Diplodocus schreef:
Haha, het is eigenlijk een beetje als bij honden. Je hebt een soort, dat waarschijnlijk een wolf was of zo en nu heb je enorm veel verschillende vormen, waarbij velen al niet meer op een natuurlijke manier kunnen voortplanten. Zoals een chihuahua en een deense dog bijvoorbeeld. Verschillende soorten kunnen niet meer met elkaar paren op normale wijze, dus je kan al beginnen discussieren. :d In principe is het eigenlijk een soort die heel geleidelijk een beetje verandert. Na een tijdje is het een andere soort omdat ze zo veel zijn veranderd.
Hoe zie jij het vanuit je geloof eigenlijk dat bepaalde soorten zo hard op elkaar lijken? ^^
Ik zie een wolf en een Deense dog beide als hondachtigen haha, dus ik vind dat geen ander soort. Ik geloof dan ook prima dat honden (of diersoorten) zich naar hun leefomstandigheden kunnen aanpassen, maar dat ze op een gegeven moment (bijvoorbeeld!) in een kat of in een olifant zouden gaan veranderen dat is voor mij nog too much.
Dus vanuit mijn geloof zie ik het zo dat God één hondenras of meerdere heeft geschapen en dat binnen een diersoort wel variatie is (eigenlijk net als bij de mens), maar ik geloof niet dat het ene diersoort een ander diersoort wordt. (:
[ bericht aangepast op 23 feb 2016 - 15:24 ]
Every villain is a hero in his own mind.