.. dat ik het vervelend vind dat hij met zijn ex appt?
Zucht. Ok, even kort uitgelegd:
Het is niet zo, dat ik het erg vind dat hij met zijn ex appt en gewoon met haar kletst, maar... In het begin vond ik het vervelend, omdat het me gewoon heel onzeker maakte. Hij stuurde haar berichtjes als 'never gonna let you down' enz. Dit waren songteksten, maar toch; waarom? Ik vroeg het hem, waarom hij het nodig vond om met haar te appen en hij zei dat hij het gewoon fijn vond om met haar te kunnen praten, omdat ze toch wel veel voor hem heeft betekende.
Prima. Maar bespreek dan geen persoonlijke dingen tussen óns.. Er is wat gebeurd en ik wilde dat zo min mogelijk mensen dat wisten, toch appte hij het zijn ex. En daarbij vind ik het vooral héél vervelend dat hij haar 's nachts appt.. En mij niet. IK ben toch zijn vriendinnetje? Dus elke keer als hij zo traag reageerde op mij, kwam dat omdat hij ook met haar appte? Dus als we 's avonds lekker op bed lagen te knuffelen en ik in slaap val, appt hij met haar?
Elke keer als ik hem vraag waarom en hem erop aanspreek dat ik dat vervelend vind en het mij onzeker maakt, reageert hij heel chagrijnig en negeert me dan. Hij heeft me al eens gezegd dat ik me er niet druk om moet maken, dat het niets betekend, maar.. ik vind het écht heel vervelend!
Niet zozeer dat hij met haar wilt kletsen, dat maakt me niet uit.. Maar waarom als hij bij mij is?
Zoals gisteren.. Gisteren was de dag dat we zes maand hadden. We hebben elkaar wat kleins gehaald en het niet gevierd oid, want ik ging mijn aquarium even schoonmaken en herininrichten enz. en hij was ondertussen huiswerk aan het maken op de bank. Ik kletste constant tegen hem, stelde hem vragen, maar hij zat op zijn mobiel en hoorde me, zoals heel vaak niet (praat best vaak tegen de muur bij hem..). Ik liet het maar, omdat hij bezig was met huiswerk. Later maakte ik een foto met zijn mobiel en stuurde die naar mezelf (zijn camera is beter), toen zag ik toevallig dat hij kort daarvoor zijn ex had geappt.. Ze 'zongen' een liedje. - Dat was op het moment dat ik tegen hem praatte en hij me dus niet hoorde én.. dat liedje zong hij daarna de hele tijd.
Toen brak ik weer even. Ik praatte dus gewoon weer tegen een muur omdat hij met zijn ex bezig was? Dat deed echt pijn hoor. Ik had hem gevraagd of hij me even snel wilde helpen om de laatste beetjes op te ruimen, een klein beetje werk, maar dan kon ik daarna lekker bij hem zitten. Alleen wilde ik dit niet meer. Ik was even super chagrijnig. Hij vroeg wat er was en toen heb ik hem voor de honderdste keer vertelt dat ik het vervelend vind dat hij zijn ex zoveel appt en doet.. En toen is hij chagrijnig/stil op de bank gaan zitten en eigenlijk was mijn avond toen verpest.
Ik voel me er écht rot over, maar dat dringt niet tot hem door. - In het begin appte ik wel 'ns met mijn ex, we zijn ook gewoon nog vrienden, maar mijn vriend reageerde daar elke keer best jaloers op. Ik merkte vaak dat hij dan onze gesprekken teruglas en vaak meekeek met wat ik deed. Dus toen heb ik eigenlijk het contact met mijn ex verbroken (we reageren nog wel 'ns op elkaars dingen op Facebook, maar meer niet..), want ik wilde niet dat mijn vriend zich daar druk om zou maken; hij is veel belangrijker voor me dan die simpele gesprekken met mijn ex!
En toch blijf hij het zelf wel doen.
Wat me nu dus echt dwars zit;
- hij app(te) midden in de nacht met haar;
- hij noemde me constant 'a girl', niet zijn vriendin of bij naam (ze spreekt engels, hij zei datie dit later op TS (soort Skype) wel had gezegd en dat ze heus wist datie een vriendin heeft);
- hij 'hoort' mij of 'ziet' mij niet, omdatie met haar appt..
Hij heeft een soort plank voor zijn kop soms, dan doe ik iets onder zijn neus, zeg ik hem iets oid en dan merktie het niet.
Goed, lang verhaal, het had misschien korter gekund, maar dit lucht op. Weet iemand wat ik moet doen?
Het is nou niet datie direct alle contact verbreken moet (al zou ik dat héél fijn vinden!) en ik wil het absoluut niet uitmaken, maar..
ik word hier zó onzeker van! En ik voel me er echt rot om. Ik wil niet zo'n vriendin worden die zijn mobiel doorspit en hem niet vertrouwt. Ik wil hem gewoon kunnen vertrouwen, maar dit kwetst me gewoon elke keer.
Wat vinden jullie ervan? Overdrijf ik? - Wat kan ik doen om hem het duidelijk te maken?
Bedankt! <3
You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.