• Niet dat ik de heren wil buiten sluiten, maar aangezien die niet ongesteld worden, weet ik niet of zij mijn vraag kunnen beantwoorden. Goed, nu ik tampons meer ga gebruiken, vroeg ik mij af hoe je enigszins je hand schoon kunt houden. Ik zal de details niet vertellen, maar hij is altijd vies. Thuis is dat niet erg, maar ik maak mij meer zorgen over als ik ergens anders naar de wc ga.

    Dus is mijn vraag is hoe doe jij dat?

    {Ik heb al een paar mogelijke oplossingen: Hand sanitizer, een flesje water of van die vochtige doekjes mee nemen en gebruiken. Maar ik vroeg mij af of er nog meer oplossingen zijn}


    Physics is awesome

    Virtuoso schreef:
    (...)Ik denk dat het toch slimmer is om dan grotere te pakken. Sowieso ken ik volgens mij niemand die mini's gebruikt, haha.
    Maar ik denk dat een klein beetje oncomfortabel voelen als je de iets wat grotere eruit haalt beter is dan elk uur naar de wc en dat je handen daarna vies zijn elke keer.
    Of je moet een tussen maat kopen van tampons.
    Of van die gekke tampons met vleugeltjes, weet ik veel wat er de laatste tijd allemaal is.


    Zoals ik net al zei, gebruik ik nu ook grotere (de variant normaal, die heeft drie druppels op de verpakking staan). Daarmee kan ik minstens twee uur doen en daarna is hij wel "vol".

    Een klein beetje oncomfortabel is zacht uit gedrukt.


    Physics is awesome

    Virtuoso schreef:
    (...)Ik denk dat het toch slimmer is om dan grotere te pakken. Sowieso ken ik volgens mij niemand die mini's gebruikt, haha.
    Maar ik denk dat een klein beetje oncomfortabel voelen als je de iets wat grotere eruit haalt beter is dan elk uur naar de wc en dat je handen daarna vies zijn elke keer.
    Of je moet een tussen maat kopen van tampons.
    Of van die gekke tampons met vleugeltjes, weet ik veel wat er de laatste tijd allemaal is.


    Haha, die gekke tampons met vleugeltjes zijn Flexia (of OB.Night, zoals ze de laatste naamsverandering hebben ondergaan). Werken heel goed, die zorgen ervoor dat er geen bloed langs de tampon kan druipen als je hem in hebt.

    Tussen mini's en normal zit qua tussenmaat light days. De overgang van mini's naar normal kan de eerste paar keer best wel pijnlijk zijn als je mini's gewend bent, maar met light days kun je wel daar vast aan wennen. Light days hebben de lengte van een normal en de breedte van een mini, zozegmaar.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    Je kunt trouwens ook om je handen schoon te houden en het inbrengen te vergemakkelijken zo'n tampon met inbrenghuls gebruiken? Zijn iets prijziger dan gewone tampons, maar je handen blijven er wel schoon van (zeker als je hem bij het uithalen gewoon met een wc-papiertje bij het touwtje vastpakt)
    Ow juist, deze dingen zijn super handig voor dit probleem idd


    I live for the applause, you will die for it.

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Zoals ik net al zei, gebruik ik nu ook grotere (de variant normaal, die heeft drie druppels op de verpakking staan). Daarmee kan ik minstens twee uur doen en daarna is hij wel "vol".

    Een klein beetje oncomfortabel is zacht uit gedrukt.
    Dat is wel heftig idd...


    I live for the applause, you will die for it.

    Tampons met inbrenghuls/applicator:

    OB procomfort normal met applicator, kosten €2,79 voor 16 stuks (dat is 17 cent per tampon)

    Kruidvat normal met applicator, kosten €1,99 voor 20 stuks (dat is 10 cent per tampon, kan op de lange termijn wel schelen haha).

    Tampax normal met applicator, kosten €3,75 voor 20 stuks (dat is 19 cent per tampon) maar je hebt er wel een anti-slip biologisch afbreekbare huls bij!!!! (boeit eigenlijk niet zoveel, het is duurder. punt.) Ze beschermen voor 8 uur volgens Tampax, maar ik heb zelf geen ervaring met het merk tampax of inbrenghulzen, dus dat zou je zelf uit moeten vogelen


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Meestel veeg ik mijn hand dan af met toiletpapier zodat erg geen zichtbaar bloed is en dan heeeeel goed met water en zeep. ^^


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Stevenson schreef:
    (...)

