• Hallo, Q'ers!

    Er zijn al een paar topics geweest over de taal van Vlaanderen en Nederland. Maar nog geen over de dagelijks gewoonten etc. *hoopt het toch*
    Ik kan deze meningen wel gebruiken voor mijn story, maar ik ben er eigenlijk gewoon nieuwsgierig naar. c:

    Dus gooi het maar in dit topic: typische Vlaamse/Nederlandse gewoontes, gebruiken, woordjes, je mening over Vlamingen, Walen, Belgen in het algemeen, Nederland, of gewoon het land zelf c:

    Bedankt!



    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Hmm... Typische gewoontes? Ik weet het eigenlijk niet, ik heb een vaag vermoeden dat Nederlanders vaker de fiets nemen, maar voor de rest zou ik het niet weten. En wij Belgen hebben meer frituren natuurlijk :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sommige Nederlanders maken vaak Belgengrappen. Denk dat dat in Belgie minder gebeurd


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Als iemand die in Nederland woont en in Belgie studeert, kan ik zeggen; Belgen zijn anders dan Nederlands, en dan kan ik heel erg algemeen zeggen. Zowel qua mentaliteit, omgang, taal.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    JamesPotter schreef:
    Sommige Nederlanders maken vaak Belgengrappen. Denk dat dat in Belgie minder gebeurd


    Dat weet ik niet, hoor. Wel eentje die ik laatst nog hoorde: "Als een Nederlands dom blondje naar België verhuist, gaat het IQ in beide landen omhoog." Ik begrijp niet waarom Nederlanders Belgen "dom" vinden. :c Jullie gemiddelde IQ is hoger, ja. Maar dan gaan sommigen echt zo domme grapjes maken.

    Stiekem zijn Belgen - of ja, ik toch - wel jaloers op de Nederlandse openheid en jullie sociale houding (;
    In België word je vreemd aangekeken als je vrolijk iedereen begroet, dat wordt hier niet zo gedaan.
    Jullie wegen zijn beter :') en in Vlaanderen kun je gerust een moderne villa met een peperdure auto naast een krot zetten dat uiteenvalt van ellende. In Nederland lijken de huizen wat meer op elkaar, voor zover ik weet.


    I've hurt you again. How foolish can one man be?

    Sheen schreef:
    (...)

    Dat weet ik niet, hoor. Wel eentje die ik laatst nog hoorde: "Als een Nederlands dom blondje naar België verhuist, gaat het IQ in beide landen omhoog." Ik begrijp niet waarom Nederlanders Belgen "dom" vinden. :c Jullie gemiddelde IQ is hoger, ja. Maar dan gaan sommigen echt zo domme grapjes maken.

    Stiekem zijn Belgen - of ja, ik toch - wel jaloers op de Nederlandse openheid en jullie sociale houding (;
    In België word je vreemd aangekeken als je vrolijk iedereen begroet, dat wordt hier niet zo gedaan.
    Jullie wegen zijn beter :') en in Vlaanderen kun je gerust een moderne villa met een peperdure auto naast een krot zetten dat uiteenvalt van ellende. In Nederland lijken de huizen wat meer op elkaar, voor zover ik weet.

    Die 'domme' Belgen grappen snap ik ook niet :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Het grappige vind ik dat in Nederland Belgen-grappen worden verteld, en in België Nederland-grappen, maar dat die moppen echt exact hetzelfde zijn.


    <3

    Die moppen zijn geen echte Belgenhaat, het is meer iets broederlijks tho. Net als dat je je broertjes/zusjes ook pest en zij jou, maar dat je er eigenlijk niks verkeerd mee bedoelt. Maar dat terzijde. De wegen in België zijn echt kut. En dat is alles wat ik aan dit topic kan toevoegen.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Beschuit met muisjes. En hagelslag op je brood (lol)


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Oh ja, ik weet niet hoe het in Nederland is, maar onze politiek hier in België suckt heel erg had en iedere Belg is het daarmee eens :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik hoorde ergens dat jullie (ik ben Nederlander) lunchen met warm eten ofzo? :')


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Hoechlins schreef:
    Die moppen zijn geen echte Belgenhaat, het is meer iets broederlijks tho. Net als dat je je broertjes/zusjes ook pest en zij jou, maar dat je er eigenlijk niks verkeerd mee bedoelt. Maar dat terzijde. De wegen in België zijn echt kut. En dat is alles wat ik aan dit topic kan toevoegen.

    True, en bovendien vervang ik de "Belg" in de grap vaak voor een oen oid. Dat snapt mijn broertje beter ^^


    in love with the fictional characters, I'm sorry

    Ik vind dat Nederlanders opener zijn. Ze hebben een lagere drempel wat contact maken betreft met mensen die ze niet kennen.

    Virtues schreef:
    Ik hoorde ergens dat jullie (ik ben Nederlander) lunchen met warm eten ofzo? :')


    En soms wel en soms niet. (:
    Meestal eten we op sommige dagen warm 's middags en op sommige dagen boterhammen of een broodje. (:

    [ bericht aangepast op 10 juni 2016 - 21:19 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Virtues schreef:
    Ik hoorde ergens dat jullie (ik ben Nederlander) lunchen met warm eten ofzo? :')

    Lunchen? Dus middageten? Ik eet gewoon boterhammetjes :') Maar ik ken wel scholen die warm eten aanbieden, of mensen die gewoon naar huis gaan om warm te eten.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Fictionalworld schreef:
    Beschuit met muisjes. En hagelslag op je brood (lol)


    Dat eten we in België ook hoor haha, alleen noemt het muizenkorrels / muizenstrontjes.


    soul made of stardust and chaos.

    Virtues schreef:
    Ik hoorde ergens dat jullie (ik ben Nederlander) lunchen met warm eten ofzo? :')


    Nee, niet echt. Als het geen school is eet ik 's middags gewoon niks. Belgen geven wel meer om lekker eten, elke week uit eten gaan is zeker geen uitzondering. Ik begreep dat jullie brood met kaas meenemen? En melk drinken 's middags. Dat heb ik tenminste gehoord. Dat vinden wij weer vreemd :')
    Ik had trouwens ooit een Nederlands meisje op school en die wist niet wat 'wablieft' betekende. c:

    [ bericht aangepast op 10 juni 2016 - 21:32 ]


    I've hurt you again. How foolish can one man be?