneest ervan!


    Nope.


    26 - 02 - '16

    PDD-nos is niet te genezen, het is een afwijking in het brein,

    Maar het is wel zo dat je jezelf ermee kan laten leren leven, oefeningen enzo.


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    RuPaul schreef:
    Heeft iemand weleens problemen met het willen zeggen van dingen, maar dat het totaal anders klinkt dan dat het in je hoofd gevormd is (en anderen het vaak verkeerd opvatten)? Hoe gaan jullie hiermee om met je autisme (en die van anderen)?


    Ja dat heb ik ook. Vooral als ik een film wil uitleggen aan iemand.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus