• /

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 16:03 ]


    Slightly drunk.

    In dat geval zou mijn advies zijn: Ga bij jezelf na wat jij zou willen verbeteren aan jezelf, wat jij zou willen uittesten zonder dat dit meteen uitgegeven moet worden, juist omdat je het nog wil proberen. En ga dat doen. Niet was anderen van je verwachten, maar waar jij plezier aan beleefd. Wat jij wil schrijven. Dat merken mensen vanzelf, als het iets is waar jij passie voor hebt, wat jij wil oefenen, zal dat veel leuker/beter worden dan iets wat je enkel schrijft om aan de massa te voldoen. Ik denk dat je dan een veel trouwere achterban zou krijgen met de jaren, dan wanneer je aan de massa probeert te voldoen. Ik geloof dat J.K. Rowling ook gewoon haar eigen plan heeft getrokken en extreem vaak is afgewezen. Oh en Martin trekt al helemaal zijn eigen plan, als je ziet wie hij allemaal vermoord. Hij doet duidelijk lekker waar hij zelf zin in heeft :Y) Dus waarom wij niet?


    Hmmm, ja, dat zou wel het beste zijn. Ik weet alleen niet precies wie je bedoelt met Martin :Y)


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    (...)

    Hmmm, ja, dat zou wel het beste zijn. Ik weet alleen niet precies wie je bedoelt met Martin :Y)


    George R.R. Martin :Y)


    Happy Birthday my Potter!

    Ik herken mezelf hier heel erg in haha. Al ben ik dan niet bepaald overtuigd van mijn schrijfvaardigheid.

    Wel kan ik je als tip meegeven om zo nu en dan eens aan een wedstrijd mee te doen. Op deze manier maken anderen ook kennis met jouw schrijfstijl e.d. SOTY is hier inderdaad een voorbeeld van, maar als je bang bent niet aan die 40k te komen, kun je ook aan andere wedstrijden meedoen. Tenminste, dat is wat ik nu doe haha.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Dumbledory schreef:
    (...)

    George R.R. Martin :Y)

    Heel eerlijk? Zegt me helemaal niks c:


    Slightly drunk.

    Peccata schreef:
    (...)
    Heel eerlijk? Zegt me helemaal niks c:


    Game of Thrones.


    Happy Birthday my Potter!

    Dumbledory schreef:
    (...)

    Game of Thrones.

    Ah, dat wel.

    Anyway, ik ga gewoon eens heel goed nadenken over welk genre en thema ik zelf leuk vind om te schrijven, en daarna maar eens kijken of ik dan iets aan mijn ID moet veranderen. Iedereen bedankt voor het meedenken in elk geval.


    Slightly drunk.

    Ik herken het wel een beetje.

    Alleen mijn probleem ligt een beetje anders. Ik durf gewoon mijn verhalen niet online te plaatsen. Niet omdat ik denk dat mijn verhalen slecht zijn. Mijn spelling en grammatica niveau maken mij heel onzeker :/.
    Meedoen aan wedstrijden is een goede tip die al is gegeven.
    (Was dit topic opeens gesloten?)


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik denk niet dat het perse aan jou ligt, hoor.
    Quizlet is de laatste tijd wat, wel, doder of zo. Ik had vroeger snel 20 abo's, nu mag ik al blij zijn als ik er 20 heb haha. (En ik schrijf fanfictie, dus ja)

    [ bericht aangepast op 13 april 2016 - 10:53 ]


    soul made of stardust and chaos.

    Serenata schreef:
    Ik herken het wel een beetje.

    Alleen mijn probleem ligt een beetje anders. Ik durf gewoon mijn verhalen niet online te plaatsen. Niet omdat ik denk dat mijn verhalen slecht zijn. Mijn spelling en grammatica niveau maken mij heel onzeker :/.
    Meedoen aan wedstrijden is een goede tip die al is gegeven.
    (Was dit topic opeens gesloten?)


    (Mijn mobiel deed ***. Ik probeerde naar de tweede pagina van het topic te gaan :') )


    Happy Birthday my Potter!

    Ik voel je hierin. Echt kneiterhard.

    Alleen heb ik toch maar na een jaar of vier op Quizlet gezeten te hebben geaccepteerd dat de fanficties en populaire mensen het altijd winnen van diegenen die iets minder bekend zijn. En dat is eigenlijk helemaal niet erg. (Behalve de fanfics, want soms staan ze vol onrealistische dingen of is de grammatica om te janken, en hebben ze toch 60 abo's)
    Nu heb ik bijvoorbeeld zes abo's op mijn verhaal dat meedoet aan de SOTY-competitie. Aan de ene kant baal ik daar wel een beetje van, omdat ik het zelf op zich wel een goed verhaal vind, maar aan de andere kant heb ik er vrede mee. Ik besef me namelijk dat het thema ver buiten mensen hun straatje valt. Maar dit betekent niet dat ik stop met schrijven en hoofdstukken schrijven. Want ik schrijf voor mezelf, en ik ben dankbaar dat er zes personen mijn verhaal leuk vinden en waardeer de lieve berichtjes. Ik waardeer het ook wanneer men kritiek geeft op mijn schrijfstijl en eventuele plotholes, zodat ik mezelf kan verbeteren. Het komt allemaal vanzelf wel. Zo niet, dan toch. :Y)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Necro schreef:
    Ik voel je hierin. Echt kneiterhard.

