Kelmeckis schreef:
(...)
Er had ook veel kunnen gebeuren met de voorouders van Sirius, bijvoorbeeld drakenpest of iemand die hen gewoon niet zo mocht en hen vermoordde. Ik vind het wel jammer dat alleen jongens de bloedlijn qua naam in stand houden, maar goed.
Er bestaat zoiets als adoptie en als het kind dan de naam van een van de adoptieouders krijgt, kan een mannelijk en homo zijnde Black toch nog de familie lijn voorzetten. Ervan uitgaande dat het een dreuzel is, aangezien ik niet weet of je ook in de tovenaarswereld kan adopteren. Rowling kennende zou het wel mogelijk moeten zijn, aangezien ze volgens mij vrij ruimdenkend is.
Dat hoeft niet hoor.
Ik wil je trouwens niet telkens tegenspreken, hoor, ik probeer gewoon een gezonde discussie te houden. ^^
Mijn zus is nu zwanger en wil eigenlijk het kind de naam van haar vriend niet geven. Ze weet dan niet het geslacht, maar ze vind de naam van haar vriend heel lelijk (Kleppe) en onze naam is tweedelig en lang. Daarbij zijn wij ook nogal met de paplepel erin gegoten dat we er trots op moeten zijn, dus daarom wil ze haar kindje (jongen of meisje) eigenlijk onze achternaam geven. (Zou best hilarisch zijn als het een jongen wordt, want mijn broer is eigenlijk de enige die onze lijn van de naam tot in de generatie van mijn opa en zijn broers kan laten doorgaan, anders.)
Deep inside, I've never felt alive