• [ bericht aangepast op 27 dec 2021 - 18:35 ]

    Nou het is altijd het proberen waard om toegevoegde suikers te vermijden maar dat is nog een hele klus, tegenwoordig stoppen ze nog suikers in je blokje tomatensaus. Het hangt er vanaf of je het waard vind om suiker te laten staan zodat je rust hebt met jezelf. Ik zeg niet dat het DE oplossing is, maar het is te proberen. Desnoods smokkel je vrijdag avond wat en dan kun je het weekend ontsuikeren.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Nou het is altijd het proberen waard om toegevoegde suikers te vermijden maar dat is nog een hele klus, tegenwoordig stoppen ze nog suikers in je blokje tomatensaus. Het hangt er vanaf of je het waard vind om suiker te laten staan zodat je rust hebt met jezelf. Ik zeg niet dat het DE oplossing is, maar het is te proberen. Desnoods smokkel je vrijdag avond wat en dan kun je het weekend ontsuikeren.(:


    Dat gaat dan heel wat worden aangezien ik een lichte verslaving aan Coca-cola heb:Y)

    Wolfram schreef:
    (...)

    Dat gaat dan heel wat worden aangezien ik een lichte verslaving aan Coca-cola heb:Y)


    Been there, got rid of that.:Y) het is lastig maar zeker te doen.(:


    You were born original, don't die as a copy.

    Suikers weglaten en naar muziek luisteren die je rustig maakt. En af en toe moet je druk zijn anders gaat het fout, ik weet wat dat is xD. De chaos wordt alleen maar erger


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Slaap je voldoende/op tijd?
    Eet je regelmatig?
    Heb je veel last van stress? (kan ook door andere dingen komen dan alleen school/prestatiedruk)

    Kan allemaal meespelen met dat je sneller overprikkelt raakt in een volle klas en dan dus druk wordt.
    Want je zegt dat je medicatie wel goed werkt, maar moet dat er ook niet voor zorgen dat je de prikkels in de klas beter van je kan afsluiten?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Pak iets om aan te zitten of om mee te spelen zoals een pen of wat anders. En werk aan je ademhaling: adem zoveel mogelijk door de neus ipv de mond, ook wanneer je praat. Dit is een soort spel om jezelf uit te dagen bewuster na te denken over wat je zegt en doet. Je zal zien dat het je in eerste instantie dwingt rustiger te zijn. Bij mij werkt het!


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik moest ook medicijnen maar ik heb ze niet genomen
    want ik kreeg er echt altijd barstende koppijn van :')
    Misschien een persoon die je waarschuwt als je te druk wordt?


    ~Born Tiger, Not Gonna Live Like a Dog~ Fame, Flash, Light. GIVE IT TO ME!

    Ik heb zelf ook ADHD en ik denk dat het soms kan werken je "af te reageren op iets". Niet wat betreft woede, maar wat betreft je aandacht en bezigheid. Ergens mee bezig zijn, of je nou je complete aandacht erop richt of ondertussen ook op iets anders let. Misschien een stressbal of iets dergelijks?


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Flowey schreef:
    Ik heb zelf ook ADHD en ik denk dat het soms kan werken je "af te reageren op iets". Niet wat betreft woede, maar wat betreft je aandacht en bezigheid. Ergens mee bezig zijn, of je nou je complete aandacht erop richt of ondertussen ook op iets anders let. Misschien een stressbal of iets dergelijks?


    Dat zou ik kunnen bespreken met mijn docent want er zijn meerdere leerlingen die dat hebben gekregen.

    Oh, trouwens, ken je de tangle?
    Die kan soms ook heel helpend zijn! En ook best leuk, hehe

    http://www.leerhulpmiddelen.com/c-2493394/tangles/

    [ bericht aangepast op 26 feb 2016 - 20:49 ]


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Je neemt je medicijnen toch? Dat moet toch al voldoende zijn?
    (Btw als je er pas net mee bent gestart dan werken ze nog niet goed genoeg, vaak wordt je dsn uiteindekijk aan een grotere dosis gezet.)


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Je neemt je medicijnen toch? Dat moet toch al voldoende zijn?
    (Btw als je er pas net mee bent gestart dan werken ze nog niet goed genoeg, vaak wordt je dsn uiteindekijk aan een grotere dosis gezet.)


    Ik heb al 2 jaar lang mijn medicijnen, voor mijn Autisme en ADHD.

    Wolfram schreef:
    (...)

    Ik heb al 2 jaar lang mijn medicijnen, voor mijn Autisme en ADHD.


    Maar ze werken nog niet? Dan moet je een sterkere dosis hebben denk ik..


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    (...)

    Maar ze werken nog niet? Dan moet je een sterkere dosis hebben denk ik..


    Ik denk dat je dat beter aan een arts kan vragen...
    Kan maar zo zijn dat de dosis juist te sterk is.


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Hooverphonic schreef:
    (...)

    Ik denk dat je dat beter aan een arts kan vragen...
    Kan maar zo zijn dat de dosis juist te sterk is.

    ^Jup, dat is ook een mogelijkheid. Er schijnen vandaag de dag veel kinderartsen/psychiaters te zijn die te hoge doseringen aanraden, al weet ik natuurlijk niet hoe het bij de topicstarter is gegaan.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…