• Sorry als dit al eens is voorgesteld

    Hallo iedereen!

    Ik was zonet bezig met een hoofdstukje van een story die ik enkel en alleen op Q schrijf (ik heb dus geen back-up in Word) en - slimme ik - selecteerde per ongeluk alle tekst die ik al had geschreven. Nu, ik heb alles gelukkig kunnen on-selecteren, maar ik zie mezelf nog wel eens per ongeluk alles deleten. En omdat Q alle aanpassingen automatisch opslaat, ook al druk ik niet op opslaan, zou dat dus betekenen dat je gewoon (per ongeluk) alles zomaar opeens kwijt kunt zijn.

    Nu, om tot de kern van de zaak te komen: zou zo'n pijltje zoals bij Word dat je vorige stap(pen) ongedaan kan maken niet heel erg handig kunnen zijn? Ik weet niet of dit überhaupt haalbaar is op Q, maar ik zie het nut er wel van in.

    Dus, wat vinden jullie?

    Zou een 'ongedaan maken' knopje handig zijn op Quizlet?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    ctrl + z doet dat ook.


    Your make-up is terrible

    Als je iets per ongeluk verwijderd, gebruik dan meteen ctrl+z, dan krijg je alles terug wat je gewist hebt. Dit echter alleen als je niets anders hebt geschreven nadat het verwijderd is.

    Echter, ben ik het eens met het automatisch opslaan van een hoofdstuk. Zou handig zin!
    Of was dat er al?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    SadTech schreef:
    Als je iets per ongeluk verwijderd, gebruik dan meteen ctrl+z, dan krijg je alles terug wat je gewist hebt. Dit echter alleen als je niets anders hebt geschreven nadat het verwijderd is.

    Echter, ben ik het eens met het automatisch opslaan van een hoofdstuk. Zou handig zin!
    Of was dat er al?


    Mitchell had daar eens een script voor geschreven voor Q en voor zover ik weet werkt dat nog steeds. Maar dat is volgens mij enkel als je per ongeluk je tabblad afsluit. Het automatische opslaan heeft sowieso weinig zin, want als je het per ongeluk weggehaald hebt, slaat hij dat zo op en heb je het alsnog niet terug.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 18:53 ]


    Your make-up is terrible

    SadTech schreef:
    Als je iets per ongeluk verwijderd, gebruik dan meteen ctrl+z, dan krijg je alles terug wat je gewist hebt. Dit echter alleen als je niets anders hebt geschreven nadat het verwijderd is.

    Echter, ben ik het eens met het automatisch opslaan van een hoofdstuk. Zou handig zin!
    Of was dat er al?

    Dat was er al, haha :')
    Van die ctrl+z was ik niet op de hoogte, dus goed dat jullie het even zeggen, haha. Maar stel nu dat ik alles selecteer en in een paniekbui op P druk, werkt dat dan wel met ctrl+z?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dazai schreef:
    (...)
    Dat was er al, haha :')
    Van die ctrl+z was ik niet op de hoogte, dus goed dat jullie het even zeggen, haha. Maar stel nu dat ik alles selecteer en in een paniekbui op P druk, werkt dat dan wel met ctrl+z?


    Ja.


    Your make-up is terrible

    Ctrl+z vind ik wel riskant soms. Heb vaak dat ik ubb codes gebruik en als ik de verkeerde aanklik en op ctrl+z druk de ubb code er in plaats van de tekst te staan.

    Ik zou het wel fijn vinden als er iets komt waarbij je elke stap ongedaan kan maken en weer kan herhalen (ctrl+y).


    ~

    Scapegoat schreef:
    Ctrl+z vind ik wel riskant soms. Heb vaak dat ik ubb codes gebruik en als ik de verkeerde aanklik en op ctrl+z druk de ubb code er in plaats van de tekst te staan.

    Ik zou het wel fijn vinden als er iets komt waarbij je elke stap ongedaan kan maken en weer kan herhalen (ctrl+y).


    Control + y werkt ook op Q, tho (;


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Control + y werkt ook op Q, tho (;

    Dat weet ik, maar ik noemde het alleen meer om aan te geven dat als er echt een functie voor ctrl+z komt, er ook een ctrl+y komt. (:


    ~

    Scapegoat schreef:
    (...)
    Dat weet ik, maar ik noemde het alleen meer om aan te geven dat als er echt een functie voor ctrl+z komt, er ook een ctrl+y komt. (:


    Maar waarom precies zou er een nieuwe functie moeten komen? (: er is er namelijk al eentje. Er zou dus een hele goede reden voor moeten zijn, want ik betwijfel of er anders werk van gemaakt zal worden, gezien dit niet een prioriteit zal zijn.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Metamorphoses schreef:
    (...)

    Maar waarom precies zou er een nieuwe functie moeten komen? (: er is er namelijk al eentje. Er zou dus een hele goede reden voor moeten zijn, want ik betwijfel of er anders werk van gemaakt zal worden, gezien dit niet een prioriteit zal zijn.

    Ik heb er verder geen last van gezien ik in word werk. Maar voor iemand die dat niet doet kan ik het snappen.

    [ bericht aangepast op 12 juni 2016 - 19:12 ]


    ~

    Assassin schreef:
    ctrl + z doet dat ook.


    weer wat geleerd !!

    thanxx Assassin ;)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Werkt ctrl + z ook als het al van een tijdje terug is? Zo niet, zou ik het wel handig vinden als het in het hoofdstuk zelf zou komen te staan en je zo terug kan herwerken in de geschiedenis van wat je in je veld geschreven hebt. Als dat technisch mogelijk is toch.
    Ik heb soms verschillende browsers openstaan en dan overschrijf ik soms goede tekst daardoor...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ondanks de andere opties vind ik het ook wel handig lijken.^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Ondanks de andere opties vind ik het ook wel handig lijken.^^


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Debbaut schreef:
    Ondanks de andere opties vind ik het ook wel handig lijken.^^


    26 - 02 - '16