• De stelling van deze week luidt:
    De overheid moet stappen nemen om de bevolkingsgroei te remmen.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    betekent dit gratis condooms 4 everone dan ja fuck the police


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    betekent dit gratis condooms 4 everone dan ja fuck the police


    I lolled. Maar Nee, de regering heeft niets de maken met wie of wat iedereen het doet en hoeveel nakomelingen er komen, tenzij het om vluchtelingen gaat, maar dat is weer een ander verhaal. Het punt is, dat de regering genoeg woonmogelijkheden en dat soort dingen moet aanbieden. En ja, daarin gaan ze regelmatig moeten gaan investeren en nee, dat doet de regering niet vaak. Maar woningbouw en dit soort dingen moet de regering regelen en niet bevolkingsgroei.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Waarom? Het hedendaagse probleem is net dat de bevolkingsgroei in België Nederland afneemt, en aan de lage kant is, wat voor maatschappelijke problemen zorgt in het sociale zekerheidsstelsel (vergrijzing). Ik zie niet in wat hieraan voordelig zou zijn. De toenemende wereldbevolking is wel degelijk een probleem, maar dat situeert zich eerder in landen in Afrika, Indië..., Als er initiatieven worden genomen om het probleem van een stijgende populatie aan te pakken, denk ik dat je het op die plekken moet gaan doen: voorbehoedsmiddelen ter beschikking stellen, ect...


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Waarom? Het hedendaagse probleem is net dat de bevolkingsgroei in België Nederland afneemt, en aan de lage kant is, wat voor maatschappelijke problemen zorgt in het sociale zekerheidsstelsel (vergrijzing). Ik zie niet in wat hieraan voordelig zou zijn. De toenemende wereldbevolking is wel degelijk een probleem, maar dat situeert zich eerder in landen in Afrika, Indië..., Als er initiatieven worden genomen om het probleem van een stijgende populatie aan te pakken, denk ik dat je het op die plekken moet gaan doen: voorbehoedsmiddelen ter beschikking stellen, ect...


    Yup. This. Maar dan nog vind ik dat mensen niet zomaar moeten zeggen wie wel kinderen mogen krijgen en wie niet.


    26 - 02 - '16

    Dat doet de overheid in China toch al, lol. Maar goed, de cijfers bewijzen dat het echt gewerkt. Beter doen ze inderdaad wat aan de bevolkingsgroei in India, want die is razendsnel. Net zoals die in Afrika.

    In Europa en Rusland heerst dan weer het probleem van vergrijzing. Dus hier zou er dan weer geen wet moeten komen.

    [ bericht aangepast op 3 jan 2016 - 11:33 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ja man, hetzelfde als in China; Niet meer dan 1 kind!

    Nee, ik ben het oneens met de stelling.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Als deze stelling geldt voor Europa, dan nee. Als hij geldt voor de Aziatische landen en Afrika, dan ja.

    Het klinkt natuurlijk raar om tegen iemand te zeggen "jij mag geen kinderen meer hebben", maar sommige mensen beseffen niet wat voor een schade ze aanrichten door te veel kinderen te baren. Ze denken enkel aan zichzelf, want hoe meer kinderen ze hebben, des te groter de kans dat die kinderen hun kunnen gaan helpen zodra ze oud en krakkemikkig zijn. Maar ze geven dan blijkbaar niet om het feit dat hun eigen kinderen gewoon sterven van de honger, omdat er teveel mensen in één gebied zijn en er te weinig voedsel is. De leefomgeving is gewoon niet geschikt voor zo'n overpopulatie.

    En dan nog niet te spreken van alle "freak of natures". Kijk naar India, daar worden zoveel kinderen geboren die niet goed te pas zijn, puur en alleen omdat ongezonde mensen zichzelf willen voortplanten. En dat is vrij egoïstisch, als je er over nadenkt. Tuurlijk, iedereen verdient het om kinderen te hebben, maar ze denken niet na over de consequenties.

    Kortom; het is helemaal geen slecht idee om de mensen in deze landen een goede les voorbehoedsmiddelen te geven. Of ze moeten gewoon hetzelfde systeem invoeren als in China destijds. Één kind per gezin.

    KyloRen schreef:
    Als deze stelling geldt voor Europa, dan nee. Als hij geldt voor de Aziatische landen en Afrika, dan ja.

    Het klinkt natuurlijk raar om tegen iemand te zeggen "jij mag geen kinderen meer hebben", maar sommige mensen beseffen niet wat voor een schade ze aanrichten door te veel kinderen te baren. Ze denken enkel aan zichzelf, want hoe meer kinderen ze hebben, des te groter de kans dat die kinderen hun kunnen gaan helpen zodra ze oud en krakkemikkig zijn. Maar ze geven dan blijkbaar niet om het feit dat hun eigen kinderen gewoon sterven van de honger, omdat er teveel mensen in één gebied zijn en er te weinig voedsel is. De leefomgeving is gewoon niet geschikt voor zo'n overpopulatie.

