Ik heb een heleboel reacties gelezen op Facebook op nieuwsberichten en man man man, Nederland ligt weer in de zeik hoor. Ik buig voor de mensen die überhaupt nog moeite doen om te zeggen dat dit in de afspraken staat en dat het waarschijnlijk iets strenger gold voor Yuri vanwege zijn verleden en ik wil het liefste mijn hoofd tegen de muur slaan vanwege de reacties die zeggen: 'Wordt hij nu naar huis gestuurd vanwege een biertje of twee?'
Het eerste wat ik las bij de liveblog van NOS was dat hij de regels met de turnbond als het NOC*NSF ver had overschreden en dat blijft ook telkens weer gezegd worden. Dan lijkt het me dan toch meer dan logisch dat het niet gaat 'om een biertje of twee'.
Ik vind het echt ontzettend jammer voor Yuri, want ik geloof zeker dat hij er ontzettend hard voor heeft gewerkt. Ik weet alleen niet wat ik er verder van moet vinden, omdat ze allemaal zo onduidelijk zijn. NRC kwam nog met een verhaal dat hij een Braziliaanse vriendin ging opzoeken, maar daar zie ik in andere berichten niets van terug.
Allereerst vind ik het wel ontzettend jammer dat hij zich niet aan de regels heeft kunnen houden. Naar mijn weten heeft hij ontzettend hard gewerkt voor de OS en het is vet zonde dat hij het dan weer zo uit handen geeft.
Deep inside, I've never felt alive