• Hallo! vandaag heb ik een slotjesbeugel gekregen en dat doet opzich geen pijn.
    Toch kan ik geen hap door mijn keel krijgen, wat waarschijnlijk komt door de 'bijtblokken' die achter mijn 2 voortanden zit.
    Daardoor kan ik mijn kiezen niet op elkaar krijgen en kan ik niet echt kauwen. Alleen met mijn voortanden een beetje..
    Ze zeiden dat ik daar wel aan zou wennen, maar ik kan dat me echt niet voorstellen! xD
    Kan iemand die ook slotjes heeft (gehad) me misschien tips geven?
    Groetjes!!
    UPDATE: het doet nu wel erg veel pijn.

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 18:12 ]


    I like people who smile when it's raining.

    Ik leefde de eerste week dat ik mijn beugel had echt op liquids. Drinkyoghurt, drinkontbijt, pap. Succes! Over een paar dagen zal het al wel een stuk minder gevoelig zijn.


    The truth is out there.

    Hag schreef:
    Ik leefde de eerste week dat ik mijn beugel had echt op liquids. Drinkyoghurt, drinkontbijt, pap. Succes! Over een paar dagen zal het al wel een stuk minder gevoelig zijn.


    Totdat je weer naar de orthodontist moet. ;) Maar inderdaad, veel vloeibaar of papachtig eten. Aardappelpuree, spinazie, soep etc.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Mijn kiezen raken elkaar sowoeso niet dus ik ben niets anders gewoon (': Het zal je na een tijdje wel lukken, het is gewoon even wennen (:


    Mhm?

    Awhh shit Deb!!
    Maar je overleeft het vast wel! En anders gaan we samen pijn lijden xD
    Ik met mijn voet en jij met je beugel!
    Toen ik mijn beugel kreeg had ik er eindelijk weinig last van en ik had geen rare blokken...
    Sterkte!


    "It doesn't matter who you are or what you look like, so long as somebody loves you."

    Mijn beugel was zo'n nachtmerrie. Vooral de eerste dag. Over een weekje zal het minder zijn!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Hag schreef:
    Ik leefde de eerste week dat ik mijn beugel had echt op liquids. Drinkyoghurt, drinkontbijt, pap. Succes! Over een paar dagen zal het al wel een stuk minder gevoelig zijn.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Ik heb nu twee maand een slotjesbeugel, wat nog redelijk recent is. Het voelt voor jou waarschijnlijk alsof het nooit meer beter wordt, want het voelde voor mij ook zo. Maar nu ben ik er echt aan gewend; alleen het feit dat ik mijn eten er elke keer weer moet vantussen uit moet pulken, is nog steeds lastig.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    In het begin doet het altijd wel wat pijn, maar na een paar dagen is dat ook weer over. Totdat je een nieuwe draad krijgt. Je kan pijnstillers nemen, ik nam altijd een halve paracetamol. Die blokjes aan je voortanden zullen nog wel wat langer lastig doen, maar pijn niet echt. Na een paar maanden kon ik mijn kiezen al terug wat op elkaar zetten, die blokjes slijten ook wat af denk ik. Veel beterschap!


    <3

    Het begin is altijd het ergst. (Niet helemaal waar, de bezoeken daarna en de draden zijn ook erg pijnlijk...). Blij dat ik al meer dan een jaar geen beugel heb :'). Ik leefde op pijnstillers en zacht/vloeibaar eten. Ik 'at' veel yoghurt, soep, zacht fruit en langer gekookte pasta. Maar het went wel. Ik had was na 2 weken pijn vrij.
    O, en wakker worden na een nachtje slapen is héél leuk. Ik raad aan niet de eerste nacht op je zij te slappen....

    [ bericht aangepast op 21 april 2016 - 21:59 ]


    Seasons will change, but I shall remain