• Hey allemaal,

    Ik ben bezig met een nieuwe story en stuitte op een paar probleempjes/vragen:

    * In de fantasy-"wereld" die ik heb gemaakt heb ik 'wormholes' om van de aarde naar de andere planeet te kunnen reizen en daarvoor heb ik portalen nodig. Ik kom zelf niet veel verder dan spiegels, maar ik heb het gevoel dat dat zo cliché is dat ik heel erg graag iets anders zou willen gebruiken. Ik vind het zelf alleen moeilijk om met iets originelers op de proppen te komen.
    Het liefst iets wat verplaatst kan worden (als in: niet een raam, want dat zit vast in een huis, maar een moeilijk verplaatsbaar voorwerp, zoals een bed, is ook oké), maar het liefst geen voorwerp waar je op moet/kunt gaan zitten of iets dergelijks. En als het kan iets dat vrij gemakkelijk stukgemaakt kan worden.

    * Mijn hoofdpersonage heeft een vrij lange naam: Eliviènne, en omdat dat nogal een mond vol is leek het me heel logisch dat dat door zo ongeveer iedereen afgekort gaat worden in het verhaal. Nu heb ik alleen een paar opties: Liv (en daarbij Livvy, natuurlijk), Viènne en Viènna. Ik vind het moeilijk om te bepalen wat ik structureel in het verhaal ga gebruiken, omdat ik Liv zo algemeen vind en de andere twee dan net even specialer. Maar misschien zijn die te lang. Ik hoopte dat jullie me kunnen helpen, omdat jullie er wat objectiever tegenover staan. Meer uit het lezersperspectief, zegmaar.
    Het zou heel fijn zijn als je zou willen stemmen in onderstaande poll en eventueel wat uitleg kunt geven ^^

    Liefs,
    Ezra.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik heb gestemd op Liv, maar Vi/Vie klinkt ook wel leuk; word niet vaak gebruikt en toch wel speciaal...Of Eli


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Misschien dat een soort hoed een portaal kan zijn ofzo?

    En ik dacht bij de naam eigenlijk meteen aan Eli, anders zou ik voor Liv gaan.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Zoals ik de naam in mijn hoofd uitspreekt, lijkt het me het meest logisch om als afkorting "Liv" of "Vi" te hebben.
    Voor de portalen heb ik werkelijk geen idee :')
    Misschien een soort deur?


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Galinda schreef:
    Misschien dat een soort hoed een portaal kan zijn ofzo?

    En ik dacht bij de naam eigenlijk meteen aan Eli, anders zou ik voor Liv gaan.


    Eli heb ik ook overwogen, maar die vind ik zo gekunsteld, vandaar dat ik die er niet bij heb gezet. Wat het portaal betreft, het moet iets zijn waar je doorheen kunt (vergeten bij de specificaties te zetten) en een hoed lijkt me daar helaas iets te klein voor. Toch bedankt voor de suggestie, though ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Meiiore schreef:
    (...)

    Eli heb ik ook overwogen, maar die vind ik zo gekunsteld, vandaar dat ik die er niet bij heb gezet. Wat het portaal betreft, het moet iets zijn waar je doorheen kunt (vergeten bij de specificaties te zetten) en een hoed lijkt me daar helaas iets te klein voor. Toch bedankt voor de suggestie, though ^^


    Een gat in een boom die in een afgelegen bos staat? In de kast #Narnia xd
    Eh...


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Oh, een hoepel of iets in die aard :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Een koelkast? Je doet hem open, drukt op bepaalde knoppen, et voila? :3


    26 - 02 - '16

    Speciale portalen met een vloeistof die van kleur veranderd als je er door heen loopt?

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 18:58 ]

    Een houten stoel?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Deuren, ruimtes in grote bomen, mysterieuze gaten in de wereld. (Bijv digimon masters online, of dat spel met portals. Portal 2 als ik het goed heb)
    Platformen in de grond kunnen ook. Met mooie lichten en stenen bijvoorbeeld.

    Ik vind Eli ook een leuke afkorting.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 22:23 ]

    Hmm... Jullie hebben me wel een paar extra hulpstukken gegeven, hoewel ik vrees dat ik nog steeds bij de spiegels blijf. Voorlopig. Maar ik kan wel een spiegel in een boom/koelkast/stoel/kast plaatsen. En natuurlijk kan de epische spiegel van kleur veranderen ^^

    Ik denk dat ik Liv ga gebruiken als algemene koosnaam, maar dat er een paar mensen zij die het personage structureel Viènna blijven noemen of iets dergelijks.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik word wel heel erg benieuwd naar je verhaal ^^

    Fyrmester schreef:
    Ik word wel heel erg benieuwd naar je verhaal ^^


    Haha, hij is online nu. Ik denk dat ik vanavond het eerste hoofdstuk er wel op kan zetten. Hij is bijna klaar ^^ Ik zal de link even in dit topic posten zodra ik hem gepost heb.


    For those I love, I will sacrifice

    Voor de mensen die nieuwsgierig zijn geworden:

    Stroomafwaarts


    For those I love, I will sacrifice

    Liv ^^


    Quiet the mind, and the soul will speak.