• Ja ik ben verliefd op een kamper.
    En ik weet echt niet meer wat ik moet doen.

    Ik hou van hem en hij zegt dat hij van mij houdt.
    Het probleem volgens hem is mijn half surinaamse afkomst.
    Hij zegt dat hij me nooit voor kan stellen aan het kamp omdat ze me nooit zouden accepteren door mijn huidskleur.

    Ik ben zo bang dat hij kiest voor het kamp en met een kampermeisje trouwt (zoals van hem verwacht word).

    Well, als het hen om huidskleur gaat, zou ik er héél ver vandaan blijven :Y)
    Waarom zou je de rest van je leven tussen een stel racisten willen zitten? Not worth it. En als hij écht van je houdt, verlaat hij het kamp voor je.

    Als je huidskleur het enige probleem is dan zou ik zo ver mogelijk uit zijn buurt blijven :'). Met zulke mensen wil je niet omgaan


    Seasons will change, but I shall remain

    Het klinkt misschien hard, maar ik denk dat het echt niet vreemd is als iemand voor zijn familie, vrienden en omgeving/levenswijze kiest in plaats van voor een meisje met wie hij (neem ik aan) pas net een relatie heeft (als je het dat al zo kunt noemen). Dat wil niet zeggen dat hij niet van jou houdt, maar ook van al het andere waar hij mee vertrouwd is. Als je hem niet bij voorbaat wil opgeven, zou ik er toch op aandringen dat je zijn familie wilt ontmoeten, ook al kan ik me voorstellen dat dat héél, héél lastig is. Maar doorgaans zitten zulke mensen/groepen voor met vooroordelen en praten ze toch wel heel anders als ze werkelijk iemand met een andere huidskleur leren kennen die dicht bij één van hen staat.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Wat in hemelsnaam is een kamper? Ik weet niet of het aan het feit ligt dat ik Vlaams ben, maar dat woord heb ik echt nog nooit gehoord. Is dat een zigeuner?


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Wat in hemelsnaam is een kamper? Ik weet niet of het aan het feit ligt dat ik Vlaams ben, maar dat woord heb ik echt nog nooit gehoord. Is dat een zigeuner?

    Ik ben Nedelands en ik weet het ook niet :')


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Histoire schreef:
    Wat in hemelsnaam is een kamper? Ik weet niet of het aan het feit ligt dat ik Vlaams ben, maar dat woord heb ik echt nog nooit gehoord. Is dat een zigeuner?

    Ik weet het ook niet, lol


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Histoire schreef:
    Wat in hemelsnaam is een kamper? Ik weet niet of het aan het feit ligt dat ik Vlaams ben, maar dat woord heb ik echt nog nooit gehoord. Is dat een zigeuner?

    Woonwagenkampen waar Roma-achtige mensen wonen die op dezelfde plek blijven voor hun hele leven.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2016 - 12:38 ]

    Ik wil hem niet kwijt om mijn huidskleur. Helaas kan ik me niet wit verfen.

    Het kamp is een deel van zijn leven en dat wil ik hem niet afpakken maar ik hou teveel van hem om te laten gaan

    Articuno schreef:
    (...)
    Woonwagenkampen waar Roma-achtige mensen wonen die op dezelfde plek blijven voor hun hele leven.


    Al zijn de mensen die kampers genoemd worden eigenlijk nooit van Roma of Sinti afkomst, maar zoals Wikipedia zegt: Woonwagenbewoners zijn meestal van Nederlandse oorsprong en stammen voor een gedeelte af van keuterboeren, landarbeiders en turfstekers, die rond 1850 door verscheidene oorzaken (onder andere de mechanisering) niet meer aan de kost kwamen en daarom van plaats naar plaats begonnen te trekken, in de hoop hier en daar wat te kunnen verdienen en eventueel een baan te kunnen krijgen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Dratini schreef:
    (...)

    Al zijn de mensen die kampers genoemd worden eigenlijk nooit van Roma of Sinti afkomst, maar zoals Wikipedia zegt: Woonwagenbewoners zijn meestal van Nederlandse oorsprong en stammen voor een gedeelte af van keuterboeren, landarbeiders en turfstekers, die rond 1850 door verscheidene oorzaken (onder andere de mechanisering) niet meer aan de kost kwamen en daarom van plaats naar plaats begonnen te trekken, in de hoop hier en daar wat te kunnen verdienen en eventueel een baan te kunnen krijgen.

