Ariël Sparrow The Pirate
"Who can I Trust?"
"My Head's Under Water, but I'm Breathing Fine..."
Clothes
Ik zie dat het meisje, wiens naam ik nog steeds niet weet maar het me ook niet boeit, me raar aan het aanstaren is waardoor ik heel graag, Wat? wil zeggen maar ik hou me in. Niet heel beleefd en ik hou mezelf wel beleefd vandaag, een eerste dag in de hel.
'Zullen we gewoon naar een cafeetje en gewoon zitten?' ik keek over het water, ik mis Fluffy al, dat was mijn Kraken thuis, ik had er wel meer maar aan Fluffy was ik er gehecht, 'Wat doe jij als je je verveeld op het schip?' ik schrik op als ik merk dat ze het tegen mij heeft. 'Of had je het altijd leuk?' ik kijk haar even droog aan, denkt ze nou serieus dat het altijd leuk is op het schip!? Man! Ze moest eens weten hoe het bij Davy Jones op het schip eraan toe ging, als ik me dan verveelde ging ik mensen pijn doen omdat Davy dat graag wou...
"Nou vanaf mijn 4de tot mijn 14de ging ik mensen pijn doen als ik me verveelde, naar boten kijken als ze zonken of in de mast klimmen op zoek naar hulp..." zeg ik emotieloos alsof het me niets meer doet, toch waren het geen leuke herinneringen...
"Daarna gewoon wat kletsen, bevelen geven, met de Kraken spelen, bootjes laten zinken, op zoek gaan naar een schat..." ik hield me stil, ik verveelde me vroeger nooit, niet dat ik me nu verveel want ik ben toch ergens mee bezig? Ja toch? Ik verveel me niet op dit moment, al heb ik dat liever dan met deze landmensen moet blijven. Ze zijn vervelend, toch zou ik graag willen weten waarom we hier zijn maar nóg beter, hoe ik hier wegkom...
het is Schoonheid zelf op zichzelf eeuwig eenvormig met zichzelf [Plato, Symposium, 211b]