• Mittelalterlich Phantasie Spectaculum!


    Jep, daar ben ik gisteren geweest. In Rastede. :Y)
    Oftewel, het Middeleeuws Fantasy Festival!

    We gingen met zo'n 18 mensen heen van de boogschietvereniging waar ik bij zit. Tegen een uur of elf in de ochtend werd ik opgehaald en reden we naar Rastede, anderhalf uur verderop. Mensen van de groep waren verkleed als piraat of in middeleeuwse kleding. Zelf had ik gewoon een leuk, zwart jurkje aan met wat sieraden die ik van mijn moeder gekregen had. c:

    Eenmaal daar was het terrein HUGE! Echt onwijs groot zeg, jeetjemina! We begonnen bij de toiletten, waar ik zelf niet heen hoefde, maar kennelijk moest je met stro iets doen daar? Hopelijk was het niet je toiletpapier. o.O'

    Daarna zijn we eigenlijk gewoon gaan lopen. Het terrein verkennen. Er waren echt heel veel kraampjes. Ik heb oude ambachten gezien, wapenkraam, eten/drinken, huiden, middeleeuwse kleding en nog veeeeeeeeel meer. Ook waren er drie grote podiums waar artiesten optraden. Zo heb ik The Dolmen gezien, een één of andere piratenband en NATUURLIJK FREAKING OMNIA HEB IK GEZIEN! LIKE AAAAAAAAHHHH DAT WAS ZO VRESELIJK GEWELDIG! Echt het hele terrein voor hun podium stond bomvol toen zij gingen optreden. In verhouding had de rest van de bands maar een klein publiek. :'D Hahahah. Maar ze zijn live gewoon ook echt kei goed! Oh, oh, OH IK HEB OOK NOG VERSENGOLD GEZIEN! WAAAAHHHH!!

    Ghehe, ik had het behoorlijk naar mijn zin. c: Alleen tsja, brandende zon zorgde voor verbranding ondanks dat ik me had ingesmeerd, en door de zon + luide muziek + te weinig eten en drinken +Spanning kreeg ik barstende hoofdpijn. Dat was echt niet leuk gewoon. Maar iedereen van de club was zo lief voor me. Boden me vanalles aan en ik ging in de schaduw zitten maar dat was net op een plek dat je het podium niet kon zien. Gingen ze toch omstebeurten even kijken hoe het met me ging. Onwijs lief. c:

    Ik heb ook nog een beetje vuurwerk gezien en eigenlijk vooral veel gelachen met de mensen van de club. Veel verklede mensen gezien ook. Heel veel piraten maar ook elven, mensen in hoepeljurken, EENHOORNS, mensen in middeleeuwse kleding, JACK SPARROW en echt zo veel gewoon. Niet normaal. Hoewel er ook gewoon veel mensen in normale kleding waren.

    Maar de sfeer was ook geweldig gewoon. Iedereen was gemoedelijk naar elkaar toe en aardig, er werd geen rotzooi gemaakt of ruzie gemaakt. Men is gewoon vriendelijk. Echt heel prettig te ervaren.

    Dusja, dit was mijn MPS ervaring. Nog meer mensen die wel zijn overtuigd om volgend jaar ook heen te gaan? I know I'm gonna go. (wbw)


    Ohja er was ook nog zo'n iets met paarden, maar dat hebben we beide keren gemist, lol. Maar persoonlijk ben ik toch geen fan van paardrijden dus voor mij was het niet zo'n ramp. Hoewel ik heb gehoord dat het onwijs gave acts waren die we hebben gemist, hahaha.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Oh dat is voor mij natuurlijk super ver weg? Want dat klinkt echt onwijs gaaf Yol!:3 tof dat je zoveel plezier hebt gehad!<3


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Oh dat is voor mij natuurlijk super ver weg? Want dat klinkt echt onwijs gaaf Yol!:3 tof dat je zoveel plezier hebt gehad!<3


    Tis in Duitsland. :') Voor ons al anderhalf uur weg, dus laat staan hoe ver het wel niet voor jou zou zijn! Hahaha.
    Maar het was ook echt super gaaf. _O_ Ik kan niet wachten op volgend jaar! c:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dat klinkt echt als een geweldige dag!! Dat soort festivals lijken me vooral leuk door de sfeer en alle kraampjes en al die mooie mensen die verkleed zijn (I love pretty medieval dresses) dus ik moet er ook nog echt een keertje heen.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Anatomy schreef:
    Dat klinkt echt als een geweldige dag!! Dat soort festivals lijken me vooral leuk door de sfeer en alle kraampjes en al die mooie mensen die verkleed zijn (I love pretty medieval dresses) dus ik moet er ook nog echt een keertje heen.


    Jaaa precies! Het was ook echt geweldig! Zeker de moeite waard om eens heen te gaan. C:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •