• En hij is super vervelend. Het internet doet het er niet op, terwijl hij het wel doet op mijn telefoon en mijn oude laptop. Zo frustrerend en ik weet niet precies hoe het komt en ik weet dus ook niet hoe ik het moest oplossen.
    Het internet deed het eerst wel, maar toen heb ik mijn laptop twee dagen geleden per ongeluk op vliegtuig stand gezet, deze staat inmiddels weer uit maar het internet wilt het nog steeds niet fatsoenlijk doen. URGH


    Iemand die mij kan helpen?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hm. Probeer hem even opnieuw verbinding te laten maken met je WiFi netwerk. Klinkt in mijn oren alsof de laptop even in de war is met signalen.

    Maar wat versta je onder niet fatsoenlijk? :').


    The truth is out there.

    Al opnieuw opgestart? Dat werkt altijd bij mijn laptop xD


    Treat people with kindness

    Hawke schreef:
    Hm. Probeer hem even opnieuw verbinding te laten maken met je WiFi netwerk. Klinkt in mijn oren alsof de laptop even in de war is met signalen.

    Maar wat versta je onder niet fatsoenlijk? :').


    Soms verbindt hij voor twee minuten en dan denk ik dat het is opgelost en daarna doet hij het weer niet. Of hij zegt dat hij verbonden is maar geen Internet bereik heeft terwijl ik naast de router zit.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Oke, atechnische tip nummer 1:
    Internet explorer.

    Deze browser is sht en ik zal altijd chrome gebruiken ipc IE, maar het werkt voor mij perfect om een internet probleem op te lossen waarvan ik niet weet wat de oorzaak is. Als je IE opstart geeft het aan dat er geen internet is en dan heb je onderaan een knop waar je op kan drukken. Ik weet niet wat die knop op de pagina zecht uit mijn hoofd, maar het iets van 'probleem opzoeken en herstellen' oid. Meestal herstelt IE het zelfs al bij mij, soms geeft het aan waar het probleem zit (en hoe je het handmatig op kan/moet lossen).

    Als dat niet helpt geef ik het vaak al op haha, maar gellukig is dat maar 1x gebeurd (over 5 maanden van dagelijks die knop gebruiken).


    I can't stop 'til the whole world knows my name

    Even helemaal de verbinding verbreken, de router opnieuw opstarten en dan weer verbinden? Dus echt opnieuw wachtwoord invoeren enzo. Dat werkt hier nog weleens.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Burritho schreef:
    (...)

    Soms verbindt hij voor twee minuten en dan denk ik dat het is opgelost en daarna doet hij het weer niet. Of hij zegt dat hij verbonden is maar geen Internet bereik heeft terwijl ik naast de router zit.


    Klinkt als problemen met de verbinding tussen routee en pc. Inderdaad opnieuw verbinden, anders kun je het allicht even bekabeld proberen om te kijken of het dan wel werkt. Is sowieso ook stabieler. Stel hem ook als thuisnetwerk in btw.


    The truth is out there.

    Anders iets wat werkt: probeer je DNS instellingen aan te passen. Hiervoor moet je even je configuratiescherm openen :p. Als dit niet werkt, ligt het waarschijnlijk aan het internet en niet aan je laptop.
    Afbeeldingen kun je in een nieuw tabblad openen om ze beter te bekijken :p

    Deel 1/2


    1.


    2.


    3.



    Hierbij moet dit dus jouw netwerk zijn, dat ziet er bij wifi anders uit, maar je moet alsnog op iets soortgelijks kunnen klikken ;p

    [ bericht aangepast op 2 juli 2016 - 1:09 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Deel 2/2, aka stomme plaatjesregel :p


    4.


    5. (zorg er voor dat je ipv4 hebt geselecteerd en dan op eigenschappen klikken)


    6. (voer deze cijfers in, dan maak je verbinding via Google's servers)





    En daarna natuurlijk op OK drukken :p

    [ bericht aangepast op 2 juli 2016 - 1:07 ]


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    AriChibi schreef:
    Anders iets wat werkt: probeer je DNS instellingen aan te passen. Hiervoor moet je even je configuratiescherm openen :p. Als dit niet werkt, ligt het waarschijnlijk aan het internet en niet aan je laptop.
    Afbeeldingen kun je in een nieuw tabblad openen om ze beter te bekijken :p

    Deel 1/2

    1.


    2.


    3.



    Hierbij moet dit dus jouw netwerk zijn, dat ziet er bij wifi anders uit, maar je moet alsnog op iets soortgelijks kunnen klikken ;p


    Ik ging dit proberen maar het lukt niet. Ik krijg niks te staan bij actieve netwerken dus ik kan die ook niet aanklikken. Hij wil gewoon geen verbinding maken.


    "Ignite, my love. Ignite."