Ik wil een verhalenbundel schrijven met kinderverhalen voor volwassenen. Het thema is voornamelijk 'verhaaltjes voor het slapen gaan.'
Kinderangsten staan hierin centraal, angsten die je vroeger had en waarop je je af en toe betrapt dat je ze nog hebt. Voorbeeld: ik was vroeger ontzettend bang in het zwembad omdat ik dacht dat er een verborgen luik open kon gaan waaruit dan een enorme haai kwam die iedereen opat. Ook was ik bang voor waterglijbanen, vooral de dichte, omdat ik dacht dat er aan het einde een haai met opengesperde bek zat, waar je dan in zou vallen.
Ik zoek dus mensen die ook zulke angsten hadden, waar ik inspiratie uit kan opdoen. Het monster onder je bed, die tevoorschijn kwam zodra je het licht uitdeed, waardoor je naar je bed rende en je een beetje veilig voelde zodra je het dekbed om je heen sloeg. De ene kast bij je oma thuis, want wie weet wat daarin woonde?
Ik hoor graag wat jullie voor angst hadden vroeger en waarop je je heel af en toe nog betrapt dat je hem nog hebt.
Ook lijkt het me leuk om over jullie te schrijven. Als je dat wilt, geef dan een beschrijving van hoe je er als kind uit zag, of dat je een favoriete knuffel had die jouw rots in de branding was, of iets dergelijks. Is niet verplicht en alleen als het je wat lijkt.
Anyway, bedankt voor het lezen (:
Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"