• Dit las ik op facebook, wel in het Engels. Aan de ene kant klopt het, er zal nooit meer iemand met de achternaam Black op Zweinstein zitten en aan de andere kant klopt het niet, want de Black familie lijn gaat door via de vrouwelijke leden. Dus eigenlijk zitten er wel Black's op Zweinstein alleen heten ze geen Black van hun achternaam.


    {Onder de spoiler staat de foto/post die ik op facebook zag}

    Wat vinden jullie?


    Physics is awesome

    Dat is het hele punt, dat hun achternaam geen Black is want anders is Teddy Lupin ook een Black vanwege Tonks want Tonks is de nicht van Sirius en zo kun je nog wel even doorgaan. De enige mogelijkheid die we hebben is dat Sirius in een dronken bui ergens een kind heeft verwerkt bij een muggle vrouw.(": Alleen dan zou ze wss nog geen Black heten omdat de meeste one night stand kinderen niet de naam van hun vader krijgen.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Dat is wel fascinerend (en licht hartverscheurend) om over na te denken, ja. De Lupin heeft ook wat Black bloed in hem. Dat klinkt wel extreem als iets wat hint naar Wolfstar als je het op die manier verwoordt, terwijl dat juist niet het geval is, haha. :'D

    Ik vraag me nu wel af of er nog Pettigrews over zijn. Ik denk niet dat Peter kinderen had, maar hij zou best een broer of zus gehad kunnen hebben, of neven of nichten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Dat is wel fascinerend (en licht hartverscheurend) om over na te denken, ja. De Lupin heeft ook wat Black bloed in hem. Dat klinkt wel extreem als iets wat hint naar Wolfstar als je het op die manier verwoordt, terwijl dat juist niet het geval is, haha. :'D

    Ik vraag me nu wel af of er nog Pettigrews over zijn. Ik denk niet dat Peter kinderen had, maar hij zou best een broer of zus gehad kunnen hebben, of neven of nichten.


    Peter pettigrew:

    Family information
    Family members
    Mrs Pettigrew (mother)
    Enid Pettigrew (possible relative)

    allebei vrouwen, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Er staat op de Harry Potter wiki "posibily extinct, dus het is niet zeker....tot Rowling er wat over zegt.(":


    You were born original, don't die as a copy.

    SPECS schreef:
    Dat is het hele punt, dat hun achternaam geen Black is want anders is Teddy Lupin ook een Black vanwege Tonks want Tonks is de nicht van Sirius en zo kun je nog wel even doorgaan. De enige mogelijkheid die we hebben is dat Sirius in een dronken bui ergens een kind heeft verwerkt bij een muggle vrouw.(": Alleen dan zou ze wss nog geen Black heten omdat de meeste one night stand kinderen niet de naam van hun vader krijgen.^^


    Die bedoelde ik ook onder andere. Maar waar ik meteen aan moest denken en dat heb ik ook gezegd op fb, Scorpius is eigenlijk ook een Black, dankzij Narcissa.

    Dat is waar, meestal omdat de moeder dan misschien ook niet de achternaam van de vader weet. Misschien heeft er ie wel een verwekt bij een heks, maar heeft die de naam van de moeder?


    Physics is awesome

    SPECS schreef:
    (...)

    Peter pettigrew:

    Family information
    Family members
    Mrs Pettigrew (mother)
    Enid Pettigrew (possible relative)

    allebei vrouwen, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Er staat op de Harry Potter wiki "posibily extinct, dus het is niet zeker....tot Rowling er wat over zegt.(":


    Dat is nou net het punt, haha, het is niet zeker. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Dat is wel fascinerend (en licht hartverscheurend) om over na te denken, ja. De Lupin heeft ook wat Black bloed in hem. Dat klinkt wel extreem als iets wat hint naar Wolfstar als je het op die manier verwoordt, terwijl dat juist niet het geval is, haha. :'D

    Ik vraag me nu wel af of er nog Pettigrews over zijn. Ik denk niet dat Peter kinderen had, maar hij zou best een broer of zus gehad kunnen hebben, of neven of nichten.


    Inderdaad, immers op de wiki staat ook, de mannelijke lijn is uitgestorven maar de vrouwelijke lijn niet. Ja, dat klopt. Klinkt nogal dubbelzinnig. Maar eigenlijk wel wat meer dan wat, ik bedoel zijn grootmoeder is een Black. Dus heb je eigenlijk tovenaars die voor 1/4 Black zijn en ook een heks. Dus de Black vrouwen rock 'n rollen gewoon de Black familie qua voortzetting ervan.

