• Ik zit nu in de 3e (ik ga dus nog lang niet studeren :P) maar ik weet al wel dat ik waarschijnlijk Engels (English Language and Culture) of Psychologie ga studeren.

    Ik zelf hou iets meer van Engels, maar ik heb gekeken hoeveel je met beiden verdient, en als psycholoog verdien je 3 tot 4 keer meer dan als vertaler engels-nederlands... (want als ik Engels ga studeren wordt ik zeer waarschijnlijk vertaler)

    Ik heb ook al bedacht dat ik ook in Engeland psychologie (of Engels) kan studeren, maar dan ben ik zo ver van huis en ik heb heel snel last van heimwee enzo ;(

    Ik heb ook al aan mijn vriendinnen gevraagd wat hun het leukst leek, maar zij vinden Engels allemaal heel stom dus dat heeft niet echt zin : /

    Help ;(

    Oei dat is een lastige. Ik zou kijken wat je leuk vind aan beide en dan afwegen wat je het leukst vindt.

    En je zit pas in de derde zei je toch? Nou dan heb je nog wel even om erover na te denken! Dus komt vast goed (;


    It's never gonna happen, Guys.

    Je moet doen wat jij leuk vindt. Geld en meningen van anderen zouden daar geen grote rol in mogen spelen.
    Je hoeft nu ook nog geen keuze te maken, geef het tijd. Je kan ook meeloopdagen etc bezoeken, ik ga bijvoorbeeld deze donderdag naar een proefstudeerdag in Utrecht, ook voor psychologie. Gewoon om te kijken of de studie wat voor mij is. Dat kan jij ook doen!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik zou gewoon doen wat je het leukst vind, Engels dus. Ik zelf wilde altijd psychologie of Rechten gaan studeren en persoonlijk heb ik helemaal niks met de mensen die het doen omdat ze later veel kunnen verdienen, of omdat ze niks beters wisten, vooral omdat deze mensne er vaak halverwege de opleiding achterkomen dat ze het helemaal niet leuk vinden of toch liever iets anders doen, dus als je het alleen voor je toekomstige loon doet, niet doen
    Als jij het liefst engels wil studeren, kan je dat het best doen, tenzij je jezelf echt geen vertaler ziet worden. Maar zoals eerder gezegd, ook gewoon zoveel mogelijk open dagen en meeloop dagen bezoeken om af te wegen wat je echt het leukst vindt. Anders kan je altijd nog proberen meerdere studies te doen, major and minor, maar ik ben zelf ook nog aan het uitzoeken hoe dat precies werkt... Maar gelukkig heb je nog genoeg tijd om uit te zoeken wat je wil :3.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 21:47 ]


    We've lived in the shadows for far too long.

    Mijn moeder studeert psychologie (part-time), dus ik kan je een heel klein beetje vertellen over hoe die studie in elkaar zit. Je moet natuurlijk best veel leren, maar ook veel onderzoeken en daar komt ook wat wiskunde (vooral statistiek) bij kijken. Je moet vragenlijsten maken en je aan onderzoeksstandaarden houden. Van Engels weet ik dan weer niets, maar dat lijkt me dan weer een heel andere kant op gaan. Misschien is het een idee om een keer een meeloopdag te doen? Of praten met mensen die de studie doen, dat kan vaak ook op open dagen enzo.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Wel, het probleem is dat iedereen en hun koe psychologie doen momenteel. :'D
    Dit vooral omdat het voor mensen die niet zo goed weten wat ze willen het een goede optie is, het verkleint de banenpoel wel weer.

    Mijn zus studeert Engels en die is echt laaiend enthousiast, en zegt dat het een geweldige studie is. Als je het echt graag wil kan ik haar eens vragen of ze haar ervaringen met je wil delen. Maar je moet vooral doen wat jij graag wil, dan heb je ook de grootste slagingskans. (:


    The truth is out there.

    Je mag me over psychologie altijd vragen stellen. Ik heb net mijn bachelor afgerond.

    Maar, je zit nog maar in de derde. Je hebt nog drie jaar om uit te zoeken wat je echt leuk vindt. Ga eens langs op open dagen van universiteiten. Daar zijn vaak ook heel veel studies waar je nog nooit van hebt gehoord en die ook erg leuk zijn.
    Engels studeren is niet hetzelfde als vertaler worden, daarvoor lijkt me namelijk een vertaalacademie handiger, maar ik heb er verder ook niet erg veel verstand van.
    Qua banen is psychologie geen vetpot. Er zijn te veel mensen die ieder jaar afsturen en door de bezuinigingen op de ggz is er veel werkloosheid. Veel net afgestudeerden werken gratis om maar wat werkervaring op te doen. Houd er ook rekening mee dat psychologie echt veel meer is dan alleen een vakopleiding tot therapeut. Het klinische deel is erg klein. Er zijn veel verschillende deelgebieden die veel meer met statistiek, methodiek, biologie of bijvoorbeel sociologie te maken hebben. Dit soort dingen moet je ook leuk vinden, anders worden het lange jaren.