    Alleen heb ik toch maar na een jaar of vier op Quizlet gezeten te hebben geaccepteerd dat de fanficties en populaire mensen het altijd winnen van diegenen die iets minder bekend zijn. En dat is eigenlijk helemaal niet erg. (Behalve de fanfics, want soms staan ze vol onrealistische dingen of is de grammatica om te janken, en hebben ze toch 60 abo's)
    Nu heb ik bijvoorbeeld zes abo's op mijn verhaal dat meedoet aan de SOTY-competitie. Aan de ene kant baal ik daar wel een beetje van, omdat ik het zelf op zich wel een goed verhaal vind, maar aan de andere kant heb ik er vrede mee. Ik besef me namelijk dat het thema ver buiten mensen hun straatje valt. Maar dit betekent niet dat ik stop met schrijven en hoofdstukken schrijven. Want ik schrijf voor mezelf, en ik ben dankbaar dat er zes personen mijn verhaal leuk vinden en waardeer de lieve berichtjes. Ik waardeer het ook wanneer men kritiek geeft op mijn schrijfstijl en eventuele plotholes, zodat ik mezelf kan verbeteren. Het komt allemaal vanzelf wel. Zo niet, dan toch. :Y)


    Dit. Precies dit. Ik heb een story waar ik al drie jaar ofzo aan werk op Q (en die is barslecht, haha) maar ik heb 50 abo's (een deel ongetwijfeld niet meer actief op Q). Maar 20 personen lezen regelmatig de hoofdstukken bij en maar één iemand reageert regelmatig hierop. En toch, ga ik binnenkort hoofdstuk 150 schrijven, omdat ik de story leuk vind en hem wil schrijven. Helemaal voor mezelf dus.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Sorry hoor maar ik vind je nogal zagerig overkomen.
    Je geeft zelf aan dat je weet dat je goed schrijft en het bewijs daarvan is de publicatie van jou boeken? Wat wil je nog meer? Tenzij het natuurlijk zelfpublicatie was en ze niet door een uitgever zijn uitgegeven, dat weet ik natuurlijk niet.
    Quizlet hoort een manier te zijn om je schrijven te oefenen (met of zonder veel lezers) en dan kan je hopelijk dat stapje naar publicatie zetten terwijl jij dat al gedaan hebt. Het gaat hier om het plezier van het schrijven en jezelf uit te dagen en beter te worden.
    Dat je niet enorm veel abo's hebt of reacties, wat maakt het uit? Je hebt zelf al aangegeven dat je een verhaal voor jezelf schrijven leuker vind.


    The soul needs autumn.

    Saorsa schreef:
    Sorry hoor maar ik vind je nogal zagerig overkomen.
    Je geeft zelf aan dat je weet dat je goed schrijft en het bewijs daarvan is de publicatie van jou boeken? Wat wil je nog meer? Tenzij het natuurlijk zelfpublicatie was en ze niet door een uitgever zijn uitgegeven, dat weet ik natuurlijk niet.
    Quizlet hoort een manier te zijn om je schrijven te oefenen (met of zonder veel lezers) en dan kan je hopelijk dat stapje naar publicatie zetten terwijl jij dat al gedaan hebt. Het gaat hier om het plezier van het schrijven en jezelf uit te dagen en beter te worden.
    Dat je niet enorm veel abo's hebt of reacties, wat maakt het uit? Je hebt zelf al aangegeven dat je een verhaal voor jezelf schrijven leuker vind.

    Ik ga hier maar even niet op reageren, dacht ik zo. :Y)


    Slightly drunk.

    Saorsa schreef:
    Sorry hoor maar ik vind je nogal zagerig overkomen.
    Je geeft zelf aan dat je weet dat je goed schrijft en het bewijs daarvan is de publicatie van jou boeken? Wat wil je nog meer? Tenzij het natuurlijk zelfpublicatie was en ze niet door een uitgever zijn uitgegeven, dat weet ik natuurlijk niet.
    Quizlet hoort een manier te zijn om je schrijven te oefenen (met of zonder veel lezers) en dan kan je hopelijk dat stapje naar publicatie zetten terwijl jij dat al gedaan hebt. Het gaat hier om het plezier van het schrijven en jezelf uit te dagen en beter te worden.
    Dat je niet enorm veel abo's hebt of reacties, wat maakt het uit? Je hebt zelf al aangegeven dat je een verhaal voor jezelf schrijven leuker vind.


    Eh dit ja. Ik wist even niet hoe ik het op een goede manier kon over brengen.

    Ik vind persoonlijk ook dat je redelijk uit de hoogte doet in dit topic.
    "Omdat al die 14-15-jarigen alleen maar simpele 1D-shit willen lezen? Waarom krijgt mijn story geen kans? Is het saai, of zo?" Ik vond deze zin een beetje vreemd naar mijn mening. Alsof alle 1D stories slecht zijn en alsof alle 15 jarige fanfics willen lezen.
    Het klinkt misschien heel stom maar het heeft er voor mij ook mee te maken hoe de schrijver over komt of ik haar verhaal wel of niet leest. Komt degene heel arogant over dan hoeft het van mij al niet meer. Komt degene heel enthousiast en leuk over dan neem ik sneller een kijkje bij hun verhaal.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wauw ik herken me hier intens in


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.