• Stichting opkikker verzorgt opkikkerdagen voor chronisch/langdurig zieke kinderen en hun familie. Soms specifiek voor 1 gezin, maar ook regelmatig voor een heleboel gezinnen tegelijk, mega opkikkerdagen . Die vinden altijd plaats in Zeewolde, maar vandaag was het voor het eerst in het Zeeuwse Middelburg en ik was erbij.
    Sinds ong 2,5 jaar heb ik een pleegzusje met het syndroom van Down en nog wat andere aandoeningen, daarom waren wij hier voor opgegeven.
    Doel van deze dagen is om ook eens de familie een leuke dag te geven, omdat het meestal toch vaak draait rond het zieke kind.
    Ik had er heel veel zin in en alhoewel ik eigenlijk ziek ben (lees koorts, hoesten, snotterig en rugpijn) ben ik gewoon meegegaan en het was ontzettend leuk. We werden gelijk heel leuk onthaald met een rode loper en mensen die voor ons gingen klappen enzo. We kregen twee hele leuke vrijwilligers die alles regelden en heel veel voor ons deden (het was zo raar omdat wij gewend zijn een rolstoel te duwen, gewend zijn eten te halen voor haar en mijn broer die ook een rolstoel gebruikt).
    Alhoewel de activiteiten vooral gericht waren op wat jongere kinderen heb ik wel een hele leuke dag gehad en ondanks mijn ziek zijn erg genoten (alleen had niks smaak waardoor ik niet kon genieten van al het lekkere eten).
    We hebben een fotoshoot gehad in de abdij van Middelburg, een uil geaaid, cupcakes versierd, houten dingetjes geschilderd, met een paardentram gegaan en ik ben zelfs nog met een tank meegereden. Toen we weggingen werden we weer superleuk uitgezwaaid en mijn zusje ging iedereen een high-five geven.
    Ik kan niet wachten op de foto's en fimpjes!

    Om dit topic nog nuttig te maken.
    Heeft iemand van jullie ook wel eens zo'n megaopkikkerdag meegemaakt?
    Hebben jullie vandaag nog iets leuks gedaan?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Geen opkikkerdag, maar wel zoiets. Toen mijn broertje nog op de basisschool zat (hij zat op een speciale basisschool, dus alle kinderen hadden een beperking) werd er eens per jaar ook zo'n dag georganiseerd, dan werd er een dierentuin afgehuurd en kon je dezelfde soort activiteiten doen als bij die opkikkerdag. De hele familie mocht dan meekomen. Was altijd superleuk! Vooral leuk om te zien hoe erg alle kinderen er van genieten (:


    Han såg ut så som drömmar känns som.

    Ik heb er wel al van gehoord, ze doen echt top werk!*O*


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Klinkt echt als een geweldig initatief. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.