• Hoihoi!
    Het verbaasde me dat er nog geen algemeen topic over is gemaakt, omdat de eindexamens hier in Nederland al over minder dan een maand beginnen. En aangezien ik het leuk vind om te lezen over hoe anderen de eindexamens ervaren/ervaren hebben, besloot ik om dan maar zelf het topic aan te maken.
    Ik doe volgende maand gymnasium eindexamen, NG-profiel. Scheikunde en Natuurkunde gaan superslecht bij mij, dus ik heb nog heel wat te doen deze vakantie!

    Dus, wie van jullie doen er dit jaar allemaal eindexamens? Lukt het leren een beetje bij jullie, heb je er vertrouwen in, extra tips?

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik probeerde hem aan te passen maar ik quote mezelf. Faal. XD
    Sorry voor de spam. <3


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Ik vind het een best zielig en deprimerend idee dat ik dit topic pas kan joinen als het al 'eindexamen 2019' heet. Dat is niet leuk jongens.
    (Alhoewel ik niet zeker weet of ik op mijn 18e nog op Q zit. Maar iedereen hier bewijst dat dat heel normaal is dus we'll see)


    lisa's eyes, once so magnetic, now just look empty

    Reinaaa draag Rose ook naar dit topic
    Anyways biologie gaat steeds beter en Nederlands wisselt echt intens (zeg maar tussen 6,5 en 8,2??) dus ik vrees want ik heb een 6,7 nodig voor een 7,5 als Nederlands eindcijfer. Ik hoop op een fijn examen :/ Scheikunde gaat slechter dan verwacht (normaal gesproken haal ik negens maar wtf zijn die examens? :'D) Maar de rest gaat echt super (:
    In ieder geval, ik denk dat ik mijn doelcijfers voor alles wel kan halen ^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Ik heb geen eindexamens meer, maar Evan Edinger plaatste net dit filmpje en dit zijn echt geweldige tips!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Pontmercy schreef:
    Reinaaa draag Rose ook naar dit topic
    Anyways biologie gaat steeds beter en Nederlands wisselt echt intens (zeg maar tussen 6,5 en 8,2??) dus ik vrees want ik heb een 6,7 nodig voor een 7,5 als Nederlands eindcijfer. Ik hoop op een fijn examen :/ Scheikunde gaat slechter dan verwacht (normaal gesproken haal ik negens maar wtf zijn die examens? :'D) Maar de rest gaat echt super (:
    In ieder geval, ik denk dat ik mijn doelcijfers voor alles wel kan halen ^^


    Volgens mij is de misse geslaagd. *geheim agent*
    Nederlands klinkt redelijk haalbaar. Wat je moet halen zit tenminste aan de onderkant van het marge. En dan sta je wel mooi een acht. ö
    En succes met de andere twee. Scheikunde zou ik niet weten, haha.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Pontmercy schreef:
    Reinaaa draag Rose ook naar dit topic
    Anyways biologie gaat steeds beter en Nederlands wisselt echt intens (zeg maar tussen 6,5 en 8,2??) dus ik vrees want ik heb een 6,7 nodig voor een 7,5 als Nederlands eindcijfer. Ik hoop op een fijn examen :/ Scheikunde gaat slechter dan verwacht (normaal gesproken haal ik negens maar wtf zijn die examens? :'D) Maar de rest gaat echt super (:
    In ieder geval, ik denk dat ik mijn doelcijfers voor alles wel kan halen ^^


    Je hebt mijn Facebook (cat) kom me lekker zelf dragen, luilak!

    Mijn onrealistische eindexamen-doel is een 9,6 halen voor Engels, want ik sta nu een 9,4 en dan heb ik dus afgerond een 10. Maar ja, dan mag ik wss maar één fout, en dat is toch echt een beetje onhaalbaar :'D


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Cesaria schreef:
    (...)

    Je hebt mijn Facebook (cat) kom me lekker zelf dragen, luilak!

    Mijn onrealistische eindexamen-doel is een 9,6 halen voor Engels, want ik sta nu een 9,4 en dan heb ik dus afgerond een 10. Maar ja, dan mag ik wss maar één fout, en dat is toch echt een beetje onhaalbaar :'D

    (Reina is dichterbij)
    YAY

    You can doooo it! Ik ga voor de afgeronde 10 voor Frans, Latijn, Grieks en wiskunde ^^


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Pontmercy schreef:
    (...)
    (Reina is dichterbij)
    YAY

    You can doooo it! Ik ga voor de afgeronde 10 voor Frans, Latijn, Grieks en wiskunde ^^


    Dude, wtf haal jij voor cijfers?


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Pontmercy schreef:
    (...)
    (Reina is dichterbij)
    YAY

    You can doooo it! Ik ga voor de afgeronde 10 voor Frans, Latijn, Grieks en wiskunde ^^


    Uitslover!


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Een samenvatting van mijn leerproces: ik neem al een week mijn Samengevat-boekje van geschiedenis overal mee naartoe, maar ik heb pas een stuk of zes bladzijden gelezen...


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    #same @rose

    voor mij word een voldoende een doel voor alles, maar voor tekenen heb ik een speciaal doel van een 9 afgerond en voor engels een 8


    Je croix a toi

    Ik heb mijn examen al gehad van dit jaar o.o ik doe VMBO kader dus ik heb lekker vakantie en wacht af de resultaten


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Zin in Donderdag? (Vwo/havisten in elk geval)
    Mijn probleem bij Nederlands zijn de open vragen. Ik zit er dan altijd naast. En gewoon altijd. Maar meerkeuze gaat dan weer wel goed meestal. Wat ik raar vind.
    Gelukkig heb ik daarna pas weer woensdag mijn volgende toets.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    GrandR schreef:
    Zin in Donderdag? (Vwo/havisten in elk geval)
    Mijn probleem bij Nederlands zijn de open vragen. Ik zit er dan altijd naast. En gewoon altijd. Maar meerkeuze gaat dan weer wel goed meestal. Wat ik raar vind.
    Gelukkig heb ik daarna pas weer woensdag mijn volgende toets.


    Wow ik kwam hier echt precies op het moment dat je dat postte. Maar anyway, mogelijk weet je dit al maar volgens mijn lerares/examenbundel moet je met de open vragen eigenlijk zoveel mogelijk citeren uit de tekst. Niet met aanhalingstekens en regelnummers en zo, maar je kan het er wel vaak letterlijk of bijna letterlijk uit halen.
    Om eerlijk te zijn doe ik dat zelf ook vaak fout omdat ik mijn eigen antwoord probeer te formuleren, maar dat moet ik zelf in ieder geval afleren. Misschien helpt het jou ook.


    Thou shallt not stir one foot to seek a foe.

    Edderkopp schreef:
    (...)

    Wow ik kwam hier echt precies op het moment dat je dat postte. Maar anyway, mogelijk weet je dit al maar volgens mijn lerares/examenbundel moet je met de open vragen eigenlijk zoveel mogelijk citeren uit de tekst. Niet met aanhalingstekens en regelnummers en zo, maar je kan het er wel vaak letterlijk of bijna letterlijk uit halen.
    Om eerlijk te zijn doe ik dat zelf ook vaak fout omdat ik mijn eigen antwoord probeer te formuleren, maar dat moet ik zelf in ieder geval afleren. Misschien helpt het jou ook.


    Dankje voor je snelle antwoord! Nu je het zegt heeft mijn lerares dat ook wel gezegd. Het er aan houden is alleen lastig. Maar de tip is een goede.
    Al kies ik dan alsnog verkeerde citaten at times


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn