• Of nou ja, dit helpt misschien niet per se met je writer's block, maar definitief wel met je "ik moet schrijven maar oh kijk, daar is een mooi glimmend iets wat mij kan afleiden dus laat ik daar eerst twee uur aan besteden, oh oeps, geen tijd meer om te schrijven" problemen. En het heet Writer's Block. :9~

    Dat is een erg passende naam, want het is een programma dat letterlijk alles op je computer blokkeert en je alleen een pagina toont om op te schrijven. Je kunt van tevoren zelf aangeven hoeveel woorden je moet typen tot je het programma uit mag, of een aantal minuten opgeven zodat hij gewoon aftelt tot de tijd is afgelopen. Je kunt er niet uit ontsnappen met escape of meer fancy toetsencombinaties, dus je wordt gedwongen om ook echt je vooraf ingestelde doel te halen, of je wilt of niet.



    Er zijn vast nog wel dappere schrijvers met een wilskracht van staal die dit soort hulpmiddelen nooit nodig hebben en ik bewonder dat zeer, maar voor mij werkt dat tegenwoordig gewoon niet meer. Writer's Block is voor mij dus echt een geweldige oplossing, want nu kán ik gewoon niet meer "even vijf minuten" kijken wat er op internet is gebeurd in de dertig seconden dat ik aan het schrijven was. Ik denk dat er wel meer mensen zullen zijn die met dat soort problemen zitten, dus ik wilde dit even met jullie delen.

    Wat doe jij om afleiding bij het schrijven te voorkomen? Of heb je nooit dit soort problemen (en ben jij dus een van die uitzonderingen op het stereotype beeld van de eenentwintigste-eeuwse jongvolwassene met de concentratie van een cavia, waar ik vol schaamte aan voldoe)? (nerd)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Whao, dat is super handig voor mensen! Oke, dat klonk raar, haha, maar nee, dat is inderdaad wel fijn als hij álles blokkeert behalve je document.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Echt iets voor mij, achter de laptop heb ik haast geen concentratievermogen.

    Hoewel ik mezelf ook nog wel mijn laptop zie uitzetten en aanzetten om uit dat programma te komen.


    Physics is awesome

    Dit is echt superhandig voor als ik een verslag ofzo moet maken.

    zoals een presentatie over The Wizard Of Oz die ik morgen moet houden en allang af had kunnen hebben als ik niet fancy oscarspelletjes zat te doen


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Nou, dat gaat nog handig zijn als ik straks 6000 woorden mag schrijven over dooie Grieken.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Mijzelf kennende zou ik nog snel even op mijn mobiel kijken naar het nieuws in mijn omgeving kattenvideo's.

    Dan zou ik freaken omdat ik de nut van dit programma ben vergeten en dan zou ik de batterij er uit trekken.


    Heaven is a place that we all have

    Helaas heb ik ook een mobiel en tv en radio en nog veel meer.:p


    You were born original, don't die as a copy.

    Dit zou echt geweldig zijn... alleen heb ik te vaak google translate nodig omdat ik niet op het Nederlandse woord kan komen.

    Oh, wat een redding is dit! Ik ga het morgen uitproberen! Als ik daarna niet ga zeuren dat ik niks meer kan doen als ik echt niet vooruit kom xp


    16 - 09 - '17

    Trouwens, dit is heel erg praktisch voor in de toetsweek.

    Al is de lay out voor mij in m'n samenvattingen heel erg belangrijk en word ik gek als de lay out niet hetzelfde is als bij vorige samenvattingen D: Het ziet er naar uit dat je dat met het programma niet kunt. Eigenlijk zou je met dat programma wel Word moeten kunnen openen ofzo. Dat alleen dat toegestaan wordt, en dat je verder niks kunt doen.

    Al is het samenvatten wel belangrijker dan de lay out, tho. En aangezien mijn toetsweek lekker midden in een gewone schoolweek met allemaal verslagen begint en ik het tot die tijd sowieso heel druk heb, fijn. Dan kan ik niet tussendoor op Quizlet zitten (wat ik nu wel doe dus, oeps)

    Of het je echt inspiratie geeft bij een writersblock, betwijfel ik. Maar het is wel mega praktisch en heel erg bedankt voor het delen van deze site.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Kelmeckis schreef:
    Echt iets voor mij, achter de laptop heb ik haast geen concentratievermogen.

    Hoewel ik mezelf ook nog wel mijn laptop zie uitzetten en aanzetten om uit dat programma te komen.


    Ik heb geen idee of dat werkt, eigenlijk. Dat vraag ik me al een tijdje af, maar ik heb het nog niet geprobeerd. :'D



    LittIe schreef:
    Mijzelf kennende zou ik nog snel even op mijn mobiel kijken naar het nieuws in mijn omgeving kattenvideo's.

    Dan zou ik freaken omdat ik de nut van dit programma ben vergeten en dan zou ik de batterij er uit trekken.


    Je telefoon is nog wel een gevaarlijk ding, ja. Maar daar zijn ook wel apps voor! Forest bijvoorbeeld, waarbij je een aantal minuten aangeeft en als je in die tijd je telefoon niet gebruikt, plant je een boompje. Als je toch kattenvideo's kijkt, gaat de boom dood. Dat schuldgevoel is soms verrassend effectief. (krul)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    SPECS schreef:
    Helaas heb ik ook een mobiel en tv en radio en nog veel meer.:p


    Haha, ga dan in een kamer zitten zonder tv, of zet hem in ieder geval uit en verstop de afstandsbediening. :Y) De radio kan best als achtergrondgeluid dienen, op zich, zolang je maar niet meer of de lyrics van de muziek nadenkt dat over je eigen tekst. Voor je telefoon zijn er apps zoals die die ik hierboven noemde, Forest.



    KyloRen schreef:
    Dit zou echt geweldig zijn... alleen heb ik te vaak google translate nodig omdat ik niet op het Nederlandse woord kan komen.


    Oh, dat is een probleem dat ik herken. Dat is wel een duidelijk nadeel, inderdaad. :'D Ik heb mezelf inmiddels aangeleerd om het Engels woord tussen haakjes te zetten en gewoon verder te typen, zodat ik later het juiste kan opzoeken als ik de tekst edit. Of, als je echt graag woorden meteen hebt, kun je altijd nog je telefoon daarvoor gebruiken, mits je van andere websites of apps weg kunt blijven. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Je telefoon is nog wel een gevaarlijk ding, ja. Maar daar zijn ook wel apps voor! Forest bijvoorbeeld, waarbij je een aantal minuten aangeeft en als je in die tijd je telefoon niet gebruikt, plant je een boompje. Als je toch kattenvideo's kijkt, gaat de boom dood. Dat schuldgevoel is soms verrassend effectief. (krul)


    Forest is een super app! Ik gebruik hem tijdens het studeren, mwhehe. Soms is de drang naar kattenvideo's echt groot, ja D:


    Heaven is a place that we all have

    Stevenson schreef:
    Trouwens, dit is heel erg praktisch voor in de toetsweek.

    Al is de lay out voor mij in m'n samenvattingen heel erg belangrijk en word ik gek als de lay out niet hetzelfde is als bij vorige samenvattingen D: Het ziet er naar uit dat je dat met het programma niet kunt. Eigenlijk zou je met dat programma wel Word moeten kunnen openen ofzo. Dat alleen dat toegestaan wordt, en dat je verder niks kunt doen.

    Al is het samenvatten wel belangrijker dan de lay out, tho. En aangezien mijn toetsweek lekker midden in een gewone schoolweek met allemaal verslagen begint en ik het tot die tijd sowieso heel druk heb, fijn. Dan kan ik niet tussendoor op Quizlet zitten (wat ik nu wel doe dus, oeps)

    Of het je echt inspiratie geeft bij een writersblock, betwijfel ik. Maar het is wel mega praktisch en heel erg bedankt voor het delen van deze site.


    Het is helaas wel een heel simpele tekstverwerker, ja. Het heeft totaal geen opmaakfuncties, zoals in Word, wat enerzijds natuurlijk handig is omdat je ook daardoor niet kunt worden afgeleid, maar anderzijds ook een beetje vervelend omdat bijvoorbeeld zelfs gekrulde aanhalingstekens (deze [ “...” ] in plaats van deze [ "..." ] ) als blokjes met vraagtekens worden weergeven. Dat is dus wel even iets om voor uit te kijken.

    Ik denk inderdaad niet dat het echt inspiratie zal geven, haha. Maar soms is de enige weg uit een writer's block jezelf gewoon dwingen om tóch aan de slag te gaan, zelfs al heb je geen zin of heb je het gevoel dat er niets uit zal komen, en wat dat betreft is dit wel erg effectief. ^^
    En ik denk dat de maker de naam gewoon erg leuk vond omdat het een woordspeling is. Het blokkeert schrijvers van andere dingen op hun computer. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Omg, dit is fantastisch *-* Nu raak ik niet meer afgeleid als ik voor school weer eens wat moet gaan doen! Ik raak namelijk supersnel afgeleid haha.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Oh, ik had al Cold Turkey, maar dit is nog geweldiger. Ik ga het meteen downloaden. Bedankt Inge!


    Deep inside, I've never felt alive