Hooverphonic schreef:
(...)
Heet jouw examen tekenen tehatex?
Beetje stom dat jij vwo doet want ik doe havo. Ik heb namelijk een best uitgebreide examentraining gehad daarvoor.
Cool trouwens, we hebben echt bijna hetzelfde vakkenpakket. Jij hebt gewoon twee vakken meer haha
Ehh, volgens mij wel.
En muah, het ligt meer aan onze lerares. Die is echt vreselijk. Niet gewoon onaardig, maar ze heeft gewoon helemaal niets aan theorie gedaan behalve die stencils uit haar hoofd geleerd, die overigens gewoon met google translate vertaalde wikipediapagina's zijn, en het letterlijk zo in de les verteld, zichzelf af en toe tegensprekend. Maar hoe je bepaalde technieken herkent weet ik nu bijvoorbeeld dus niet. En voorstelling/vormgeving snap ik ook pas sinds vandaag, omdat we training van een andere docent hadden die er wel wat van bakte.
Plus dit soort dingen: bij het CPE heeft ze op de inleverdag tegen een meisje gezegd dat ze haar werk lelijk vond, en zij heeft vervolgens haar halve doek overgeschilderd en is opnieuw begonnen, met behulp van een andere docent. Verder heeft die lerares tijdens zich tijdens het hele proces überhaupt zo goed als niet bezig gehouden met wat we aan het maken waren. In een paar dagen hebben we meer aan de andere leraren uit de sectie gehad dan aan haar in het hele jaar bij elkaar.
Welke vakken heb jij dan niet?
JellalFernandes schreef:
Donderdag heb ik examen Nederlands
En vrijdag Scheikunde...
Ontzettend nerveus voor scheikunde!
P.S. aan diegene die niet wist hoe een teken examen eruit zag: je kan alle examens van de vorige jaren op internet opzoeken - dan heb je een beetje een beeld van hoe het eruit ziet
Ja, dat was ik. We hebben vandaag wat meer examentraining gehad, though. Onze leraar zei trouwens dat hij vermoedde dat Grayson Perry erin zou komen omdat die nu in Maastricht tentoon wordt gesteld en dus actueel is, hoewel hij niet in de stencils zit. Maar dat hoeft ook niet om in het examen te komen. Dus misschien heeft men daar hier nog wat aan.
Maar ik bedoelde meer dat ik niet echt wist wat ik ervoor moet leren. Ik heb 2 oude examens tot mijn beschikking nu (de rest zit geen plaatjes bij ivm copyright en ze zelf erbij zoeken is zoveel gedoe. Maar goed. Ik ben sowieso die stencils aan het lezen en ik zal kijken of er nog wat over kunst in een of andere krant heeft gestaan, recentelijk. En verder misschien een beetje naar stromingen kijken of misschien duik ik van het weekend een museum in. Iemand zin om mee te gaan?
[ bericht aangepast op 9 mei 2016 - 21:24 ]
Thou shallt not stir one foot to seek a foe.