• Kennen jullie Forvo? Ik tot vandaag nog niet, namelijk, maar mijn hele dag is nu goed, want het is een website waar in bijna iedere taal die je kunt verzinnen woorden worden ingesproken zodat je kunt horen wat de juiste uitspraak is. Mijn introverte taalwetenschapperhart huilt van vreugde over het bestaan van het internet. Ze hebben bijvoorbeeld een berg woorden voor puppy en cavia. :'D (Maar geen zorgen, ik heb als brave nog-net-tiener ook scheldwoorden opgezocht, uiteraard. Hier is een pagina voor fuck, wat door een opvallend groot aantal mensen is ingesproken. De vertalingen zijn ook fascinerend.)

    Onverwachte gebeurtenis van de dag: ik weet nu (mede met dank aan Duolingo) hoe ik in het Russisch moet zeggen "Waar is jouw cavia?" en "Mijn cavia eet pizza." Essentiële onderdelen van dagelijkse communicatie, uiteraard. :Y)

    Laat mij weten wat voor woorden jullie opzoeken en wat jullie favoriet is! ^^

    [ bericht aangepast op 26 mei 2016 - 16:19 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oh my god dit is fantastisch. I LOVE IT


    tya

    Dit is geweldig voor m'n Frans mondeling MT.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Hahaha! Internationale schildpad, here I come! En ook dinosaurus mag niet ontbreken uiteraard. :Y)


    What would Emma do?

    Mijn cavia eet pizza. :'D Oh mijn god. Russen zijn geweldig.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jaaa, ik kende dit. Ik gebruik het altijd voor m'n Hebreeuws, echt een fantastische site! Er staan echt massa's woorden op.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried