• Hoi

    Ik wil een verhaal schrijven dat zich op een MBO afspeelt, maar het lijkt me lastig lezers geboeid te houden. In de les ben je normaal gesproken wel stil en let je op, dus er valt denk ik niet zoveel te beschrijven daarvan. Hele weken overslaan om die ene les per week waar 'actie' is, vind ik ook erg zonde.

    Heeft iemand misschien ideeën om het niet snel saai te laten worden?


    ~

    Kies een specifiekere MBO-opleiding. Op een drama opleiding gebeurt heel veel (drama). Op een scheikundige opleiding exploderen dingen (houd het interessant).


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Hmm. Ik zou alleen dingen schrijven die relevant zijn voor het verhaal. Je kan wel dingen laten ontploffen zoals hier boven gezegd is maar als dat geen toegevoegde waarde heeft in het verhaal dan is het zinloos om te schrijven. Helemaal omdat je verhaal dan super uitgerekt wordt voor niets.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Burritho schreef:
    Hmm. Ik zou alleen dingen schrijven die relevant zijn voor het verhaal. Je kan wel dingen laten ontploffen zoals hier boven gezegd is maar als dat geen toegevoegde waarde heeft in het verhaal dan is het zinloos om te schrijven. Helemaal omdat je verhaal dan super uitgerekt wordt voor niets.

    Klopt, maar het is het ook niet waard om alleen die ene les op die ene dag te beschrijven elke keer. Dan is het naar mijn idee niet echt genoeg.
    Af en toe iets laten ontploffen of een andere gebeurtenis is leuk voor wat afwisseling, maar dat moet ook niet elke les gebeuren.


    ~

    Kan je geen inspiratie halen bij die typische series en films over scholen?


    16 - 09 - '17

    Steek er wat spanning in tijdens de pauzes? Leuke roddels of zo?


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    TPose schreef:
    Kan je geen inspiratie halen bij die typische series en films over scholen?

    Dat kan ik wel proberen. Heb je heel misschien aanraders? Ik ben niet zo thuis in de serie en film wereld.

    - Bedankt Toda (:


    ~

    Je kan soms een les ook gebruiken om personages uit te diepen. Misschien ben je wel stil tijdens een les, maar niemand let 24/7 op de inhoudt van die les. Je kan gedachten laten dwalen naar hoe mensen denken over andere personen, duidelijk maken wie goed is in wat, wie wie leuk vind, etc. Op zich hoeft er niet constant heel veel te gebeuren, dus je kan af en toe best en rustigere les erin gooien die je dan gebruikt voor belangrijke achtergrond info. Zolang je het maar wel afwisselt met die spannendere momenten. Stukken skippen lijkt mij overigens ook geen probleem hoor, dat gebeurd toch vaak wel, maar op deze manier kan je misschien meer balans in je verhaal krijgen. Mits de achtergrondinfo wel ook van enig nut is in de rest van je verhaal.


    Happy Birthday my Potter!

    ^ Dat is een heel goed idee. Ik ga zeker eens kijken of ik dat kan gebruiken in sommige lessen.


    ~

    Nigri schreef:
    (...)
    Dat kan ik wel proberen. Heb je heel misschien aanraders? Ik ben niet zo thuis in de serie en film wereld.

    - Bedankt Toda (:


    Euhm, ik denk bijvoorbeeld redelijk snel aan SpangaS of Degrassi. Saved by the bell misschien. Ik heb verder echt geen idee, sorry.

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 21:32 ]


    16 - 09 - '17

    TPose schreef:
    (...)

    Euhm, ik denk bijvoorbeeld redelijk snel aan SpangaS of Degrassi. Saved by the bell misschien. Ik heb verder echt geen idee, sorry.


    + Sweet Valley High

    Oh en Zoey 101 c;

    [ bericht aangepast op 6 juni 2016 - 21:49 ]


    26 - 02 - '16

    Thanks beide ^^ Ik zal eens kijken.


    ~