    Haha, die gekke tampons met vleugeltjes zijn Flexia (of OB.Night, zoals ze de laatste naamsverandering hebben ondergaan). Werken heel goed, die zorgen ervoor dat er geen bloed langs de tampon kan druipen als je hem in hebt.

    Tussen mini's en normal zit qua tussenmaat light days. De overgang van mini's naar normal kan de eerste paar keer best wel pijnlijk zijn als je mini's gewend bent, maar met light days kun je wel daar vast aan wennen. Light days hebben de lengte van een normal en de breedte van een mini, zozegmaar.


    Dat zou wel handig zijn dan.

    Dan twijfel ik nu toch wel, want die ik nu heb lijken op Normaal, maar zijn niet precies zo dik als normaal. Normaal is net iets dikker, ik heb een heel kijk en vergelijk onderzoek gehouden tussen de tampons die ik heb.

    Daarnaast zat de laatste keer de tampon wel goed qua opvangen en toen ik hem dus eruit wilde halen, deed het een klein beetje pijn. Maar toen ik hem terug duwde en het nog een keer probeerde voelde het wel beter. Ik voel me echt raar om dit zo te schrijven.


    Physics is awesome

    Stevenson schreef:
    Tampons met inbrenghuls/applicator:

    OB procomfort normal met applicator, kosten €2,79 voor 16 stuks (dat is 17 cent per tampon)

    Kruidvat normal met applicator, kosten €1,99 voor 20 stuks (dat is 10 cent per tampon, kan op de lange termijn wel schelen haha).

    Tampax normal met applicator, kosten €3,75 voor 20 stuks (dat is 19 cent per tampon) maar je hebt er wel een anti-slip biologisch afbreekbare huls bij!!!! (boeit eigenlijk niet zoveel, het is duurder. punt.) Ze beschermen voor 8 uur volgens Tampax, maar ik heb zelf geen ervaring met het merk tampax of inbrenghulzen, dus dat zou je zelf uit moeten vogelen


    Dan maar eens bij kruidvat kijken, nu gebruik ik OB dus ben ik geneigd om die te kopen. Maar die van Kruidvat zijn goedkoper en dan heb je er ook meer. Ik ga even kijken, dankjewel!


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dat zou wel handig zijn dan.

    Dan twijfel ik nu toch wel, want die ik nu heb lijken op Normaal, maar zijn niet precies zo dik als normaal. Normaal is net iets dikker, ik heb een heel kijk en vergelijk onderzoek gehouden tussen de tampons die ik heb.

    Daarnaast zat de laatste keer de tampon wel goed qua opvangen en toen ik hem dus eruit wilde halen, deed het een klein beetje pijn. Maar toen ik hem terug duwde en het nog een keer probeerde voelde het wel beter. Ik voel me echt raar om dit zo te schrijven.



    Ik had een keer dat ik ongesteld was en de tampon met geen mogelijkheid inkreeg. Ik zat op dat moment in het theater (naar Wicked, die was toen nog in Nederland) en ik moest hem er wel in krijgen. Dus ik had zo erg geduwd, ik voelde hem zitten, echt niet fijn, en toen ik hem na de voorstelling eruit haalde, deed dat ontzettend veel pijn en was ie echt helemaal krom! Dus kijk uit met inhouden als het pijn doet, als het niet gaat kun je beter een kleiner formaatje bij de hand houden want dat lukt dan meestal wel, en dan na een half uurtje ofzo naar het toilet gaan. Ik kan kromme tampons echt afraden als je het eruit moet halen


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dan maar eens bij kruidvat kijken, nu gebruik ik OB dus ben ik geneigd om die te kopen. Maar die van Kruidvat zijn goedkoper en dan heb je er ook meer. Ik ga even kijken, dankjewel!


    Prijsverschil is inderdaad relatief groot. Persoonlijk moet ik wel zeggen dat ik OB gewoon het beste merk vind. Voel ik mij merkelijk meer op mijn gemak mee dan vele huismerken.


    Le Beau n’est que la promesse du bonheur | Will you dance, dear Emma? | page 28

    Virtuoso schreef:
    (...)Dat is wel heftig idd...