    Daarnaast kun je nog afvragen of je een HBO- of WO-opleiding wilt gaan doen, want daar tussen zit ook nog een groot aantal verschillen, wat betreft opleiding maar ook baankans en salaris. Een HBO-psycholoog zal bijvoorbeeld nooit een zelfstandig therapeut willen worden.

    Als laatste nadeel aan psychologie: je kunt vaak met buitenlandse diploma's niet aan het werk in Nederland.

    Ik zou me echt nog geen zorgen maken over je studie. Ga je lekker orienteren, ga naar open dagen en ga zoeken wat er nog meer te doen is naast Engels en psychologie. Trek je ook vooral helemaal niets van je vriendinnen aan. Dat klinkt misschien wat raar, maar naar de middelbare school gaan jullie allemaal toch je eigen weg. Sommigen zul je misschien niet eens meer zien. Laat dus van hen alsjeblieft niet je keuze afhangen en ga voor iets wat jij echt leuk vindt.


    I am an idiot, I move.

    Je kan ook psychologie in het engels studeren in Nederland^
    Uitendelijk zou ik kiezen voor wat je het leuksr vindt, zoals ze hierboven zeggen. Het wordt een deel van ej werk, dan kun je beter iets doen wat je leuk vindt!


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Eledhel schreef:
    Je moet doen wat jij leuk vindt. Geld en meningen van anderen zouden daar geen grote rol in mogen spelen.
    Je hoeft nu ook nog geen keuze te maken, geef het tijd. Je kan ook meeloopdagen etc bezoeken. Gewoon om te kijken of de studie wat voor mij is. Dat kan jij ook doen!

    Precies wat ik wilde zeggen. Dit dus c:


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Iets gaan doen omdat het meer gaat verdienen later is geen goeie motivatie. Net zo min als de mening van anderen. Het gaat namelijk over jou leven en niet over die van die van je vriendinnen. En je kan heel veel gaan verdienen met iets wat je uiteindlijk toch niet leuk vind, of iets gaan doen wat je heel leuk vind en wat minder verdienen. Het is maar waar je gelukkig van word.
    Zelf stugle ik echt al heel lang met wat ik wil, Ben na het eeste jaar studie gestopt en ben een andere opleiding gaan doen waar ik dit jaar op afstudeer en ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik wil.
    Ik ben nu ook aan het kijken naar Psychologie, maar omdat ik uiteindelijk heel graag Klinische Forensische Psychologie wil gaan doen.
    Misschien is het dus handig om te gaan kijken wat je er later echt mee wilt gaan doen.

    [ bericht aangepast op 4 jan 2016 - 22:26 ]


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    Doe wat je het leukste vindt.
    Een goedbetaalde baan is namelijk geen garantie op gelukkig zijn.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Psychologie!!! :3
    Ik zit in mijn tweede jaar nu ^^


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Je kunt misschien ook aan een university college denken, daar kan je verschillende dingen combineren, waaronder psychologie, en het is in het engels. Wel moet je daarna nog een master doen als je psycholoog wil worden. En op UCR -waar ik zit- is er best veel gezeik over vakken die je niet kan krijgen omdat ze overvol zijn.
    Overigens zou ik je niet adviseren om psychologist te worden als je reden voornamelijk is dat het meer verdiend.


    We dwaalden en verdwaalden en noemden sterren naar onszelf.

    Heb je al open dagen bezocht? Want eerlijk gezegd kan dat je mening heel erg veranderen over studies.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik studeer geen van beiden, alleen weet ik dat als je psychologie studeert je vrij sterk in wiskunde moet zijn, want je krijgt zware statistiek. En als je Engels wilt studeren hangt het er vanaf wat je het liefst doet: als je in eerste instantie de taal volledig onder de knie wilt krijgen, leren spreken, en meer geïnteresseerd bent in de puur praktische kant dan zou je best toegepaste taalkunde studeren, ligt je interesse meer bij theorethische taalkunde, de geschiedenis van een taal, literatuurontleding, de Engelse cultuur, dan zou je taal - en letterkunde moeten gaan studeren. Bij deze studie komt volgens mij geen tot nauwelijks wiskunde aan bod, maar sta je best ook sterk in cultuur - historische vakken,naast vlot Engels kunnen babbelen.Sowieso als je voor Engels gaat, kun je niet alleen Engels studeren, bij taal en letterkunde moet je sowieso er nog een andere taal bij studeren, en bij toegepaste taalkunde denk ik zelf dat je minimum 3 talen moet gaan aanleren.

    Ik zou zeggen: kies wat je graag doet, je hebt een universitair diploma en daar kun je op de arbeidsmarkt allerlei kanten op: je kunt in heel erg veel jobs terecht, de één zal wel meer verdienen dan de andere. Het hangt er vanaf wat je met je diploma doet, dus ga vooral voor wat je het liefst doet. (:

    [ bericht aangepast op 5 jan 2016 - 10:55 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.