    Dat zou wel leuk zijn, ik bedoel Marauders 2.0


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Die bedoelde ik ook onder andere. Maar waar ik meteen aan moest denken en dat heb ik ook gezegd op fb, Scorpius is eigenlijk ook een Black, dankzij Narcissa.

    Dat is waar, meestal omdat de moeder dan misschien ook niet de achternaam van de vader weet. Misschien heeft er ie wel een verwekt bij een heks, maar heeft die de naam van de moeder?


    Nou ja 'echte' Blacks lopen er in ieder geval hoogstwaarschijnlijk niet meer rond, families die daar aan gerelateerd zijn echter wel inderdaad.^^


    You were born original, don't die as a copy.

    Tja, uiteindelijk is bijna elke tovenaarsfamilie wel een beetje met elkaar verbonden.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Debbaut schreef:
    Tja, uiteindelijk is bijna elke tovenaarsfamilie wel een beetje met elkaar verbonden.


    Ja, vandaar dat Ginny ook een Black is en tot mijn verbazing Harry dan weer niet. Tenminste dat stond op de wiki bij de Black familie, maar hoe kan James dan een volbloed zijn geweest, als hij dat was?


    Physics is awesome

    Het is niet geheel onmogelijk.
    Als Narcissa ooit scheidt van Lucius krijgt ze weer haar meisjes naam en als ze dan een kind krijgt van iemand anders die het kind niet wil (hoewel ze wel al aan een hoge leeftijd zit, maar goed, ze kan ook adopteren) dan heb je weer een Black.

    Maar goed, ik gok dat dat er niet in zit hahaha

    [ bericht aangepast op 7 feb 2016 - 17:14 ]


    When time and life shook hands and said goodbye.

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou ja 'echte' Blacks lopen er in ieder geval hoogstwaarschijnlijk niet meer rond, families die daar aan gerelateerd zijn echter wel inderdaad.^^


    Maar dat kan ook niet, want als de familielijn wordt door gegeven door vrouwen kan dat ook niet want dan krijgt het kind automatisch de naam van de vader. Sowieso is 'echte' een beetje onduidelijk, want als een mannelijk lid van de Black familie trouwt met iemand buiten de Black familie, is het kind dat ze dan krijgen wel een 'echte' Black?


    Physics is awesome

    Er kunnen toch nog mensen met de achternaam Black zijn? In de tovenaarswereld (en zeker met deze familienaam) lijkt de kans redelijk klein, maar wie weet (:


    The soul needs autumn.

    Sempre schreef:
    Het is niet geheel onmogelijk.
    Als Narcissa ooit scheidt van Lucius krijgt ze weer haar meisjes naam en als ze dan een kind krijgt van iemand anders die het kind niet wil (hoewel ze wel al aan een hoge leeftijd zit, maar goed, ze kan ook adopteren) dan heb je weer een Black.

    Maar goed, ik gok dat dat er niet in zit hahaha


    Hetzelfde geldt voor Andromeda, alleen hoeft zij niet te scheiden en heeft ze ook een leeftijd bereikt waarvan ik denk, kan ze nog wel een kind krijgen?

    Daarnaast hoeft Andromeda niet te scheiden, vanwege de dood van Ted. Wat ik trouwens wel jammer vind, aangezien Teddy nog een familielid is verloren tijdens de Tweede Toveroorlog.


    Physics is awesome

    Kelmeckis schreef:
    (...)

    Maar dat kan ook niet, want als de familielijn wordt door gegeven door vrouwen kan dat ook niet want dan krijgt het kind automatisch de naam van de vader. Sowieso is 'echte' een beetje onduidelijk, want als een mannelijk lid van de Black familie trouwt met iemand buiten de Black familie, is het kind dat ze dan krijgen wel een 'echte' Black?


    Ik vind een echte Black inderdaad gewoon iemand die achternaam Black heeft meegekregen. Zo werken achternamen nou eenmaal.


    You were born original, don't die as a copy.

    cherish schreef:
    Er kunnen toch nog mensen met de achternaam Black zijn? In de tovenaarswereld (en zeker met deze familienaam) lijkt de kans redelijk klein, maar wie weet (:


    De kans is redelijk groot, als het waar is wat Sirius zei. Dat de Black familie alle snullen heeft verwijderd, dan is het zeer goed mogelijk als er een mannelijke snul bij zat. Dan zou het zelfs mogelijk zijn dat er nu wel een Black op Zweinstein op school zit of dat er weer een Black op Zweinstein zal zitten, een snul kan immers in principe de magische kracht doorgeven aan zijn nakomelingen.


    Physics is awesome