• terwijl de meeste van jullie blij zijn als jullie klaar zijn met school ben ik eigenlijk opzoek naar een school of evt thuis opleiding. Maar ik denk niet dat dat dan gaat werken. Ik ben natuurlijk al een tijd klaar met school maar wil heeeeel graag nog een talen opleiding volgen, ik wil de talen; Duits, Engels NOG beter leren, en ik wil er nog een aantal talen bij leren.

    Heeft iemand hier ervaring mee? ik woon in Breda en het liefst zoek ik wel iets in de buurt.. of tussen Breda en Dordrecht in... aangezien een vriendin van mij dit ook wil gaan doen. willen we kijken wat de mogelijkheden zijn.

    Iemand die kan helpen?


    I just come to read

    Misschien is het handig om er even bij te zeggen of je het op mbo, hbo of universiteit wilt c:


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Shazi schreef:
    Misschien is het handig om er even bij te zeggen of je het op mbo, hbo of universiteit wilt c:


    mbo :/ liever hoger ofc haha


    I just come to read

    Je moet er wel rekening mee houden dat echte talen opleidingen ook gericht zijn op de cultuur en literatuur van het land waar de taal wordt gesproken.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Je moet er wel rekening mee houden dat echte talen opleidingen ook gericht zijn op de cultuur en literatuur van het land waar de taal wordt gesproken.

    i know..


    I just come to read

    Ik studeer aan de Vertaalacademie in Maastricht, een HBO-opleiding. Daar studeer je als verplichte talen Nederlands en Engels en doe je er een vreemde taal bij, Frans, Duits of Spaans. Is dat iets wat je zoekt?

    Mijn faculteit heeft overigens ook European Studies, waar je veel met drie talen bezig bent, maar daar weet ik niet zoveel over.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 21:56 ]


    Take risks and conquer your fears.

    Als het echt puur om het leren/verbeteren van een taal gaat, dan kun je beter een cursus volgen denk ik...


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Als je Duits wilt doen trouwens; ga naar het Goethe Instituut. Instituut alleen gericht op Duits en je kan helemaal tot het hoogste niveau gaan doormiddel van cursussen. Heb het zelf ook gedaan en het is zó goed.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Corday schreef:
    Ik studeer aan de Vertaalacademie in Maastricht, een HBO-opleiding. Daar studeer je als verplichte talen Nederlands en Engels en doe je er een vreemde taal bij, Frans, Duits of Spaans. Is dat iets wat je zoekt?

    Mijn faculteit heeft overigens ook European Studies, waar je veel met drie talen bezig bent, maar daar weet ik niet zoveel over.


    Dan zal ik aanvullen over European Studies (want schijnbaar zitten wij op dezelfde school x'd). Bij ES (ook HBO overigens) heb je geen Nederlands, alles wordt dus gegeven in Engels. Je moet daarnaast twee vreemde talen erbij kiezen (Keuze uit: Frans, Duits of Spaans). In het derde jaar kun je Russisch, Italiaans of een andere taal erbij nemen. In het begin krijg je veel algemene vakken zoals rechten, marketing, communicatie en politiek. Voor je naar de derde gaat (je gaat namelijk in het eerste semester van het derde jaar naar het buitenland), moet je kiezen of je je op International Business wil richting of op de politieke kant.

    Je krijgt wel heel veel vakken die met de Europese Unie te maken hebben, dus dat moet je wel interessant vinden. Maar talen zijn er dus genoeg. Ik geloof dat je European Studies ook in Den Haag hebt.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2016 - 22:04 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Shazi schreef:
    Als het echt puur om het leren/verbeteren van een taal gaat, dan kun je beter een cursus volgen denk ik...


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Standal schreef:
    Als je Duits wilt doen trouwens; ga naar het Goethe Instituut. Instituut alleen gericht op Duits en je kan helemaal tot het hoogste niveau gaan doormiddel van cursussen. Heb het zelf ook gedaan en het is zó goed.


    het belangrijkste wat ik nu echt eerst wil leren is Duits en Engels. Al is mijn Engels een stuk beter dan mijn Duits.


    I just come to read

    Sempre schreef:
    (...)

    Dan zal ik aanvullen over European Studies (want schijbaar zitten wij op dezelfde school x'd). Bij ES (ook HBO overigens) heb je geen Nederlands, alles wordt dus gegeven in Engels. Je moet daarnaast twee vreemde talen erbij kiezen (Keuze uit: Frans, Duits of Spaans). In het derde jaar kun je Russisch, Italiaans of een andere taal erbij nemen. In het begin krijg je veel algemene vakken zoals rechten, marketing, communicatie en politiek. Voor je naar de derde gaat (je gaat namelijk in het eerste semester van het derde jaar naar het buitenland), moet je kiezen of je je op International Business wil richting of op de politieke kant.

    Je krijgt wel heel veel vakken die met de Europese Unie te maken hebben, dus dat moet je wel interessant vinden. Maar talen zijn er dus genoeg. Ik geloof dat je European Studies ook in Den Haag hebt.

    Wat grappig dat je op dezelfde school zit. (: Ik dacht serieus dat ik de enige Q'er was die op Zuyd zat hahaha.


    Take risks and conquer your fears.

    Corday schreef:
    (...)
    Wat grappig dat je op dezelfde school zit. (: Ik dacht serieus dat ik de enige Q'er was die op Zuyd zat hahaha.


    Dat dacht ik dus ook haha! Ik heb echt heel erg getwijfeld tussen de Vertaalacademie en European Studies, maar ik ben wel blij met de keuze tot zover. In welk leerjaar zit je? Ik ben pas dit jaar begonnen, dus ik begin volgende week weer met de tentamens. :/


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Dat dacht ik dus ook haha! Ik heb echt heel erg getwijfeld tussen de Vertaalacademie en European Studies, maar ik ben wel blij met de keuze tot zover. In welk leerjaar zit je? Ik ben pas dit jaar begonnen, dus ik begin volgende week weer met de tentamens. :/

    Dat hoor ik dus heel vaak. Ook mensen die bij mijn studie stoppen en dan ES gaan doen. Ik zit in jaar drie en ja, ik heb ook volgende week tentamens, nou ja gewoon één haha. Dit zijn mijn eerste tentamens van het jaar (had het eerste semester buitenlandse stage), maar wel leuk dat je het zo leuk vindt! (:


    Take risks and conquer your fears.