Ja shit hé het is echt niet alsof ik hem ontslagen wil hebben maar ik wil gewoon fatsoenlijk onderwijs? Je hoeft me niet te vertellen dat het tot ontslag kan leiden als we zo'n enorme klachtenbrief schrijven want ik weet wat de consequenties kunnen zijn en het zijn geen consequenties waar ik naar streef, maar als we ons mond houden gebeurt er niks en blijft hij nog jarenlang baggere lessen geven en dat zie ik ook niet echt zitten voor echt iedereen die hij lesgeeft want het is echt gewoon niet de kwaliteit die je zou moeten hebben in een gemiddelde les en nee, niemand is perfect, maar idk, ik vind dat je in het onderwijs toch wel een bepaal niveau moet hebben in je les waarbij iedereen meekomt, anders ben je inderdaad gewoon een slechte docent? Klaar.
Ik weet niet waarom ik er zo boos van word dat je ons op ons verantwoordelijkheidsgevoel over die docent wijst, maar als de school besluit dat alle punten die we aankaarten reden genoeg zijn tot ontslag, dan heeft hij het er zelf naar gemaakt. Als hij beter was geweest, hadden wij niet geklaagd en was er niets gebeurd. Zijn zieke vrouw zou geen excuus moeten zijn dat wij geen fatsoenlijk onderwijs krijgen, punt uit.
Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.