• Ik speel cello en (zelfgeleerd) piano, maar op kot/kamers heb ik geen instrument. (Ik neem mijn cello liever niet mee.) Nu zit ik er al een tijdje aan te denken om een ukulele te kopen en mezelf dat te leren op kot. Ik twijfel echter nog. Lijkt dit een goed idee? Is het makkelijk zelf te leren?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ukelele is opzich best wel makkelijk en zo duur is het niet, why not give it a shot? :') <3


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Yesss. Ik speel het ook. Het is heel makkelijk te leren en ook super leuk en makkelijk om mee te nemen op vakantie, kamp etc. + niet zo duur. Wel zou ik even naar een goede muziek winkel gaan om er eentje te kopen haha en niet zo'n cheap ass.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Cuttlefish schreef:
    Yesss. Ik speel het ook. Het is heel makkelijk te leren en ook super leuk en makkelijk om mee te nemen op vakantie, kamp etc. + niet zo duur. Wel zou ik even naar een goede muziek winkel gaan om er eentje te kopen haha en niet zo'n cheap ass.


    En hoe duur zou dat dan zijn?


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    (...)

    En hoe duur zou dat dan zijn?

    Hmm rond de 100 euro? Ik weet het niet precies, maar in ieder geval geen van 40, die je op veel plekken ziet. Het beste is om gewoon even te vragen in een muziek winkel welke kwaliteit ze hebben.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heb nu ongeveer vier maanden een ukelele en ik vond het best wel makkelijk te leren (nou scheelt het bij mij dat ik al gitaar speelde, maar ik denk dat het alsnog prima te doen moet zijn). Daarbij is het superleuk en inderdaad makkelijk mee te nemen (:
    Ik heb zelf een ukelele die volgens mij ongeveer 60 euro kostte en dan heb je er in elk geval eentje die niet als een 'speelgoedinstrument' klinkt. Je kan ze natuurlijk ook duurder of goedkoper krijgen, maar dat hangt er maar net een beetje van af wat je zoekt.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Hm, dit maakt me aan het twijfelen. Ik heb geen honderd euro liggen om zomaar even een ukulele te kopen..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Begin op een goedkope! Het hoeft nog niet meesterlijk te klinken en dan kun je zelf uitvinden of je het echt leuk vind. Dan kun je altijd nog een betere aanschaffen.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Je kunt zo eentje voor vijftien euro in de muziekwinkel halen hoor haha, hele leuke - blauwe, roze alles. Als je het superleuk vindt kun je altijd duurdere halen.


    Everything is illuminated by the light of our past.