• Voor mijn opleiding moet ik binnenkort 2 buitenlandse stages lopen, voor mij zal eentje in een Franstalig land moeten en de ander in Rusland.
    Nu maken mijn ouders zich nogal zorgen want ‘‘je bent dan pas 20, en je bent een meisje, dat is niks, alleen in het buitenland’’.
    So, give me your stories! Wie is er alleen naar het buitenland geweest, waar was je, en hoe vond je het?
    Enige tips en tricks zijn natuurlijk ook altijd welkom!


    tya

    Ik ben van november tot en met februari alleen in Australië geweest ^^
    Ik kan sowieso goed alleen zijn, daarnaast kwam ik ook veel mensen tegen die ook aan het reizen waren. Als je een beetje op jezelf past, is het snel goed. Weet waar je comfortabel mee bent en wijk daar niet teveel vanaf tot je je wat prettiger voelt in je nieuwe omgeving.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Junns schreef:
    Ik ben van november tot en met februari alleen in Australië geweest ^^
    Ik kan sowieso goed alleen zijn, daarnaast kwam ik ook veel mensen tegen die ook aan het reizen waren. Als je een beetje op jezelf past, is het snel goed. Weet waar je comfortabel mee bent en wijk daar niet teveel vanaf tot je je wat prettiger voelt in je nieuwe omgeving.

    Oh super gaaf! Australië wil ik ook echt nog eens naar toe (:


    tya

    Is het geen optie om samen met een klasgenoot naar dezelfde plek te gaan? Dat is wat mijn zusje gedaan heeft toen ze in Spanje stage moest lopen.


    Your make-up is terrible

    Ik ben vijf dagen helemaal alleen gaan interrailen toen ik 19 was, door Oost-Europa.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben in mijn eentje voor een halfjaar naar Engeland geweest toen ik 19 was en in mijn eentje naar Polen toen ik 18 was. Heel erg spannend en eng, maar ontzettend gaaf.


    Take risks and conquer your fears.

    Flazeda schreef:
    Is het geen optie om samen met een klasgenoot naar dezelfde plek te gaan? Dat is wat mijn zusje gedaan heeft toen ze in Spanje stage moest lopen.

    Nou, niet echt. Dan moet je al geluk hebben dat je op dezelfde plek stage loopt, in dezelfde stad etc. En aangezien de talen die iedereen heeft gekozen heel verschillend zijn, gaat dat niet echt lukken vrees ik


    tya

    Ik heb een halfjaar in Aberdeen gestudeerd toen ik twintig was. Dat was helemaal niet eng en hartstikke leuk


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Nu maken mijn ouders zich nogal zorgen want ‘‘je bent dan pas 20, en je bent een meisje, dat is niks, alleen in het buitenland’’.

    Pff, voor een jongen is dat dan weer geen probleem, maar voor een meisje.. -_- Ik begrijp hun bezorgdheid, maar zo'n uitspraken vind ik vervelend. :')

    Anyway, ik ben nu bijna 4 maand alleen in Luxemburg voor mijn stage. Daarvoor heb ik nog 3 jaar op kot gezeten en dat was niet in het buitenland. Maar eigenlijk is het precies hetzelfde of ik nu in het buitenland of binnenland zit. Het verschil is alleen dat ik mijn ouders niet meer elk weekend zag, maar echt een probleem was dat nu ook weer niet. Ik kwam nog regelmatig naar huis en anders een keertje Skypen.
    Na deze ervaringen heb ik juist zin om later zelfstandig alleen te gaan wonen in het buitenland, Duitsland of misschien Frankrijk. Niet voor altijd maar toch wel een jaar of zo. Je taal gaat er echt op vooruit en het is gewoon fijn ook eens in een compleet andere omgeving te zijn met ander soort mensen.

