• Het is al bijna 1 mei en dat betekent (volgens mij) dat de studiekeuzes voor dit jaar al weer gemaakt moeten zijn. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar studies van andere mensen en misschien zijn er nog mensen die nog een keuze moeten maken. Daarom dacht ik: waarom verzamelen we niet alle studies in één topic.

    Zelf studeer ik Toegepaste aardrijkskunde (hbo) en ik vind het echt een hele leuke studie. Bij toegepaste aardrijkskunde (ook wel Management van de leefomgeving genoemd) ben je bezig met (hoe kan het ook anders): het toepassen van aardrijkskunde. Het is een hele brede studie en je bent bezig met allerlei verschillen aspecten van het vak met als doel het kunnen "managen van de leefomgeving". Met een opleiding toegepaste aardrijkskunde kun je bijvoorbeeld bij de overheid gaan werken of je eigen adviesbureau beginnen.

    Wat studeren jullie of gaan jullie studeren?


    ©1998

    Peccata schreef:
    (...)
    Kun je me vertellen waarom?

    Meer dan de helft van de vakken kan me nu écht niet boeien en ik heb nog maar twee professoren gehad waarvan ik vond dat die goed lesgeven. (Dat is aan de KU Leuven, ter referentie). Ons lessenrooster trekt nu ook écht op niets (de meeste dagen amper vier uur les, behalve woensdag van 8:30 tot 19 u).

    [ bericht aangepast op 18 april 2016 - 18:11 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik doe momenteel Latijn(-wiskunde). Volgend jaar moderne talen, hopelijk. En daarna nog steeds iets met taal. Maar de studies die ik zou willen doen, vertalen (liefst literair), geeft blijkbaar weinig toekomstbeeld. Taalwetenschap interesseert me gewoon geen bal, hoewel dat misschien de meest voor de hand liggende studie is, mijn passies en obsessies in rekening genomen. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Mulford schreef:
    (...)
    Meer dan de helft van de vakken kan me nu écht niet boeien en ik heb nog maar twee professoren gehad waarvan ik vond dat die goed lesgeven. (Dat is aan de KU Leuven, ter referentie). Ons lessenrooster trekt nu ook écht op niets (de meeste dagen amper vier uur les, behalve woensdag van 8:30 tot 19 u).

    Dat je zo weinig les hebt, is hier ook (geneeskunde, maar dat verschilt maar weinig). Ze zeggen dat je gemiddeld 15 contacturen per week hebt wat neerkomt op gemiddeld 3 uur per dag. Heel veel daarboven komen wij meestal niet, hoor. Dat ligt denk ik niet aan je uni, maar aan de studie. Ik weet niet of je dat ook bedoelde?
    Verder, tja, de lesstof moet natuurlijk wel leuk zijn. En dan nog kan het goed tegenvallen. Geneeskunde dus, zoals gezegd, en het is inhoudelijk hartstikke leuk - maar de klinische benadering is écht niks voor mij. Ik heb een grondige hekel aan patiënten, en dan kan het menselijk lichaam je nog zo boeien, dan is de studie nog steeds een hel.
    Hebben jullie voor elk vak een andere groep docenten? Wij wel namelijk, dus of we een goede of slechte docent hebben, hangt echt af van welk blok we op dat moment doorlopen. De anatomiedocenten bijvoorbeeld zijn heel erg leuk en enthousiast, terwijl de MPV-docenten (statistiek etc) echt ruk zijn.


    Slightly drunk.

    Ik studeer statistiek en het is echt helemaal fantastisch :3


    I am an idiot, I move.

    Peccata schreef:
    (...)
    Dat je zo weinig les hebt, is hier ook (geneeskunde, maar dat verschilt maar weinig). Ze zeggen dat je gemiddeld 15 contacturen per week hebt wat neerkomt op gemiddeld 3 uur per dag. Heel veel daarboven komen wij meestal niet, hoor. Dat ligt denk ik niet aan je uni, maar aan de studie. Ik weet niet of je dat ook bedoelde?
    Verder, tja, de lesstof moet natuurlijk wel leuk zijn. En dan nog kan het goed tegenvallen. Geneeskunde dus, zoals gezegd, en het is inhoudelijk hartstikke leuk - maar de klinische benadering is écht niks voor mij. Ik heb een grondige hekel aan patiënten, en dan kan het menselijk lichaam je nog zo boeien, dan is de studie nog steeds een hel.
    Hebben jullie voor elk vak een andere groep docenten? Wij wel namelijk, dus of we een goede of slechte docent hebben, hangt echt af van welk blok we op dat moment doorlopen. De anatomiedocenten bijvoorbeeld zijn heel erg leuk en enthousiast, terwijl de MPV-docenten (statistiek etc) echt ruk zijn.

