Vind u dat euthanasie legaal moet blijven?
Ja.
Waarom vind u van wel of niet?:
Omdat ik niet vind dat algemene, ethische dogma's (ik ben tegen homoseksualiteit, ik ben tegen echtscheiding, ik ben tegen euthanasie): ooit boven de gevoelens van iemand mogen regeren. De mens zelf moet altijd op de eerste plaats komen. De motieven tegen euthanasie zijn zogezegd uit ethische redenen, maar persoonlijk, vind ik het ver van ethisch om als ander mens, puur uit JOUW eigen principes, en uit JOUW mening, iemand die crepeert van de pijn, te beletten euthanasie te plegen omdat het tegen jouw eigen dogma's indruist.
Iedereen is gelijk. Een ander, of een groep anderen, hoeft niemand anders dus te domineren met hun eigen mening, en hun eigen ethische dogma's. Niemand anders heeft het recht jouw leven zo ingrijpend te sturen, door hun mening door je keel te schuiven. Het is JOUW lichaam, en jouw leven. Niemand anders heeft daar zaken mee. Ik ben voor legaliteit van euthanasie, omdat ik voorstander ben van de individuele vrijheid. Je hebt het leven gekregen, bent als een individu met je twee voeten in de natuur op aarde geplant en niemand anders in die natuur hoort zich zo te moeien, of zo over jou te regeren. Het is jouw leven. Als jij euthanasie wilt, dan is dat jouw keuze, en dat moet de rest dat gewoon respecteren.
Heeft u euthanasie van dichtbij mee gemaakt?
Ook in de passieve vorm.
Wanneer vind u dat Euthanasie mag worden toegepast?
Wanneer er echt geen andere oplossing is om iemand uit het lijden te verlossen én de persoon daar zelf voor kiest.
Indien u tegen euthanasie bent, welke oplossing heeft u voor het uitzichtloos lijden van een mens?
/
[ bericht aangepast op 29 maart 2016 - 15:33 ]
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.