Assassin schreef:
(...)
ERS is hetzelfde als borderline, ze willen het alleen een andere naam geven (ERS) omdat ze het borderline genoemd hebben omdat het op de rand tussen neurose en psychose zit (geloof ik), terwijl dit uiteindelijk niet het geval was, maar de naam wel borderline gebleven is. Volgens mij heet het officieel ook nog geen ERS in het DSM handboek, al weet ik niet of het veranderd is in de nieuwe uitgave.
Ik had het gegoogled en daar zeggen ze het zelfde. Maar mijn vader (werkt op de ambulance en had een vader die psychiater was) zei een tijd geleden al boos dat het iets anders is en dat ERS zo breed is dat ik me geen zorgen moest maken en dat ik niet zo moest overdrijven (ik was geschokt dat ik een vorm ervan leek te hebben). Het word tijd voor andere labeltjes. Wat dachten we van ES - Extreme Liefheid, of AVS - Altijd Vrolijk Syndroom ^^
Bonafide schreef:
(...)
Mja borderline is gewoon ontzettend breed, breder dan andere persoonlijkheidsstoornissen. Helaas denken mensen vaak dat een borderliner een agressieve ex-vriendin is die je auto in brand steekt en haar polsen doorsnijdt als je de telefoon niet opneemt.
Precies dit! Ik word er gek van, daarom blijf ik gewoon in de ontkenningsfase puh. Als mensen vragen wat ERS is, zeg ik gewoon dat emoties gewoon wat heftiger zijn.