    Waar zijn je ouders precies bang voor? Voor criminelen in de stad? Natuurlijk kan er wel eens gevaar opduiken, maar dat kan ook twee straten verderop bij jouw thuis. Ja oké, op sommige plaatsen heb je meer risico, maar daar ga je denk ik ook niet komen. In de stad waar ik op kot zat, had je normaal ook wat gevaarlijke achterbuurten, maar ik weet niet of ze echt gevaarlijk zijn, gezien ik daar nooit door heb moeten gaan. Je moet gewoon in een betere buurt wonen en tja altijd alert zijn. Je tas goed bij je houden voor zakkenrollers enz. :') Verder denk ik ook niet dat je van plan bent 's nachts midden in de nacht alleen rond te lopen? :p


    Ik wil een tuin vol egels

    Rubin schreef:
    (...)
    Pff, voor een jongen is dat dan weer geen probleem, maar voor een meisje.. -_- Ik begrijp hun bezorgdheid, maar zo'n uitspraken vind ik vervelend. :')

    Anyway, ik ben nu bijna 4 maand alleen in Luxemburg voor mijn stage. Daarvoor heb ik nog 3 jaar op kot gezeten en dat was niet in het buitenland. Maar eigenlijk is het precies hetzelfde of ik nu in het buitenland of binnenland zit. Het verschil is alleen dat ik mijn ouders niet meer elk weekend zag, maar echt een probleem was dat nu ook weer niet. Ik kwam nog regelmatig naar huis en anders een keertje Skypen.
    Na deze ervaringen heb ik juist zin om later zelfstandig alleen te gaan wonen in het buitenland, Duitsland of misschien Frankrijk. Niet voor altijd maar toch wel een jaar of zo. Je taal gaat er echt op vooruit en het is gewoon fijn ook eens in een compleet andere omgeving te zijn met ander soort mensen.

    Waar zijn je ouders precies bang voor? Voor criminelen in de stad? Natuurlijk kan er wel eens gevaar opduiken, maar dat kan ook twee straten verderop bij jouw thuis. Ja oké, op sommige plaatsen heb je meer risico, maar daar ga je denk ik ook niet komen. In de stad waar ik op kot zat, had je normaal ook wat gevaarlijke achterbuurten, maar ik weet niet of ze echt gevaarlijk zijn, gezien ik daar nooit door heb moeten gaan. Je moet gewoon in een betere buurt wonen en tja altijd alert zijn. Je tas goed bij je houden voor zakkenrollers enz. :') Verder denk ik ook niet dat je van plan bent 's nachts midden in de nacht alleen rond te lopen? :p


    Ja, zulke uitspraken zijn nogal outdated. Ik kan mezelf beter redden dan mijn neef van 20, die niet eens een ei kan bakken en het gevaar zelf opzoekt (':
    En ja waar mijn ouders bang voor zijn, idk, gewoon ouderlijke bezorgdheid. Misschien omdat ik enigskind ben of zo, geen flauw benul.


    tya

    Ik niet, ik ben een schijterd...
    Maar mijn broer is een half jaar in Curacao geweest. Het scheelde dat hij dit graag wilde en dat er dan een contactpersoon daar was die dus een slaaplocatie regelde. Tuurlijk was het spannend gezien ik het niet doe XD


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Nee, maar voor mijn stage moet ik straks ook 4 maanden naar het buitenland en het jaar daarop weer. En je bent niet 'alleen'. Tenminste, ik neem aan dat je niet in je uppie gaat kamperen in the middle of nowhere? Het is voor school, dus je hebt begeleiding. Daarnaast kan dat prima op je 20e, hoor. Als je nu met een of ander vaag reisbureau zou gaan is het nog weer een ander verhaal. Ik denk dat zodra je weg bent het wel goed komt :"D


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Ik! Ik ben alleen op vakantie naar Japan geweest. Dat was een van de beste vakanties die ik ooit heb gehad. Ik had die vakantie echt nodig om mijn zelfvertrouwen een opkikker te geven. Het was bevredigend toen ik wist hoe het Tokiose treinsysteem in mekaar zat.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik ga donderdag zelf voor 3 maanden stage lopen in Duitsland, dus ik ben ook benieuwd hoe dat zal gaan. ^.^
    Jij in ieder geval veel succes en plezier natuurlijk! (:


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Ik ben op dit moment in Ierland op stage. Ik vind het echt mega chill^^ mocht je vragen hebben, mag je ze vragen hoor!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    @Hierboven
    Wat leuk iedereen! Veel plezier allemaal en dat jullie de tijd van je leven mogen hebben (:

    GiIderoy schreef:
    Ik ben op dit moment in Ierland op stage. Ik vind het echt mega chill^^ mocht je vragen hebben, mag je ze vragen hoor!

    Ja! Ik had je topic gezien, hilarisch. Ik heb een Ierse vriendin, en altijd als ik bij haar thuis ben en ze praat gaelic met haar ouders, klapperen mijn oren.
    Heerlijk accentje wel.


    tya