• Gewoon omdat het kan.
    Het valt me nogal op dat veel mensen niet echt begrijpen hoe het is om met autisme te leven. Sommige vinden dat je - je erachter verstopt, het als excuus gebruikt. Sommige mensen vinden autisme iets dat je gestempeld krijg als je wat vreemd doet. Nou nee, dus niet. Oftewel, onbegrip.

Meld je gerust aan als je autistisch bent, maar als je dit niet bent mag het ook. Stel gerust vragen, antwoorden komen wel als de zin er is. Oh, en wij zijn niet bot als er geen smileys worden gebruikt. Als we daar geen zin in hebben doen we dat niet.

En ik vind dat het meer bespreekbaar moet worden gemaakt en dit is niet om onderscheid te maken tussen users. Voor je dat denkt.

Autisten;
    MonChevy - ASS(Asperger)& ADD
    Erlebnis - ASS (PDD-nos)
    Litten - ASS (MCDD) & ADHD
    Lolicia - n.v.t
    Nieuwsgierigen:

Waarom staan er meer dingen achter de namen dan ASS?
    Omdat het kan.
    Nee, ASS gaat vaak in combinatie met andere beperkingen zoals ADD, ADHD, ODD, CD en noem maar op. Het kan dat je alleen ASS of een van de andere dingen hebt, maar dat betekend niet dat anderen dit niet kunnen hebben. Deal with it.

Links
    Autisme bij volwassenen

[ bericht aangepast op 25 aug 2016 - 21:00 ]

Ich liebe dich 27.12.23

^ Nee, ik heb gewoon nare ervaringen gehad met mannen. Niet als in therapie, bedoel ik dan. Maar ik ben überhaupt al niet tevreden hoe het in de hulpverlening eraan toegaat. Mijn hele jeugd is het bewijs daarvan. Ik heb zoveel shit gehad dat ik er een boek over kan schrijven. Ik vraag me nog steeds af hoe the fuck dat soort mensen geslaagd zijn daarin, dat is toch van 't gekke.

Quiet the mind, and the soul will speak.

Nerwen schreef:
    ^ Nee, ik heb gewoon nare ervaringen gehad met mannen. Niet als in therapie, bedoel ik dan. Maar ik ben überhaupt al niet tevreden hoe het in de hulpverlening eraan toegaat. Mijn hele jeugd is het bewijs daarvan. Ik heb zoveel shit gehad dat ik er een boek over kan schrijven. Ik vraag me nog steeds af hoe the fuck dat soort mensen geslaagd zijn daarin, dat is toch van 't gekke.

Hm. Misschien komt het bij mij dan van mijn slechte ervaringen met vrouwen. Ik werd voornamelijk gepest door andere meiden en het feit dat een aantal van mijn relaties gesloopt zijn door andere meisjes.

26 - 02 - '16

Trouwens, moet MCDD niet tussen haakjes? Het is ook een vorm van Autisme. ^^

Hellow, ik kom me hier ook maar melden, haha. Al ben ik op Q nooit echt open geweest over het feit dat ik Asperger heb.

Ik heb btw gelukkig alleen maar goede ervaringen gehad met mijn hupverlening, nu ik jullie hoor ben ik daar wel erg blij mee :')

Lang leven Autism. :|
    Kben er 2,5 jaar geleden op getest, dat is best laat eigenlijk.
    Ze hadden gezegd dat ik Autisme had, maar verder niet gezocht welke vorm.

"If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

Ik ben nooit officieel gediagnosticeerd. Maar mijn nieuwe vriend heeft autisme, en we lijken zo bizar veel op elkaar qua persoonlijkheid en valkuilen, dat ik er steeds meer van overtuigd raak dat ook ik een beetje autistisch ben. Heb er al sinds mijn vroege jeugd last van, en pas nu het een naam heeft gekregen (al dan niet officieus) kan ik me er een beetje bij neerleggen.

21072016

Oh wat fijn dat hier een topic over is. Ik zelf heb PDD NOS.

“She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

omj

[ bericht aangepast op 29 aug 2016 - 12:04 ]

wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

Als baby zijnde had ik epilepsie. Gelukkig ben ik daar overheen gegroeid maar nu heb ik dus van alles een stukje over gehouden
    Zo heb ik pdd-nos met heel licht autisme.
    De taken op mijn werk zijn voorspelbaar en altijd hetzelfde. Ik moet dingen af maken en kan me er rot bij voelen als dit niet lukt. En nieuw contact leggen vind ik ook moeilijk. Ook heb ik een jobcoach die me er goed doorheen helpt. Zowel op het werk als op persoonlijk gebied.
    Maar het is wel fijn dat dit topic er is en dat ik weet dat ik lang niet de enige bent die 'anders' is.

"It means no worries, for the rest of your days"

Hebben jullie ook als je ergens bent met meerdere mensen en die weten dat je een vorm van Autisme hebt dat ze tegen je praten alsof je een kind bent?
    Ik heb dat een paar keer meegemaakt, en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik gewoon zei: "Ik ben dan wel Autistisch maar ik ben niet dom."

“She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

Clique schreef:
    Hebben jullie ook als je ergens bent met meerdere mensen en die weten dat je een vorm van Autisme hebt dat ze tegen je praten alsof je een kind bent?
    Ik heb dat een paar keer meegemaakt, en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik gewoon zei: "Ik ben dan wel Autistisch maar ik ben niet dom."

Yup. Ze praten echt tegen je alsof je achterlijk bent.

26 - 02 - '16

yup

Ich liebe dich 27.12.23

Clique schreef:

Moeten ze eens doen. Dan krijgen ze tweemaal een volle sarcastische antwoord terug, terwijl mensen zich al aan mijn sarcasme irriteren. Moeten ze ook niet zulke domme dingen zeggen/doen. Misschien is dat de reden dat ik niet zoveel vrienden heb :W

[ bericht aangepast op 29 aug 2016 - 21:47 ]

Don't walk. Run, you sheep, run.

Clique schreef:

Mijn jobcoach doet dat zó vaak
    Ze wilde me zelfs begeleid laten wonen
    Maar die manier van praten is inderdaad ergelijk en best kleinerend.
    Dan voel ik me net een klein kind

[ bericht aangepast op 29 aug 2016 - 22:03 ]

"It means no worries, for the rest of your days"

ik heb bij mijn vorige stage een game gemaakt voor kinderen met Autisme. Met succes afgerond en de kinderen opdrachtgevers waren er zeer tevreden over!
    Stage afgerond met een 9,1 en eerste geworden van alle projecten (60 projecten).