• Of nou ja, dit helpt misschien niet per se met je writer's block, maar definitief wel met je "ik moet schrijven maar oh kijk, daar is een mooi glimmend iets wat mij kan afleiden dus laat ik daar eerst twee uur aan besteden, oh oeps, geen tijd meer om te schrijven" problemen. En het heet Writer's Block. :9~

    Dat is een erg passende naam, want het is een programma dat letterlijk alles op je computer blokkeert en je alleen een pagina toont om op te schrijven. Je kunt van tevoren zelf aangeven hoeveel woorden je moet typen tot je het programma uit mag, of een aantal minuten opgeven zodat hij gewoon aftelt tot de tijd is afgelopen. Je kunt er niet uit ontsnappen met escape of meer fancy toetsencombinaties, dus je wordt gedwongen om ook echt je vooraf ingestelde doel te halen, of je wilt of niet.



    Er zijn vast nog wel dappere schrijvers met een wilskracht van staal die dit soort hulpmiddelen nooit nodig hebben en ik bewonder dat zeer, maar voor mij werkt dat tegenwoordig gewoon niet meer. Writer's Block is voor mij dus echt een geweldige oplossing, want nu kán ik gewoon niet meer "even vijf minuten" kijken wat er op internet is gebeurd in de dertig seconden dat ik aan het schrijven was. Ik denk dat er wel meer mensen zullen zijn die met dat soort problemen zitten, dus ik wilde dit even met jullie delen.

    Wat doe jij om afleiding bij het schrijven te voorkomen? Of heb je nooit dit soort problemen (en ben jij dus een van die uitzonderingen op het stereotype beeld van de eenentwintigste-eeuwse jongvolwassene met de concentratie van een cavia, waar ik vol schaamte aan voldoe)? (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Omg, dat is echt handig. Even een mijn topics. Dan kan ik het later eens gebruiken c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    KyloRen schreef:
    Dit zou echt geweldig zijn... alleen heb ik te vaak google translate nodig omdat ik niet op het Nederlandse woord kan komen.


    Ik heb nog wel een woordenboek te leen. ^^

    [ bericht aangepast op 28 feb 2016 - 23:05 ]


    Physics is awesome

    Ik zou het handig hebben gevonden als ik nog wel op Youtube kon, want ik schrijf altijd met muziek en laat dan mijn playlist afspelen. Die zou ik dan niet meer hebben :c


    "Don't tell me the moon is shining; show me the glint of light on broken glass." -Anton Chekhov

    Avenir schreef:
    Ik zou het handig hebben gevonden als ik nog wel op Youtube kon, want ik schrijf altijd met muziek en laat dan mijn playlist afspelen. Die zou ik dan niet meer hebben :c


    Kan je daar je mobiel niet voor gebruiken?


    Physics is awesome

    Square schreef:
    (...)

    Je telefoon is nog wel een gevaarlijk ding, ja. Maar daar zijn ook wel apps voor! Forest bijvoorbeeld, waarbij je een aantal minuten aangeeft en als je in die tijd je telefoon niet gebruikt, plant je een boompje. Als je toch kattenvideo's kijkt, gaat de boom dood. Dat schuldgevoel is soms verrassend effectief. (krul)


    Laat je het weten als je het hebt uit geprobeerd. Morgen even downloaden, hoofdstukjes ik kom eraan!

    Dat is gaaf, zolang je hem niet zeg maar vermoord.


    Physics is awesome

    Avenir schreef:
    Ik zou het handig hebben gevonden als ik nog wel op Youtube kon, want ik schrijf altijd met muziek en laat dan mijn playlist afspelen. Die zou ik dan niet meer hebben :c


    Mijn muziek op iTunes blijft gewoon lopen als het programma bezig is! (: Ik denk dat het met YouTube dus ook wel zou moeten werken, al moet je dan wel zorgen dat je een afspeellijst hebt die lang genoeg blijft doorgaan, en je kunt ook niet even het schrijfprogramma wegklikken om reclames over te slaan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Mijn muziek op iTunes blijft gewoon lopen als het programma bezig is! (: Ik denk dat het met YouTube dus ook wel zou moeten werken, al moet je dan wel zorgen dat je een afspeellijst hebt die lang genoeg blijft doorgaan, en je kunt ook niet even het schrijfprogramma wegklikken om reclames over te slaan.


    Dat zou wel naar zijn, sommige reclames op youtube kunnen lander duren dan vijf minuten.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dat zou wel naar zijn, sommige reclames op youtube kunnen lander duren dan vijf minuten.


    Ja, klopt, dat is niet echt ideaal. :x Dan kun je misschien beter radio luisteren of iets op Spotify of 8tracks, of zo. iTunes werkt voor mij dus goed (en kan ik zelfs nog bedienen met de pauze en skip knoppen op mijn toetsenbord), maar ik snap dat niet iedereen dat gebruikt. Muziek luisteren via een telefoon of iets dergelijks zou ook nog een oplossing kunnen zijn, want dan kun je dat ding nog gewoon bedienen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dit is echt geweldig. De pest is dat ik het internet nodig heb voor dat verslag.


    No growth of the heart is ever a waste

    Vandaag die app gedownload voor de telefoon. Nu kan ik mijn eigen bos gaan maken.


    Physics is awesome

    Woh, gaaf.


    Pretty is just a pretty word.

    Wauww wat enorm handig!


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Super handig. Dit ga ik onthouden.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Net het programma gedownload en kreeg meteen het beginscherm. En ik had echt zoiets van, nee niet nu.

    @Square

    Heb jij ook dat je geen icoon op je bureaublad krijgt als je het hebt gedownload? Ik kan het wel vinden bij downloads, maar een icoon op mijn bureaublad leek mij toch handiger.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    Net het programma gedownload en kreeg meteen het beginscherm. En ik had echt zoiets van, nee niet nu.

    @Square

    Heb jij ook dat je geen icoon op je bureaublad krijgt als je het hebt gedownload? Ik kan het wel vinden bij downloads, maar een icoon op mijn bureaublad leek mij toch handiger.


    Ik heb wel gewoon een snelkoppeling op mijn bureaublad. ^^ Als je die niet automatisch hebt, kun je dat ook gewoon zelf aanmaken, als het goed is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan