Beste mede-users!
Tot mijn grote blijheid kan ik aankondigen dat Planet Earth II er aan zit te komen. David Attenborough en BBC hebben eindelijk bevestigd dat er een vervolg komt op hun zeer bekende eerste serie. Dit is ondertussen 10 jaar na de eerste versie, die toen best wat stof deed opwaaien. Aangezien ik een grote fan ben van David Attenborough vond ik het wel leuk om er een mooi topic voor te maken.
Wie is David Attenborough?
David Attenborough is een zeer bekende Britse natuurdocumentairemaker. Hij is ook een van mijn idolen en de reden waarom ik zo van natuur houd. Hij staat ook bekend om het werk dat hij doet rondom 3D films en werkt vaak samen met musea. Ondertussen is hij al 89 jaar oud, maar hij werkt nog steeds mee aan allerlei verschillende soorten projecten. Enkele andere bekende projecten zijn Life en The Hunt.
Wat is Planet Earth?
Planet Earth is een zeer bekende documentaire die in 2006 is uitgekomen en voorzien was van de commentaar van David Attenborough. Ze bestond uit 11 verschillende afleveringen en vertoonde verschillende habitats in de wereld. Het was de duurste documentaire die door de BBC werd gemaakt op dat moment. Deze documentaire heeft ook een hele boel awards gekregen en wordt alom bekeken als een
Het tweede deel van de serie zal het thema van het eerste volgen. Waarom moeten jullie allemaal ook kijken?
Omdat dit gewoon echt een prachtige documentaire is. De eerste versie, tien jaar geleden was al prachtig en de meer recente werken van Attenborough zijn ook gewoon fantastisch. Hieronder vind je nog een filmpje uit de de meest recente serie van David Attenborough, genaamd The Hunt. Ik vind dit persoonlijk echt een prachtig klipje, omdat het goed duidelijk maakt hoe prachtig de documentaires zijn waaraan hij meewerkt. In The Hunt alleen zaten echt talloze dingen die nog nooit verfilmd waren geweest. Daarnaast ben ik gewoon heel erg onder de indruk van hoe mooi deze beelden zijn en hoe indrukwekkend een dier zoals een ijsbeer is. Ik vindt dat dat echt prachtig tot uiting komt.
planet earth
as you've never seen it before
Ik hoop dat enkelen van jullie misschien mijn obsessie (of enthousiasme, dat is ook al goed) delen! Ik ben benieuwd of er nog David Attenborough, planet earth of documentaire fans zijn! ^^
Groetjes,
Felicia / Diplodocus
[ bericht aangepast op 18 nov 2016 - 1:31 ]
What would Emma do?