    Daarom noemde ik het Roma-achtig (:

    Lothar schreef:
    Het klinkt misschien hard, maar ik denk dat het echt niet vreemd is als iemand voor zijn familie, vrienden en omgeving/levenswijze kiest in plaats van voor een meisje met wie hij (neem ik aan) pas net een relatie heeft (als je het dat al zo kunt noemen). Dat wil niet zeggen dat hij niet van jou houdt, maar ook van al het andere waar hij mee vertrouwd is. Als je hem niet bij voorbaat wil opgeven, zou ik er toch op aandringen dat je zijn familie wilt ontmoeten, ook al kan ik me voorstellen dat dat héél, héél lastig is. Maar doorgaans zitten zulke mensen/groepen voor met vooroordelen en praten ze toch wel heel anders als ze werkelijk iemand met een andere huidskleur leren kennen die dicht bij één van hen staat.


    Ik kan het proberen maar ze staan totaal niet open voor me. Vooral zijn oudste zus niet en die is hem alles. Ik heb de strijd al verloren

    Wat ik zou doen, moest ik in jouw schoenen staan:
    1. Kijk eerst of je echt niet met die ouders kan praten. Probeer het eens, maar als het echt te hopeloos is voor woorden, dan is er geen middenweg. Zijn ouders plaatsen hem voor een keuze of hij kiest voor hen of hij kiest voor jou.
    2. Zelf zou ik me niet zomaar laten doen, als ik jou was, maar je mannetje wat staan tegen die irritante, dominante mensen. Wie denkt die zus wel dat ze is? Als hij echt iets met jou wilt, dan moet hij ze eerst onder druk zetten in plaats van zich zomaar te plooien naar hun zweepje. Als hij niet té braaf is tenminste en zijn mond durft opentrekken. Ik zou me daar gewoon keihard tegen verzetten, moest ik hem zijn zou ik keihard rebelleren en van huis weglopen en dat soort dingen tot ze het duidelijk hebben verstaan dat zoiets niet kan. Hij heeft ook recht op zijn mening. Als hij slim is, doet hij gewoon alsof hij voor jou gaat kiezen in plaats van voor hen.(Wat het tegendeel is van wat zij verwachten. Dan staan ze ineens met hun mond vol tanden en dàn kun je misschien wel iets bereiken). Misschien dat ze dan een beetje plooien en bereid zijn je te leren kenen. Racistisch of niet ouders willen hun kinderen echt niet kwijt, normale ouders toch niet. Als ik hem was zou ik die ouderhechting in mijn voordeel gebruiken.
    3. Als dat niet lukt: dan heb je alles geprobeerd wat er te proberen viel en dan zul je het moeten accepteren dat een relatie niet mogelijk is. Tenzij hij wérkelijk bereid is zijn familie te laten vallen (wat ik ook betwijfel, maar je weet nooit). Als het niet lukt, niet laten aanmodderen. Zo snel mogelijk uitmaken zodat je je wonden kunt likken in plaats van nog veel meer liefdesverdriet voor jezelf te veroorzaken. Hoe langer je bij hem blijft, hoe hechter je gaat worden en hoe pijnlijker uiteindelijk.

    [ bericht aangepast op 2 aug 2016 - 21:40 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Anoniepje schreef:
    (...)

    Ik kan het proberen maar ze staan totaal niet open voor me. Vooral zijn oudste zus niet en die is hem alles. Ik heb de strijd al verloren

    Als je de strijd sowieso niet aangaat dan heb je sowieso verloren. Je hebt die zus nooit ontmoet (toch?) dus misschien valt het wel mee als jullie elkaar ontmoeten.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothar schreef:
    (...)
    Als je de strijd sowieso niet aangaat dan heb je sowieso verloren. Je hebt die zus nooit ontmoet (toch?) dus misschien valt het wel mee als jullie elkaar ontmoeten.


    1 keer en dat was geen fijne ervaring