    Ja, best wel. Waarschijnlijk niet zo heftig als Stevenson het had, maar het is toch wel behoorlijk wat bloed. Vandaar dat ik ook soms nog verbaasd ben dat ik niet veel last heb van buikpijn of hoofdpijn. Hoewel laatst vlak voordat ik ongesteld werd, had ik wel erge buikpijn, maar dat was gelukkig een keer. Want dat deed ook echt pijn, nu heb ik wel een lage pijngrens en dat weet ik, toch denk ik dat iemand anders het ook best pijnlijk had gevonden.


    Physics is awesome

    Stevenson schreef:
    (...)


    Ik had een keer dat ik ongesteld was en de tampon met geen mogelijkheid inkreeg. Ik zat op dat moment in het theater (naar Wicked, die was toen nog in Nederland) en ik moest hem er wel in krijgen. Dus ik had zo erg geduwd, ik voelde hem zitten, echt niet fijn, en toen ik hem na de voorstelling eruit haalde, deed dat ontzettend veel pijn en was ie echt helemaal krom! Dus kijk uit met inhouden als het pijn doet, als het niet gaat kun je beter een kleiner formaatje bij de hand houden want dat lukt dan meestal wel, en dan na een half uurtje ofzo naar het toilet gaan. Ik kan kromme tampons echt afraden als je het eruit moet halen



    Ik voel de pijn gewoon als ik het lees. :W

    Ik heb jammer genoeg niet echt tips voor je, want ik verdraag zelf eigenlijk geen tampons. Ik zou zeggen dat je je hand zo goed mogelijk proper maakt met toiletpapier en daarna meteen goed je handen wast.


    What would Emma do?

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dan maar eens bij kruidvat kijken, nu gebruik ik OB dus ben ik geneigd om die te kopen. Maar die van Kruidvat zijn goedkoper en dan heb je er ook meer. Ik ga even kijken, dankjewel!


    Haha, sorry voor de Kruidvatreclame ik werk daar dus ik kijk sneller op de kruidvat site dan op de site van de etos ofzo.

    Ik gebruik zelf ook alleen maar OB, maar dat komt omdat Flexia heel goed werkt en die variant niet bestaat bij andere merken. Ik sla altijd mijn tampons in als ik in Duitsland ben, daar heb ik er 56 normal flexia voor 3,50 ofzo. :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Stevenson schreef:
    (...)


    Ik had een keer dat ik ongesteld was en de tampon met geen mogelijkheid inkreeg. Ik zat op dat moment in het theater (naar Wicked, die was toen nog in Nederland) en ik moest hem er wel in krijgen. Dus ik had zo erg geduwd, ik voelde hem zitten, echt niet fijn, en toen ik hem na de voorstelling eruit haalde, deed dat ontzettend veel pijn en was ie echt helemaal krom! Dus kijk uit met inhouden als het pijn doet, als het niet gaat kun je beter een kleiner formaatje bij de hand houden want dat lukt dan meestal wel, en dan na een half uurtje ofzo naar het toilet gaan. Ik kan kromme tampons echt afraden als je het eruit moet halen



    Dat lijkt mij echt verschrikkelijk. Ik zou misschien wel zelfs even in paniek raken. Dus ik zal uitkijken met inhouden als het pijn doet. Die wat grotere tampon vond ik al niet fijn, laat staan een kromme tampon.

    Toch vind ik dat tampons best groot/dik kunnen worden en dat je dat er dan überhaupt eruit kan krijgen.


    Physics is awesome

    Stevenson schreef:
    (...)

    Haha, sorry voor de Kruidvatreclame ik werk daar dus ik kijk sneller op de kruidvat site dan op de site van de etos ofzo.

    Ik gebruik zelf ook alleen maar OB, maar dat komt omdat Flexia heel goed werkt en die variant niet bestaat bij andere merken. Ik sla altijd mijn tampons in als ik in Duitsland ben, daar heb ik er 56 normal flexia voor 3,50 ofzo. :')


    Geeft niks, bij de Kruidvat kan ik punten sparen en bij de etos niet.

    Waarom vind je flexia dan het fijnst? Handig, als je geld kan besparen op zoiets noodzakelijks als tampons dan is het logisch, vind ik.


    Physics is awesome