    En dan nog niet te spreken van alle "freak of natures". Kijk naar India, daar worden zoveel kinderen geboren die niet goed te pas zijn, puur en alleen omdat ongezonde mensen zichzelf willen voortplanten. En dat is vrij egoïstisch, als je er over nadenkt. Tuurlijk, iedereen verdient het om kinderen te hebben, maar ze denken niet na over de consequenties.

    Kortom; het is helemaal geen slecht idee om de mensen in deze landen een goede les voorbehoedsmiddelen te geven. Of ze moeten gewoon hetzelfde systeem invoeren als in China destijds. Één kind per gezin.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Voor landen met overbevolking vind ik dit op zich geen slecht idee, alleen moet dit beter uitgedacht worden dan bijvoorbeeld gewoon eenkindspolitiek zoals in China vroeger. Anders komt er vergrijzing en daar kunnen niet zo gemakkelijk maatregelen voor genomen worden.

    Also, gratis anticonceptie is serieus een idee dat ik geweldig zou vinden


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wookie schreef:
    Voor landen met overbevolking vind ik dit op zich geen slecht idee, alleen moet dit beter uitgedacht worden dan bijvoorbeeld gewoon eenkindspolitiek zoals in China vroeger. Anders komt er vergrijzing en daar kunnen niet zo gemakkelijk maatregelen voor genomen worden.

    Also, gratis anticonceptie is serieus een idee dat ik geweldig zou vinden

    Klopt, dat met die één-kind regel is ook vrij rigoureus, en misschien zou je er beter twee van kunnen maken. Maar het is zeker geen slechte regel, want je moet ergens beginnen. En toch ben ik ook wel van mening dat een periode van vergrijzing niet al te veel schade hoeft aan te richten. Momenteel hebben wij er ook "last" van, maar in feite hoeft dat helemaal geen groot probleem te zijn.

    Denk alleen niet dat fabrikanten blij zullen zijn als die anticonceptie gratis wordt rondgestrooid door die mega-landen haha. Rip winst. Bovendien zullen andere landen dan gaan klagen over het feit dat ze het dan ook allemaal gratis willen hebben. Het zou enkel kunnen werken als bij elk land de overheid het zou gaan betalen, want anders zal de kwaliteit van de producten echt dalen en daar schiet je nog niets mee op.

    Ik dacht dat BeNe juist met veroudering te maken hadden?


    Queer zijn is gewoon alles

    Painkiller schreef:
    Dat doet de overheid in China toch al, lol. Maar goed, de cijfers bewijzen dat het echt gewerkt. Beter doen ze inderdaad wat aan de bevolkingsgroei in India, want die is razendsnel. Net zoals die in Afrika.

    In Europa en Rusland heerst dan weer het probleem van vergrijzing. Dus hier zou er dan weer geen wet moeten komen.


    Cijfers in China zijn niet in overeenstemming met de werkelijkheid in China. Er zijn heel, heel veel ongeregistreerde kinderen daar. Daarnaast is er onderzoek gedaan in een bepaalde Chinese stad waar men twee/drie kinderen mocht krijgen, en op schaal gebracht worden er daar minder kinderen geboren dan in de rest van China (ongeregistreerd meegerekend, uiteraard). Ik weet niet hoe het exact zit, maar ik weet wel dat het niet zo mooi is als het lijkt (hoewel het op bepaalde vlakken dan wél weer effectief is, uiteraard).


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Wat mij betreft wordt voor de gehele wereldbevolking een restrictie op kinderen toegepast.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Probie schreef:
    (...)

    Cijfers in China zijn niet in overeenstemming met de werkelijkheid in China. Er zijn heel, heel veel ongeregistreerde kinderen daar. Daarnaast is er onderzoek gedaan in een bepaalde Chinese stad waar men twee/drie kinderen mocht krijgen, en op schaal gebracht worden er daar minder kinderen geboren dan in de rest van China (ongeregistreerd meegerekend, uiteraard). Ik weet niet hoe het exact zit, maar ik weet wel dat het niet zo mooi is als het lijkt (hoewel het op bepaalde vlakken dan wél weer effectief is, uiteraard).


    Klopt, maar anders zou de een-kind-politiek niet zijn afgeschaft, hé, als het niet gewerkt heeft.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    Dat doet de overheid in China toch al, lol. Maar goed, de cijfers bewijzen dat het echt gewerkt. Beter doen ze inderdaad wat aan de bevolkingsgroei in India, want die is razendsnel. Net zoals die in Afrika.

    In Europa en Rusland heerst dan weer het probleem van vergrijzing. Dus hier zou er dan weer geen wet moeten komen.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell