• Het Rollentopic.



    Hallo iedereen,

    Hoewel ik zo veel mogelijk trefwoorden in de titel heb proberen smijten, toch ben ik nog steeds niet echt tevreden. Het geeft , naar mijn gevoel, een verkeerd beeld over mijn idee. Maar goed, ik moest toch iets schrijven en het heeft je gelokt, dus dat is dat. (:

    Plot
    Ik ga vlug even de situatie proberen te schetsen, als ik besluit een echt MV/RPG hiervan te maken, dan wordt dit natuurlijk wel wat uitgebreider.
    We bevinden ons in de ruimte, maar niet in ons gebruikelijke zonnestelsel, het is een stelsel hier ver vandaan. In dit zonnestelsel is nog niet zo lang geleden een nieuwe planeet ontstaan. De vier andere planeten die al in dat zonnestelsel huisden voor de komst van de nieuweling, en die ook allemaal bewoond zijn, besluiten dat het tijd wordt om de nieuwe planeet te gaan bezoeken (en te gaan koloniseren). Enkel weten de vier hoofdplaneten niet van elkaar dat ze allemaal met dezelfde intenties zitten; namelijk de nieuwe planeet bezoeken. Ze kiezen allemaal een datum uit om hun expeditietochten te lanceren (en kiezen allemaal voor dezelfde datum gezien de nieuwe planeet op dat moment het stabielst (en dus ook het veiligst) zou moeten zijn.) De vier schepen vertrekken en dat is waar ons verhaal pas echt begint. Elk team bestaat uit een bepaalde selectie mensen (bv: een dokter, een krijger, een wetenschapper, enz.) zodat ze kunnen overleven op de planeet en zoveel mogelijk informatie verzamelen. Maar in elk team zit ook één (of misschien twee) assasin(s). Die zijn door het bestuur van hun planeet aangewezen om eventuele andere teams uit te schakelen. (Want ook al weten de planeten niet van elkaar dat ze allemaal expeditieteams hebben uitgezonden, toch hebben ze elk hun vermoedens.) De assasins doen zich voor als krijgers, zodat het team hun ware opdracht niet te weten krijgt.

    Oké, ik ga al even een korte recap geven zodat je mee bent tot nu toe:
    Zonnestelsel verwerft nieuwe planeet. => Vier bestaande planeten willen elk de nieuwe planeet ontdekken en koloniseren. => Elke planeet stuurt een expeditieteam naar de nieuwe planeet (Allemaal rond dezelfde periode want dan zou de planeet het stabielst zijn). => Teams weten niet dat er nog andere teams zijn die de planeet onderzoeken behalve de Assasin (die zich voordoet als krijger). => Terwijl de opdracht van de anderen bestaat om de planeet te ontdekken is het doel van de Assasin om de andere teams uit te schakelen zodat hun planeet de nieuwe planeet kan koloniseren.

    De nieuwe planeet zou bestaan uit drie delen; een soort oerwoud, een watergebied, en een prairie omringd door bergen waar het sneeuwt. In elk gebied landt er een team (in één gebied worden dat er dus twee) en hebben de mogelijkheid om naar andere gebieden af te reizen.
    En alsof dat allemaal niet genoeg was blijkt de planeet ook nog eens bewoond te zijn.

    Rollen
    -Ras
    Elk expeditieteam komt van een van de vier hoofdplaneten, wat ervoor zorgt dat elk team een bepaald ras is en dus iets heeft wat verschilt van de andere rassen.
    Voorbeeld:
    Ras van planeet 1 kan zien in het donker
    Ras van planeet 2 hun oogkleur verandert met hun emoties
    Ras van planeet 3 heeft een enorm ontwikkelde hoorzin waardoor hun oren wat puntiger zijn
    enz.
    (Maar hun 'gedaante' blijft nog altijd wel in de buurt van menselijk.)
    -Rol
    Elk expeditieteam bestaat uit verschillende leden.
    voorbeeld:
    dokter
    wetenschapper
    assasin
    enz.
    -Bewoner van de nieuwe planeet
    Hier laat ik jullie volledig vrij in.
    Voorbeeld:
    Je kan een sirene uit het watergebied zijn, of een weerwolf uit het oerwoud.


    Uitleg MV
    (Want ik weet dat veel mensen dat niet gewend zijn)
    Algemene regels
    *Een MeeSpeelVerhaal wordt in de derde persoon geschreven.
    (Ik wil hier eventueel wel een uitzondering op maken als je liever in de eerste persoon/ ik-persoon schrijft.)
    *Een MeeSpeelVerhaal heeft geen minimum- of maximumwoordenaantal.
    (Maar wel bij mij, minstens 100 woorden.)
    *In een MeeSpeelVerhaal dienen voorafgaande stukken/posts niet herhaald te worden.
    *In een MeeSpeelVerhaal is hetgene dat als eerste geschreven werd geldig, tenzij unaniem besloten wordt dat het veranderd mag worden.
    *In een MeeSpeelVerhaal schrijft iedereen in dezelfde tijd.


    Als er dingen onduidelijk zijn, ga je gang en vraag maar raak!
    Als je vindt dat er een paar dingetjes moeten veranderd worden, geen probleem! Zet je suggestie maar hieronder.
    Alle commentaren is welkom. (:
    PS: Als je zegt dat je wilt meedoen in de reacties, dan stuur ik je een berichtje wanneer ik het topic opstart.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 12:10 ]

    Zou je willen meedoen aan mijn verhaal?


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Ik zou graag meedoen!


    'After all this time?' — 'Always,' said Snape.

    Nel_T schreef:
    Ik zou graag meedoen!


    Super!
    Dan stuur ik je een berichtje als ik het topic opstart (;


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Nog iemand interesse? (:


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Oké, dan denk ik dat ik hem binnenkort ga openen.


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Het Rollentopic.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 12:11 ]


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Kan ik nog meedoen

    nennest schreef:
    Kan ik nog meedoen


    Ja, dat kan. Ga maar eens een kijkje nemen in het rollentopic. (;


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    /

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 12:11 ]


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    /

    [ bericht aangepast op 18 sep 2016 - 12:11 ]


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    We zijn opnieuw begonnen! Iedereen die wil kan zich inschrijven.


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Nog drie vrouwen en 2 mannen nodig! (:


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall