• Dus, vandaag moest ik eigenlijk leren, want ik heb morgen examen. Weliswaar van een vak wat ik onzin vind, maar goed. Maar wat doe ik als ik niet wil leren? Juist, ik ga schrijven. Zo heb ik vandaag ca 1800 woorden geschreven en nog een hoofdstuk toegevoegd aan een verhaal hier op Quizlet. Goed bezig Manon, goed bezig. *sarcasme*
    Overigens kwam ik er net achter dat schrijven gewoon mijn uitstelgedrag is. Vorige blok heb ik ongeveer 10K woorden geschreven. lol.
    Wat is jullie go-to uitstelgedrag?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ow, ik zit nu met zo'n leuk verhaal in mijn hoofd, maar net om die reden begin ik er niet aan te schrijven.
    Heb ondertussen wel al meer voorbereidend werk gedaan dan ik normaal bij een verhaal doe en weet al bijna in detail wat er allemaal gaat gebeuren, dus volgens mij is dit wel goed geweest en is de kans groter dat ik het eindelijk eens ga afmaken.
    Mijn uitstelgedrag is vaak ook in nuttige, maar op dat moment niet zo handige dingen. Zo ga ik dingen opruimen, soms letterlijk grote schoonmaak houden of op een andere manier dingen ordenen. Lijstjes maken met wat ik in de vakantie wil doen. Ook ben ik zeer goed in mijn volgende semester al plannen want natuurlijk 'ga ik het dan beter doen'.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Wholy MOLY 10K dat is nogal wat :'D
    Jup, ik heb het ook :'D Ik probeer met eten belonen te werken, of vraag of iemand een schop voor mijn kont over heeft :'D


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Haha, dat komt me heel bekend voor. Ik heb niet één specifiek iets, maar ik word inderdaad ontzettend productief van momenten waarop ik moet leren. Helaas wel op alle vlakken behalve school/studie. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Haha, dat komt me heel bekend voor. Ik heb niet één specifiek iets, maar ik word inderdaad ontzettend productief van momenten waarop ik moet leren. Helaas wel op alle vlakken behalve school/studie. :'D


    -

    OH I FEEL YOU.
    Tv kijken en spelletjes spelen. Al ben ik nog best productief geweest vandaag. Danwel na vijf uur, maar toch. Was precies hetzelfde met opstaan vandaag:
    "Ik ga om negen uur opstaan en nuttige dingen doen."
    *ligt om twaalf uur nog in bed en hoort auto aankomen met deuren die opengaan* "Shit is dat de pakketbezorger, ik moet er fatsoenlijk uitzien, lig hier in mijn zomerpyjama" *vloekt een aantal keren*
    Kwam uiteindelijk niemand, maar dat is dus reden waarom ik opsta. Niet omdat ik nuttige dingen moet doen ofzo (cat)


    Deep inside, I've never felt alive

    Schrijven is echt heel slecht tijdens de blok. (:
    Eénmaal de inspiratiepoorten openstaan, wil ik niet stoppen voor ik mijn gedachten opgeschreven heb, zodat ze niet verloren kunnen gaan, maar je bent zo snel heel veel tijd kwijt. Daarom dat ik met mezelf afgesproken heb om niet te schrijven gedurende de dag zelf, als pauze. Alleen 's avonds, als ik klaar ben, of als ik dagen heb, waarop ik te vermoeid ben en een paar uren rust pak, om te recupereren, dan is het de dag erna over en anders sleept het aan... Maar dat is niet echt afleiding, maar een bewuste keuze. Schrijven doe je dus beter niet, op momenten je ''het echt moet doen''. Ik zit wat op het forum tijdens mijn pauzes tijdens de dag of lees stories van andere schrijvers, maar schrijven is echt héél slecht. (:
    Alles printen en laptop uit het zicht dus!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Hmmm uitstelgedrag is bij mij uren gamen, instagram doorscrollen, schrijven, facebooken, lezen...alles wat een beetje leuk is dus!=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik herken uitstelgedrag zo hard. :W
    Tegen de avond ben ik het studeren zo beu dat ik om de vijf minuten al mijn social media check en Q erbij. Zelfs als ik mijn wifi expres afzet, staat hij vijf minuten later alweer aan. En nu verder leren. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    Ik herken uitstelgedrag zo hard. :W
    Tegen de avond ben ik het studeren zo beu dat ik om de vijf minuten al mijn social media check en Q erbij. Zelfs als ik mijn wifi expres afzet, staat hij vijf minuten later alweer aan. En nu verder leren. :')


    Op dit uur van de dag ben ik al lang over en uit. (:
    Leer je dan 's ochtends ook intensief? Ik ben een ochtendmens, maar tegen 6 - 7 uur 's avonds ben ik gewoon op.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Herkenbaar :'D.
    Ik heb morgen een presentatie van Engels over 'radiation exposure'. Ik heb alleen de presentatie gemaakt en ik moet nog dingen aanpassen....


    Seasons will change, but I shall remain

    Opruimen x)
    Tijdens de tentamenperiode zijn mijn kamer en de keuken bizar schoon.


    I am an idiot, I move.

    Histoire schreef:
    (...)

    Op dit uur van de dag ben ik al lang over en uit. (:
    Leer je dan 's ochtends ook intensief? Ik ben een ochtendmens, maar tegen 6 - 7 uur 's avonds ben ik gewoon op.


    Ik begin vrij laat, meestal pas rond 9u. ^^ En dan heel vaak tot elven, of zelfs later. :')
    Ik ken mensen uit mijn richting die beginnen om 7 en stoppen rond middernacht. Hoe? :W


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Hier de meesteres van het uitstelgedrag. Ik ben namelijk echt extreem erg. Tegenwoordig presteer ik het dingen uit te stellen tot na de deadline, wat echt gewoon een slechte habit is van mij. Wat ik dan doe met al die extra tijd? Ik staar een beetje voor me uit, denkend aan hoe ik deze mess op moet gaan lossen. Al ben ik ondertussen wel druk bezig met extreem sociaal gedrag vertonen * kuch *


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Precies hetzelfde. Heb een deadline voor een project+paper en tentamen op donderdagochtend, heb binnen 4 dagen al 4000 woorden geüpload :')

    Anderzijds kan ik ook series bingewatchen, gamen of honderd uur slither.io spelen x)


    She was acting pretty, thought she owned the city. Someone should've told her that pretty ain't a job.

    Ik was zo goed in uitstellen! Ik vond altijd wel iets om mij bezig te houden, als het maar geen schoolwerk was.


    16 - 09 - '17