• Nu ik een fanfictie wil schrijven over The next generation van HP, rijzen er steeds meer vragen. Dus ik wilde graag even weten hoe andere mensen hier over denken.

    1. James Sirius Potter lijkt de ene keer bruin haar te hebben en de andere keer zwart haar te hebben, dus bruin of zwart?
    2. Hoe oud zou de tweeling (Lysander en Lorcan Scamander) van Luna ongeveer zijn?
    3. Heeft Rose Weasley nu rood of bruin haar?
    4. Is Victoire Weasley niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan?
    5. Is Teddy Lupos niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan?
    6. Zal Albus nu in Griffoendor of Zwadderich zitten?
    7. Zal Scorpius Malfoy nou in Zwadderich of Griffoendor zitten?

    Ik zal nu ophouden voor het er teveel worden.

    En ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.


    Physics is awesome

    Sensate schreef:
    (...)
    Dan toch ingehaald, aangezien je met het tweede deel begon toch? Die twee heb ik ook gelezen. En ik heb de traielr half gezien, toen ik met mijn huiswerk ebzig was., zag er bets cool uit! (":


    Nee, want ik heb het eerste boek ook gelezen. Ik ga geen boek overslaan omdat ik de film al heb gezien. En het duurt nog zo lang voordat de film uit komt, hopelijk is november 2016 ook de maand dat hij uit komt in Nederland.


    Physics is awesome

    Daggers schreef:
    1. James Sirius Potter lijkt de ene keer bruin haar te hebben en de andere keer zwart haar te hebben, dus bruin of zwart? Een beetje van beiden. Bruin, zwart haar
    2. Hoe oud zou de tweeling (Lysander en Lorcan Scamander) van Luna ongeveer zijn? Ik denk 12 of 13 jaar oud.
    3. Heeft Rose Weasley nu rood of bruin haar? In de films is ze roodharig, maar in de boeken geloof ik bruinharig.
    4. Is Victoire Weasley niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan? Ik geloof dat Victoire nu vijftien is en in haar vijfde leerjaar zit.
    5. Is Teddy Lupos niet te oud om nog naar Zweinstein te gaan? J.K.Rowling had op 1 september 2015 een tweet geplaatst over dat James in Gryffindor was gekomen -sinds het zijn eerste jaar was- en dat Teddy, Headboy in Hufflepuff teleurgesteld was. Uit dit kun je op maken dat in dit jaar Teddy in zijn laatste jaar zit. Anders kan hij geen Headboy zijn.
    6. Zal Albus nu in Griffoendor of Zwadderich zitten? Albus zou ik als Slytherin zien.
    7. Zal Scorpius Malfoy nou in Zwadderich of Griffoendor zitten? Ik zie Scorpius veel eerder als Hufflepuff.

    Maar als ik jou was zal ik gewoon de officiële leeftijden negeren en zo, dat is een stuk leuker, vind ik.


    2. Daar heb je waarschijnlijk gelijk in want op de Engelse wikia die ik heb geraadpleegd staat dat hun geboortejaar 2008 tot 2014 kan zijn. Ervan uitgaande dat het 2008 is, zou 12 of 13 jaar kunnen kloppen.
    3. Klopt.
    4. Maar waarom zouden ongeveer acht jaar wachten met kinderen krijgen nadat ze zijn getrouwd? Daarnaast hebben ze nog twee kinderen. Ik zeg niet dat het niet kan wat je zegt, maar het lijkt mij niet logisch. Wikipedia zegt dat ze op 2 mei 1999 is geboren hoewel er ook bronnen zijn die 2 mei 2000 zeggen.
    5. Maar James zijn eerste jaar is in 2015 dus zou Teddy al van Zweinstein af zijn als Albus naar Zweinstein gaat.
    7. Scorpius Hyperion Malfoy in Hufflepuff?! Wie, wat, waar?! Waarom zou hij in Hufflepuff terecht komen? Sirius Zwarts kwam uit ene lijn Zwadderaars en ging naar Griffoendor.


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    (...)

    2. Daar heb je waarschijnlijk gelijk in want op de Engelse wikia die ik heb geraadpleegd staat dat hun geboortejaar 2008 tot 2014 kan zijn. Ervan uitgaande dat het 2008 is, zou 12 of 13 jaar kunnen kloppen.
    3. Klopt.
    4. Maar waarom zouden ongeveer acht jaar wachten met kinderen krijgen nadat ze zijn getrouwd? Daarnaast hebben ze nog twee kinderen. Ik zeg niet dat het niet kan wat je zegt, maar het lijkt mij niet logisch. Wikipedia zegt dat ze op 2 mei 1999 is geboren hoewel er ook bronnen zijn die 2 mei 2000 zeggen.
    5. Maar James zijn eerste jaar is in 2015 dus zou Teddy al van Zweinstein af zijn als Albus naar Zweinstein gaat.
    7. Scorpius Hyperion Malfoy in Hufflepuff?! Wie, wat, waar?! Waarom zou hij in Hufflepuff terecht komen? Sirius Zwarts kwam uit ene lijn Zwadderaars en ging naar Griffoendor.


    4. Victoire is in 2000 geboren, gezien ze twee jaar jonger is dan Teddy.
    The Wedding of William Weasley and Fleur Delacour took place on 1 August, 1997
    Ze hebben dus 3 jaar gewacht. Dominique is twee jaar jonger dan Victoire geloof ik en Louis vijf jaar jonger dan Victoire.
    5. Teddy is geboren in 1998. Toen James naar Hogwarts ging was het 2015, oftewel 17 jaar later. Teddy is dan 17 en zit dan in zijn laatste jaar. Teddy begon aan zijn schoolcarrière in 2009. Het is nu zeven jaar verder en dus zijn laatste jaar.
    7. Omdat ik hem niet zie als een Gryffindor of Slytherin. Scorpius heeft iets van alle afdelingen en ik denk dat Draco van zijn fouten heeft geleerd en Scorpius heeft opgevoed als een erg loyaal persoon, gezien Draco zelf nooit zo was en heeft gemerkt wat er van kwam.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Daggers schreef:
    (...) Ze hebben dus 3 jaar gewacht. Dominique is twee jaar jonger dan Victoire geloof ik en Louis vijf jaar jonger dan Victoire.
    5. Teddy is geboren in 1998. Toen James naar Hogwarts ging was het 2015, oftewel 17 jaar later. Teddy is dan 17 en zit dan in zijn laatste jaar. Teddy begon aan zijn schoolcarrière in 2009. Het is nu zeven jaar verder en dus zijn laatste jaar.
    7. Omdat ik hem niet zie als een Gryffindor of Slytherin. Scorpius heeft iets van alle afdelingen en ik denk dat Draco van zijn fouten heeft geleerd en Scorpius heeft opgevoed als een erg loyaal persoon, gezien Draco zelf nooit zo was en heeft gemerkt wat er van kwam.


    4. Dat had ik al gelezen. In het laatste boek is het 2016 of 2017, het is immers 19 jaar later. Dus Victoire is dan al 16 of 17 en geen 15.
    5. Als hij begint in 2009 dan is hij klaar na 2015 dus als Albus naar school gaat, gaat Teddy niet meer naar Zweinstein. Immers 2009, 2010, 2011,2012, 2013, 2014 en 2015. Dat zijn immers zeven jaren en dus in 2016 is Teddy al van Zweinstein af.
    7. Ik denk dat dit een kwestie is van hoe je het personage ziet, want ik denk ook dat Draco van zijn fouten heeft geleerd en daarom Scorpius anders heeft opgevoed. Toch denk ik dat Scorpius eerder in Griffoendor dan Huffelpuf terecht zou komen, immers Harry werd bijna in Zwadderich geplaats maar koos uitiendelijk voor Griffoendor. Dus waarom zou de sorteerhoed niet proberen om Scorpius in Griffoendor te krijgen?


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    (...)

    4. Dat had ik al gelezen. In het laatste boek is het 2016 of 2017, het is immers 19 jaar later. Dus Victoire is dan al 16 of 17 en geen 15.
    5. Als hij begint in 2009 dan is hij klaar na 2015 dus als Albus naar school gaat, gaat Teddy niet meer naar Zweinstein. Immers 2009, 2010, 2011,2012, 2013, 2014 en 2015. Dat zijn immers zeven jaren en dus in 2016 is Teddy al van Zweinstein af.
    7. Ik denk dat dit een kwestie is van hoe je het personage ziet, want ik denk ook dat Draco van zijn fouten heeft geleerd en daarom Scorpius anders heeft opgevoed. Toch denk ik dat Scorpius eerder in Griffoendor dan Huffelpuf terecht zou komen, immers Harry werd bijna in Zwadderich geplaats maar koos uitiendelijk voor Griffoendor. Dus waarom zou de sorteerhoed niet proberen om Scorpius in Griffoendor te krijgen?


    De schooljaren zitten zo; 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015 en dan 2015/2016. Dit zijn zeven schooljaren dan. Je hebt het eerste jaartal voor de kerstvakantie en het tweede jaartal erna. Dit is Teddy's laatste jaar en als de zomervakantie begint is hij net afgestudeerd.
    In de Epiloog van het boek is in 2017. Dan is Teddy precies een jaar ongeveer van school af. Victoire zit dan in haar laatste jaar, volgens de epiloog tenminste.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Daggers schreef:
    (...)

    De schooljaren zitten zo; 2009/2010, 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013, 2013/2014, 2014/2015 en dan 2015/2016. Dit zijn zeven schooljaren dan. Je hebt het eerste jaartal voor de kerstvakantie en het tweede jaartal erna. Dit is Teddy's laatste jaar en als de zomervakantie begint is hij net afgestudeerd.
    In de Epiloog van het boek is in 2017. Dan is Teddy precies een jaar ongeveer van school af. Victoire zit dan in haar laatste jaar, volgens de epiloog tenminste.


    Het laatste deel van 2016 dan, dat Teddy van school af is. Maar dan kan Al dus maximaal een jaar na James zijn geboren als hij al op 1 september 2016 naar Zweinstein mag. Dus Harry en Ginny hebben niet stil gezeten, neem ik aan.

    Maar dan zit Louis in hetzelfde jaar als James als hij echt vijf jaar jonger is dan Victoire.


    Physics is awesome

    Castianna schreef:
    (...)

    Nee, want ik heb het eerste boek ook gelezen. Ik ga geen boek overslaan omdat ik de film al heb gezien. En het duurt nog zo lang voordat de film uit komt, hopelijk is november 2016 ook de maand dat hij uit komt in Nederland.

    huhu, wacht. Maar je zei dat je niet met het eerste deel was begonnen, toch? En nee, dat zou ik ook niet doen ^
    Dat si nog lang ja.. vast wel, aangezien het een deel van HP is.. hopelijk.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Sensate schreef:
    (...)
    huhu, wacht. Maar je zei dat je niet met het eerste deel was begonnen, toch? En nee, dat zou ik ook niet doen ^
    Dat si nog lang ja.. vast wel, aangezien het een deel van HP is.. hopelijk.


    Nee, ik had eerst de eerste film gezien voordat ik aan de boeken begon.

    Bij pathe staat hij in gepland voor 17 november dus de première is veertien dagen na mijn verjaardag.


    Physics is awesome

    Mijn excuses voor de bump, maar blijkbaar staan in het laatste boek alleen het uiterlijk van Lily en Albus duidelijk beschreven. Albus lijkt op Harry wat dus betekent, zwart haar en groene ogen. En Lily heeft rood haar.

    En nu vraag ik mij af of er meer uiterlijke beschrijvingen staan in het Engelse boek, ik heb namelijk de vertaling, maar ik denk het niet.


    Physics is awesome