    Goh, weinig les is het probleem niet, het is hoe ze het indelen dat me al van in het begin van het jaar stoort.
    Wij hebben dit semester voor bijna elk vak twee professors, maar de ene professor geeft duidelijk tégen zijn zin les, de andere vindt zijn eigen stof niet eens meer interesant.


    Ex astris, sciencia

    Iroquois schreef:
    (...)

    Ik heb het nummer van iemand die daar in haar 1e jaar zit en ga binnenkort met haar meelopen c: De experience day vind ik niet heel interessant. Ik heb liever geen dag waarop alles ingesteld is op nieuwkomers zeg maar.


    Ooh, ja dat is ook heel awesome. Mij lijkt zo'n experience day me heel erg tof (nu ik toch nog in de 4e zit, dan is het wel fijn dat het op 'nieuwkomers' is ingesteld, vind ik teminste), ik heb ook even zitten kijken naar de meeloopdagen, maar ik heb besloten dat ik dat beter volgend jaar kan doen, als ik een jaar ouder en wijzer ben, haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik ben momenteel bezig met het schrijven van mijn masterscriptie Forensische criminologie ^^


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Mulford schreef:
    (...)
    Goh, weinig les is het probleem niet, het is hoe ze het indelen dat me al van in het begin van het jaar stoort.
    Wij hebben dit semester voor bijna elk vak twee professors, maar de ene professor geeft duidelijk tégen zijn zin les, de andere vindt zijn eigen stof niet eens meer interesant.

    Oh, dan geloof ik inderdaad wel dat jij het ook niet meer ziet zitten. Docenten kunnen je zo beïnvloeden, dat wordt echt onderschat.


    Slightly drunk.

    Stevenson schreef:
    (...)

    Ooh, ja dat is ook heel awesome. Mij lijkt zo'n experience day me heel erg tof (nu ik toch nog in de 4e zit, dan is het wel fijn dat het op 'nieuwkomers' is ingesteld, vind ik teminste), ik heb ook even zitten kijken naar de meeloopdagen, maar ik heb besloten dat ik dat beter volgend jaar kan doen, als ik een jaar ouder en wijzer ben, haha.


    Dat is waarschijnlijk wel beter ja c:


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ledecky schreef:
    (...)

    Vind ik ook echt vreemd. :'D Hier zijn er nog een boel mensen die zelfs pas eind september beslissen. :')
    Ik studeer voor burgerlijk ingenieur (eerste jaar), maar die studie bestaat in NL niet.

    Dat is toch ongeveer hetzelfde als civiele techniek? Of ben ik nou gek?

    OT: Ik begin volgend jaar aan geneeskunde en klassieke talen (:


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Pontmercy schreef:
    (...)
    Dat is toch ongeveer hetzelfde als civiele techniek? Of ben ik nou gek?

    OT: Ik begin volgend jaar aan geneeskunde en klassieke talen (:


    Wat een combinatie. :'D


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Wasikowska schreef:
    (...)

    Wat een combinatie. :'D

    Dat krijg je als je weigert te kiezen :')


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Pontmercy schreef:
    (...)
    Dat is toch ongeveer hetzelfde als civiele techniek? Of ben ik nou gek?

    OT: Ik begin volgend jaar aan geneeskunde en klassieke talen (:

    Pfoe, geneeskunde op zich is al heel zwaar! Hoe ga je dat ooit volhouden?


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Yoda schreef:
    Ik ben momenteel bezig met het schrijven van mijn masterscriptie Forensische criminologie ^^


    Dat lijkt me zo freaking interessant!
    However, ik studeer atm nog niet, maar ik ben nog zwaar aan het twijfelen wat ik na mijn middelbaar (na dit jaar nog één jaar) ga studeren. Langs de ene kant wil ik dolgraag de opleiding drama volgen aan het conservatorium in Antwerpen, maar langs de andere kant wil ik ook dolgraag geschiedenis studeren - maar ook over taalwetenschappen en criminologie heb ik al nagedacht. Nu ja, ik heb nog meer dan een jaar, dus ik raak er wel aan uit. :'D


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Mijn oom gaat in Apeldoorn een rechercheopleiding doen en ik ben zo jaloehoehoehoeeersss... *huilt*


    Slightly drunk.