• Dit las ik op facebook, wel in het Engels. Aan de ene kant klopt het, er zal nooit meer iemand met de achternaam Black op Zweinstein zitten en aan de andere kant klopt het niet, want de Black familie lijn gaat door via de vrouwelijke leden. Dus eigenlijk zitten er wel Black's op Zweinstein alleen heten ze geen Black van hun achternaam.


    {Onder de spoiler staat de foto/post die ik op facebook zag}

    Wat vinden jullie?


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Hetzelfde geldt voor Andromeda, alleen hoeft zij niet te scheiden en heeft ze ook een leeftijd bereikt waarvan ik denk, kan ze nog wel een kind krijgen?

    Daarnaast hoeft Andromeda niet te scheiden, vanwege de dood van Ted. Wat ik trouwens wel jammer vind, aangezien Teddy nog een familielid is verloren tijdens de Tweede Toveroorlog.


    Maar dan heeft ze alsnog Ted's achternaam. Dus dat maakt het wel wat lastiger. Nog een puntje, ik lees net op de Harry Potter wiki dat er ook een Marius Black was die een squid blijkt te zijn. Wellicht dat hij getrouwd is en zonen heeft gekregen die de naam hebben voortgezet en er uiteindelijk toch een tovenaar of heks uit voorkomt?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Volgens mij was Peter enigstkind. Maar neven of nichten kan hij natuurlijk wel hebben gehad


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Ja, vandaar dat Ginny ook een Black is en tot mijn verbazing Harry dan weer niet. Tenminste dat stond op de wiki bij de Black familie, maar hoe kan James dan een volbloed zijn geweest, als hij dat was?

    De Potters hebben ook een vrouwelijke Black, Dorea. Is getrouwd met Charlus Potter. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    SPECS schreef:
    (...)

    Ik vind een echte Black inderdaad gewoon iemand die achternaam Black heeft meegekregen. Zo werken achternamen nou eenmaal.


    Oké, dat begrijp ik. Maar dan zou er ooit weer een Black op Zweinstein kunnen zitten als er snullen voorkwamen of mannelijk lid dat met een dreuzel trouwde in de familie. Want dan kan de naam zijn door gegeven van vader op zoon.


    Physics is awesome

    Shego schreef:
    (...)
    De Potters hebben ook een vrouwelijke Black, Dorea. Is getrouwd met Charlus Potter. ^^


    Volgens de wiki is dat niet waar, maar even goed zullen Lily, James en Albus ook onderdeel van de Black familie zijn dankzij Ginny.

    Iets waar ik wel verbaasd over was, want ik dacht dus ook dat de grootvader van Harry wel met een Black moest zijn getrouwd, hoe anders kan James een volbloed zijn?

    Edit: Volgens de wiki is ze wel getrouwd met Charlus Potter, maar niet verwant aan Harry. Dus dan moet ze met een oudoom van Harry zijn getrouwd en dus niet met zijn grootvader.

    [ bericht aangepast op 7 feb 2016 - 17:40 ]


    Physics is awesome

    Sempre schreef:
    (...)

    Maar dan heeft ze alsnog Ted's achternaam. Dus dat maakt het wel wat lastiger. Nog een puntje, ik lees net op de Harry Potter wiki dat er ook een Marius Black was die een squid blijkt te zijn. Wellicht dat hij getrouwd is en zonen heeft gekregen die de naam hebben voortgezet en er uiteindelijk toch een tovenaar of heks uit voorkomt?


    Zoiets opperde ik net ook toen iemand zei dat de Black familie qua naam waarschijnlijk wel is voorgezet, misschien alleen niet in de tovenaarswereld.

    Dat zou goed mogelijk zijn, ook meteen van zonen,als er dan een dood gaat net zoals Sirius dan kan de andere nog zonen of dochters verwekken, maar dan moet hij als squib/snul wel de magische kracht door kunnen geven.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Volgens de wiki is dat niet waar, maar even goed zullen Lily, James en Albus ook onderdeel van de Black familie zijn dankzij Ginny.

    Iets waar ik wel verbaasd over was, want ik dacht dus ook dat de grootvader van Harry wel met een Black moest zijn getrouwd, hoe anders kan James een volbloed zijn?

    Het kan best. Je hebt namelijk nog een heleboel volbloed families. Die zijn alleen allemaal opgerold tussen vanaf 1981, omdat veel van hen bij Voldemort waren aangesloten. Maar de vader van James kan evengoed getrouwd zijn met een Abott (Bonkel), Dumbledore, Fudge, McLaggen en andere bekende die "goed" waren. En veel slakkers van de nieuwe generatie waren ook allemaal volbloed en niet perse slecht gedefinieerd.


    Deep inside, I've never felt alive

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Oké, dat begrijp ik. Maar dan zou er ooit weer een Black op Zweinstein kunnen zitten als er snullen voorkwamen of mannelijk lid dat met een dreuzel trouwde in de familie. Want dan kan de naam zijn door gegeven van vader op zoon.


    Dat zou inderdaad kunnen, ik was research aan het doen en kwam dit tegen: http://harrypotter.wikia.com/wiki/Marius_Black
    Echter, magie slaat vaak een paar generaties over, dus dat zou best even kunnen duren:

    "Muggle-borns inherit magic from a distant ancestor; they are descended from Squibs who have married Muggles and whose families had lost the knowledge of their wizarding legacy. The magic resurfaces unexpectedly many generations later."


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik vond dit nog bij Marius Black:

    Family information
    Family members
    Cygnus Black II (father)
    Violetta Bulstrode (mother)
    Pollux Black (brother)
    Irma Crabbe (sister-in-law)
    Walburga Black (niece)
    Alphard Black (nephew)
    Cygnus Black III (nephew)
    Cassiopeia Black (sister)
    Dorea Black (sister)
    Charlus Potter (brother-in-law)
    Charlus and Dorea's son (nephew)
    Phineas Nigellus Black (grandfather)
    Ursula Flint (grandmother)
    Black family


    You were born original, don't die as a copy.

    Shego schreef:
    (...)
    Het kan best. Je hebt namelijk nog een heleboel volbloed families. Die zijn alleen allemaal opgerold tussen vanaf 1981, omdat veel van hen bij Voldemort waren aangesloten. Maar de vader van James kan evengoed getrouwd zijn met een Abott (Bonkel), Dumbledore, Fudge, McLaggen en andere bekende die "goed" waren. En veel slakkers van de nieuwe generatie waren ook allemaal volbloed en niet perse slecht gedefinieerd.


    Nooit geweten dat er zoveel volbloed families waren, ik dacht altijd dat er maar een paar waren. Mede doordat Sirius zei dat ze allemaal met elkaar waren verbonden (net zoals de Europese koningshuizen).

    Nieuwe generatie slakkers? Van in de tijd dat Lily Potter (Evans) een slakker was, bedoel je?


    Physics is awesome

    SPECS schreef:
    (...)

    Dat zou inderdaad kunnen, ik was research aan het doen en kwam dit tegen: http://harrypotter.wikia.com/wiki/Marius_Black
    Echter, magie slaat vaak een paar generaties over, dus dat zou best even kunnen duren:

    "Muggle-borns inherit magic from a distant ancestor; they are descended from Squibs who have married Muggles and whose families had lost the knowledge of their wizarding legacy. The magic resurfaces unexpectedly many generations later."


    Dat kan nog wel even duren, ja. Misschien als Lily's (Lily Luna Potter) kleinkinderen op school zitten?


    Maar als Harry niet verwant is aan de Black familie door Dorea, dan moet hij nog een een neef hebben met de achternaam Potter.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Nooit geweten dat er zoveel volbloed families waren, ik dacht altijd dat er maar een paar waren. Mede doordat Sirius zei dat ze allemaal met elkaar waren verbonden (net zoals de Europese koningshuizen).

    Nieuwe generatie slakkers? Van in de tijd dat Lily Potter (Evans) een slakker was, bedoel je?

    Nieuwe generatie alsin: toen Slakhoorn weer terugkwam op Zweinstein, dus van Harry's generatie.


    Deep inside, I've never felt alive

    Shego schreef:
    (...)
    Nieuwe generatie alsin: toen Slakhoorn weer terugkwam op Zweinstein, dus van Harry's generatie.


    Maar slakkers zijn niet allemaal volbloed. Dat bedoelde je niet. Inderdaad, een volbloed hoeft niet per se slecht te zijn. Kijk naar Sirius en Regulus, allebei volbloed en toch niet echt slecht.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Dat kan nog wel even duren, ja. Misschien als Lily's (Lily Luna Potter) kleinkinderen op school zitten?


    Maar als Harry niet verwant is aan de Black familie door Dorea, dan moet hij nog een een neef hebben met de achternaam Potter.


    Ja en dan moet er nog van alles in het lot goed gaan. Ik bedoel, auto ongelukken, vliegtuigcrashes, kanker, onvruchtbaarheid....en dan moeten er ook nog jongens geboren worden om de bloedlijn in stand te houden en die jongens moeten dan niet gay zijn.(': Niks tegen homo's to.


    You were born original, don't die as a copy.

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Maar slakkers zijn niet allemaal volbloed. Dat bedoelde je niet. Inderdaad, een volbloed hoeft niet per se slecht te zijn. Kijk naar Sirius en Regulus, allebei volbloed en toch niet echt slecht.

    Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat veel slakkers dat waren. Het wordt ook in het boek gezegd dat Hermelien het als enige over haar dreuzelouders heeft en de rest heeft het altijd over magische ouder(s). Daarom: veel kansen van verschillende volbloed families. En het kan ook nog de andere kant op, dat James moeder misschien een Lestrange of een Noot was en dat ze tegen haar familie (aangenomen dat James ouders tegen Voldemort waren). Maar men weet ook vrij weinig van Charlus en James ouders, dus men weet niet wat in de Potter familie speelde rond die tijd. Ze stammen af van de Prewetts en die waren ook weer een volbloed familie. Kan evengoed zijn dat James moeder een buitenlandse was. Idunno.


    Deep inside, I've never felt alive