Sorry voor mijn - alweer - gezeur over school, maar ik moet dit even van me afschrijven. Ik ben currently vijftien jaar oud, zit in mijn vijfde en voorlaatste jaar van het middelbaar en in alle eerlijkheid, ik ben school kots, kotsbeu. Ik amuseer me er nog met mijn vrienden, daar niet van, maar de lessen, het werk, gewoon het schoolgaan, ben ik zo, zo beu. Ik weet het, ik ben nog jong en sowieso volgt er ook nog hoge school/universiteit, maar dat is anders. Hoewel je daar ook vakken hebt die je niet interesseren, interesseert (over het algemeen) de overgrote meerderheid je wel.
Hoe dan ook, ik zie mezelf dit jaar nog uit doen. Ik heb het gevoel dat ik de energie nog ga kunnen verzamelen om dit jaar tot een relatief goed einde te brengen, maar God mag weten wat het volgend jaar gaat geven. Ik geef al jarenlang zoveel voor school (en hoewel ik vaak niet genoeg werk voor school, kost het me verdomd veel energie) en het is gewoon bijna op. Ik ben zo bang dat ik volgend jaar, mijn laatste jaar, zo ga verprutsen. Niet dat ik nu al denk dat ik er niet door ga zijn of iets dergelijks, maar gewoon dat ik totally out of energy ga zijn. Ik heb zo het gevoel dat er een moment gaat komen volgend jaar dat ik ga denken "nu is het me genoeg, nu stop ik ermee, nu leer ik niet meer, nu maak ik geen taken meer" (of toch in elk geval niet zoveel als ik zou moeten). Ik weet niet hoe ik dat kan oplossen, want ik voel gewoon dat het op deze manier niet goed komt. Iemand tips? c: In elk geval: Bedankt om dit te lezen.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried